Για κάποιους το αυτοκίνητο και η μηχανή είναι απλώς το μέσο για να μετακινούνται από το σημείο Α στο σημείο Β...
για κάποιους άλλους όμως μπορεί να είναι τρόπος ζωής. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει για όλους μία κοινή συνισταμένη, σε ότι αφορά την ασφάλεια, τη προστασία και τη περιποίηση του οχήματος ή της μοτοσυκλέτας.
Στο «δεκάλογο του Driver» ξεκινάμε με το πιο σημαντικό από όλα τα θέματα που δεν είναι άλλο από την ασφάλεια. Ελέγχουμε μία φορά το μήνα την πίεση των ελαστικών μας, πάντα με βάση τις υποδείξεις του κατασκευαστή και ανάλογα με το φορτίο που μεταφέρουμε. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζουμε την ασφάλεια μας, καθώς οι τροχοί είναι αυτοί που μας φέρνουν σε επαφή με το δρόμο, αλλά μειώνουμε και τις φθορές των ελαστικών αλλά και τη κατανάλωση καυσίμου. Και μη ξεχνάτε, ένα ελαστικό, ακόμα και με ελάχιστα χιλιόμετρα, μετά από κάποια χρόνια και ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες στις οποίες έχει εκτεθεί, χάνει τη …«φρεσκάδα» του (ενναλακτικά: χάνει την αντοχή του), με την με την αντικατάστασή του να γίνεται απαραίτητη.
Στο πλαίσιο της ασφάλειας φροντίζουμε πάντα να έχουμε στο αυτοκίνητο και στη μηχανή όλα τα μέσα που θα μας βοηθήσουν σε μία έκτακτη περίπτωση, όπως το φαρμακείο πρώτης βοήθειας, ένα κιτ επισκευής ελαστικών (σε περίπτωση που δεν υπάρχει ρεζέρβα), πυροσβεστήρα, γάντια, αλυσίδες για τα χιόνια, ένα φακό led, ακόμα και ένα μπουκάλι νερό - ποτέ δεν ξέρετε που μπορεί να φανεί χρήσιμο.
Τα λάδια για τον κινητήρα είναι ίσως το πιο σημαντικό μέσο για να κρατάμε πάντα τη λειτουργία του στην καλύτερη κατάσταση. Ελέγχουμε τη στάθμη των λαδιών, κατά προσέγγιση κάθε 4 με 5 χιλιάδες χιλιόμετρα ή γενικά όταν φτάνουμε τα μισά χιλιόμετρα από την επόμενη προβλεπόμενη αλλαγή, συμπληρώνοντας, σε περίπτωση που χρειάζεται, τα ml που λείπουν, μέχρι ο δείκτης να φτάσει στο σωστό σημείο. Απώλειες μέχρι και μισό λίτρο σε 5.000 χιλιόμετρα θεωρούνται φυσιολογικές, ειδικά σε κινητήρες με μεγάλη πίεση και τούρμπο. Και φυσικά, πάντα χρησιμοποιούμε τον τύπο λαδιού που προτείνει ο κατασκευαστής (π.χ. 5W 30), καθώς οι πειραματισμοί μπορεί μακροπρόθεσμα να αποβούν καταστροφικοί.
Από το «δεκάλογο» φυσικά δεν μπορούν να απουσιάζουν tips για το πως να περιποιείσαι και να διατηρείς το αυτοκίνητο ή την μοτοσυκλέτα σου «σαν καινούρια»!
