γενιάς αντιτορπιλικού πολλαπλών ρόλων, για τις ιαπωνικές ναυτικές δυνάμεις, με την έναρξη των εργασιών να προγραμματίζεται για εντός του 2018.
Θα ναυπηγηθούν συνολικά οχτώ πλοία του νέου τύπου, όπως αναφέρει ανακοίνωση της ιαπωνικής υπηρεσίας προμηθειών, τεχνολογίας και επιμελητειακής υποστήριξης, γνωστής ως ATLA (Acquisition, Technology and Logistics Agency).
Η επιλογή του σχεδίου που είχε υποβάλλει η MHI επικράτησε έναντι των προτάσεων από τις ανταγωνίστριες Mitsui και Japan Marine United Corporation. Ωστόσο, όπως έχει ανακοινώσει η ATLA στο παρελθόν, ακόμα και οι εταιρίες που θα χάσουν το συμβόλαιο, θα εκτελέσουν σημαντικά μέρη του έργου.
Αυτό προφανώς αποτελεί κυβερνητική πολιτική σε μια προσπάθεια να στηριχτεί το σύνολο της εγχώριας ιαπωνικής ναυπηγικής βιομηχανίας και να μην οδηγηθεί κάποιο ναυπηγείο σε κλείσιμο με αποτέλεσμα απώλεια θέσεων εργασίας, αλλά και απώλεια βιομηχανικής ικανότητας (industrial capacity) για τη χώρα.
Όπως έγινε γνωστό, ο νέος τύπος πλοίου θα έχει μήκος 130 μέτρων και θα έχε εκτόπισμα 3.900 τόνων, ενώ έχει σχεδιαστεί για την εκτέλεση κάθε είδους ναυτικών αποστολών, από τις ανθυποβρυχιακές και τις ναρκοθηρευτικές, μέχρι της αντιαεροπορικές, ενώ θα μπορούν να φιλοξενούν ελικόπτερα και μη επανδρωμένα αεροχήματα, σκάφη επιφανείας και υποβρύχια.
Τα πλοία θα μπορούν να αναπτύξουν μέγιστη ταχύτητα 30 κόμβων, ενώ το κόστος ανά μονάδα εκτιμάται ότι θα ανέλθει (σπάνια πέφτουν μέσα…) στα 456,9 εκατομμύρια δολάρια.
Όπως αναφέρει το έγκυρο Defense News, η ιαπωνική MHI είχε παρουσιάσει σε διεθνείς εκθέσεις, ένα μοντέλο που αποκαλούσε «30FF frigate» το οποίο είχε προσφέρει χωρίς επιτυχία στην Αυστραλία, στο πλαίσιο του προγράμματος για τη μελλοντική φρεγάτα, «SEA 5000 Future Frigate».
Πηγή