Η καθαριότητα, λέει η σοφή λαϊκή ρήση, είναι η μισή αρχοντιά, με την εικόνα πολλών οχημάτων και μηχανών, ανεξαρτήτως χρονολογίας, να είναι απογοητευτική, καθώς η μόνη επαφή που έχουν με το νερό είναι όταν βρέχει. Μπορούμε, αφιερώνοντας συνολικά λίγο χρόνο, να διατηρούμε σε άριστη κατάσταση αυτοκίνητο και μηχανή με τα ακόλουθα tip:
Με το που εντοπίζουμε κάποια κουτσουλιά την αφαιρούμε αμέσως αρχικά βρέχοντας την και την αφήνουμε να μαλακώσει και έπειτα καθαρίζουμε προσεκτικά. Η οξείδωση στο χρώμα έχει ήδη ξεκινήσει από την πρώτη μέρα, οπότε αντιλαμβάνεστε πως δεν χρειάζεται να την αφήσετε μέρες ολόκληρες για να διαπιστώσετε εάν είναι καταστροφική ή όχι. Σε γενικές γραμμές, εάν σταθμεύετε το όχημα σας σε εξωτερικούς χώρους, αποφύγετε θέσεις κάτω από δέντρα τα οποία φαίνονται από μακριά ότι είναι «καταφύγιο» για μερικές εκατοντάδες πτηνά για να μην καταλήξετε να βρείτε το όχημα σας σε απελπιστική κατάσταση.
Άλλο ένα ζήτημα με τη στάθμευση κάτω από δέντρα, ειδικά την περίοδο της άνοιξης είναι το ρετσίνι το οποίο πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να αφαιρεθεί αποτελεσματικά. Φροντίστε να θωρακίζετε την βαφή του αυτοκινήτου και της μηχανής με κάποιο κερί έστω και μία φορά τον χρόνο, που πέρα από τη λάμψη που θα του χαρίσει, θα βοηθήσει και στην προστασία του.
Ωστόσο, στις μέρες μας υπάρχουν πολλές επιλογές προϊόντων για τον καθαρισμό και την περιποίηση του οχήματος και της μοτοσυκλέτας, για κάθε περίσταση. Μία έρευνα σε καταστήματα τα οποία εξειδικεύονται στον τομέα αυτό (μεγάλες και μικρές αλυσίδες ή τοπικά καταστήματα) ή και σε online store, όπως για παράδειγμα τα Praktiker, μπορούν να σας εφοδιάσουν με προϊόντα όπως: σαμπουάν συνθετικά, γυαλιστικά με κερί ή σιλικόνη, κιτ επιδιόρθωσης γρατζουνιών, προϊόντα περιποίησης για τα πλαστικά μέρη ή το εσωτερικό του αυτοκινήτου, κρέμες για τα δέρματα και άλλα πολλά, με τις εναλλακτικές που απαντούν στις ανάγκες και του πιο απαιτητικού Driver να είναι ατελείωτες.
Σε ότι αφορά πλύσιμο γενικά, πρέπει και αυτό να γίνει σωστά, για αυτό θα χρειαστείτε ένα κουβά, ένα ειδικό σαμπουάν, δύο σφουγγάρια και ένα πετσί ή μία καλή πετσέτα στεγνώματος τύπου microfiber και φυσικά χαρούμενη διάθεση. Σημαντική λεπτομέρεια: Ποτέ μα ποτέ δεν χρησιμοποιούμε το σφουγγάρι για τις ζάντες στο υπόλοιπο αυτοκίνητο ή την μοτοσυκλέτα, καθώς τα ρινίσματα από τα φρένα μένουν πάνω στο σφουγγάρι, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πολλές μικροσκοπικές γρατσουνιές που χαλάνε το χρώμα. Για το εσωτερικό του αυτοκινήτου μπορείτε να εφοδιαστείτε με πανάκια microfiber και να καθαρίζετε τις σκόνες που μαζεύονται. Για ακόμα περισσότερη καθαριότητα, μπορείτε να εφοδιαστείτε με καθαριστικά υγρά και σπρέι της ταπετσαρίας και του ταμπλώ, αλλά χρησιμοποιώντας και την ηλεκτρική σκούπα, μπορείτε να διατηρείτε την καθαριότητα σε υψηλά επίπεδα. Έτσι, θα μπορείτε να καμαρώνετε το αμάξι ή τη μηχανή σας για όσα χρόνια τα χρησιμοποιείτε, εξασφαλίζοντας παράλληλα και τη διατήρηση της αξίας, για την περίπτωση της μεταπώλησης.
Τέλος, μη ξεχνάτε πως οι πιο βασικοί κανόνες για πολλά και ασφαλή χιλιόμετρα είναι καταρχήν δύο: πάντα ζώνες και κράνη, ποτέ αλκοόλ και οδήγηση!
Κ.Π.
για κάποιους άλλους όμως μπορεί να είναι τρόπος ζωής. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει για όλους μία κοινή συνισταμένη, σε ότι αφορά την ασφάλεια, τη προστασία και τη περιποίηση του οχήματος ή της μοτοσυκλέτας.
Στο «δεκάλογο του Driver» ξεκινάμε με το πιο σημαντικό από όλα τα θέματα που δεν είναι άλλο από την ασφάλεια. Ελέγχουμε μία φορά το μήνα την πίεση των ελαστικών μας, πάντα με βάση τις υποδείξεις του κατασκευαστή και ανάλογα με το φορτίο που μεταφέρουμε. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζουμε την ασφάλεια μας, καθώς οι τροχοί είναι αυτοί που μας φέρνουν σε επαφή με το δρόμο, αλλά μειώνουμε και τις φθορές των ελαστικών αλλά και τη κατανάλωση καυσίμου. Και μη ξεχνάτε, ένα ελαστικό, ακόμα και με ελάχιστα χιλιόμετρα, μετά από κάποια χρόνια και ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες στις οποίες έχει εκτεθεί, χάνει τη …«φρεσκάδα» του (ενναλακτικά: χάνει την αντοχή του), με την με την αντικατάστασή του να γίνεται απαραίτητη.
Στο πλαίσιο της ασφάλειας φροντίζουμε πάντα να έχουμε στο αυτοκίνητο και στη μηχανή όλα τα μέσα που θα μας βοηθήσουν σε μία έκτακτη περίπτωση, όπως το φαρμακείο πρώτης βοήθειας, ένα κιτ επισκευής ελαστικών (σε περίπτωση που δεν υπάρχει ρεζέρβα), πυροσβεστήρα, γάντια, αλυσίδες για τα χιόνια, ένα φακό led, ακόμα και ένα μπουκάλι νερό - ποτέ δεν ξέρετε που μπορεί να φανεί χρήσιμο.
Τα λάδια για τον κινητήρα είναι ίσως το πιο σημαντικό μέσο για να κρατάμε πάντα τη λειτουργία του στην καλύτερη κατάσταση. Ελέγχουμε τη στάθμη των λαδιών, κατά προσέγγιση κάθε 4 με 5 χιλιάδες χιλιόμετρα ή γενικά όταν φτάνουμε τα μισά χιλιόμετρα από την επόμενη προβλεπόμενη αλλαγή, συμπληρώνοντας, σε περίπτωση που χρειάζεται, τα ml που λείπουν, μέχρι ο δείκτης να φτάσει στο σωστό σημείο. Απώλειες μέχρι και μισό λίτρο σε 5.000 χιλιόμετρα θεωρούνται φυσιολογικές, ειδικά σε κινητήρες με μεγάλη πίεση και τούρμπο. Και φυσικά, πάντα χρησιμοποιούμε τον τύπο λαδιού που προτείνει ο κατασκευαστής (π.χ. 5W 30), καθώς οι πειραματισμοί μπορεί μακροπρόθεσμα να αποβούν καταστροφικοί.
Από το «δεκάλογο» φυσικά δεν μπορούν να απουσιάζουν tips για το πως να περιποιείσαι και να διατηρείς το αυτοκίνητο ή την μοτοσυκλέτα σου «σαν καινούρια»!
Η καθαριότητα, λέει η σοφή λαϊκή ρήση, είναι η μισή αρχοντιά, με την εικόνα πολλών οχημάτων και μηχανών, ανεξαρτήτως χρονολογίας, να είναι απογοητευτική, καθώς η μόνη επαφή που έχουν με το νερό είναι όταν βρέχει. Μπορούμε, αφιερώνοντας συνολικά λίγο χρόνο, να διατηρούμε σε άριστη κατάσταση αυτοκίνητο και μηχανή με τα ακόλουθα tip:
Με το που εντοπίζουμε κάποια κουτσουλιά την αφαιρούμε αμέσως αρχικά βρέχοντας την και την αφήνουμε να μαλακώσει και έπειτα καθαρίζουμε προσεκτικά. Η οξείδωση στο χρώμα έχει ήδη ξεκινήσει από την πρώτη μέρα, οπότε αντιλαμβάνεστε πως δεν χρειάζεται να την αφήσετε μέρες ολόκληρες για να διαπιστώσετε εάν είναι καταστροφική ή όχι. Σε γενικές γραμμές, εάν σταθμεύετε το όχημα σας σε εξωτερικούς χώρους, αποφύγετε θέσεις κάτω από δέντρα τα οποία φαίνονται από μακριά ότι είναι «καταφύγιο» για μερικές εκατοντάδες πτηνά για να μην καταλήξετε να βρείτε το όχημα σας σε απελπιστική κατάσταση.
Άλλο ένα ζήτημα με τη στάθμευση κάτω από δέντρα, ειδικά την περίοδο της άνοιξης είναι το ρετσίνι το οποίο πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να αφαιρεθεί αποτελεσματικά. Φροντίστε να θωρακίζετε την βαφή του αυτοκινήτου και της μηχανής με κάποιο κερί έστω και μία φορά τον χρόνο, που πέρα από τη λάμψη που θα του χαρίσει, θα βοηθήσει και στην προστασία του.
Ωστόσο, στις μέρες μας υπάρχουν πολλές επιλογές προϊόντων για τον καθαρισμό και την περιποίηση του οχήματος και της μοτοσυκλέτας, για κάθε περίσταση. Μία έρευνα σε καταστήματα τα οποία εξειδικεύονται στον τομέα αυτό (μεγάλες και μικρές αλυσίδες ή τοπικά καταστήματα) ή και σε online store, όπως για παράδειγμα τα Praktiker, μπορούν να σας εφοδιάσουν με προϊόντα όπως: σαμπουάν συνθετικά, γυαλιστικά με κερί ή σιλικόνη, κιτ επιδιόρθωσης γρατζουνιών, προϊόντα περιποίησης για τα πλαστικά μέρη ή το εσωτερικό του αυτοκινήτου, κρέμες για τα δέρματα και άλλα πολλά, με τις εναλλακτικές που απαντούν στις ανάγκες και του πιο απαιτητικού Driver να είναι ατελείωτες.
Σε ότι αφορά πλύσιμο γενικά, πρέπει και αυτό να γίνει σωστά, για αυτό θα χρειαστείτε ένα κουβά, ένα ειδικό σαμπουάν, δύο σφουγγάρια και ένα πετσί ή μία καλή πετσέτα στεγνώματος τύπου microfiber και φυσικά χαρούμενη διάθεση. Σημαντική λεπτομέρεια: Ποτέ μα ποτέ δεν χρησιμοποιούμε το σφουγγάρι για τις ζάντες στο υπόλοιπο αυτοκίνητο ή την μοτοσυκλέτα, καθώς τα ρινίσματα από τα φρένα μένουν πάνω στο σφουγγάρι, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πολλές μικροσκοπικές γρατσουνιές που χαλάνε το χρώμα. Για το εσωτερικό του αυτοκινήτου μπορείτε να εφοδιαστείτε με πανάκια microfiber και να καθαρίζετε τις σκόνες που μαζεύονται. Για ακόμα περισσότερη καθαριότητα, μπορείτε να εφοδιαστείτε με καθαριστικά υγρά και σπρέι της ταπετσαρίας και του ταμπλώ, αλλά χρησιμοποιώντας και την ηλεκτρική σκούπα, μπορείτε να διατηρείτε την καθαριότητα σε υψηλά επίπεδα. Έτσι, θα μπορείτε να καμαρώνετε το αμάξι ή τη μηχανή σας για όσα χρόνια τα χρησιμοποιείτε, εξασφαλίζοντας παράλληλα και τη διατήρηση της αξίας, για την περίπτωση της μεταπώλησης.
Τέλος, μη ξεχνάτε πως οι πιο βασικοί κανόνες για πολλά και ασφαλή χιλιόμετρα είναι καταρχήν δύο: πάντα ζώνες και κράνη, ποτέ αλκοόλ και οδήγηση!
Κ.Π.