προσαρμογή στο σχολικό περιβάλλον, στην ανεύρεση φίλων, αλλά κυρίως στο πώς θα βοηθήσουν τα παιδιά τους να οργανώσουν το διάβασμα τους. Το χρονικό διάστημα που έχουν απομακρυνθεί οι γονείς από τα θρανία είναι μεγάλο με αποτέλεσμα να νιώθουν μεγάλη πίεση και αδυναμία να βοηθήσουν τα παιδιά τους.
Οργάνωση διαβάσματος
Καταρχάς, όλα τα παιδιά σχολικής ηλικίας πρέπει να έχουν μία συγκεκριμένη ώρα που να αφιερώνουν στο διάβασμα τους.
Καλό θα είναι όταν επιστρέψουν από το σχολείο, να έχουν χρόνο να τρώνε, να ξεκουράζονται ή να παίζουν και μετά να ξεκινούν το διάβασμα.
Τα παιδιά πρέπει να είναι ξεκούραστα, είναι βασική προϋπόθεση ώστε να μπορούν να έχουν καλύτερη απόδοση στο διάβασμα.
Σε ό, τι αφορά τον χώρο που διαβάζουν, πολλά παιδάκια επιλέγουν να διαβάζουν σε όλα τα άλλα μέρη του σπιτιού, εκτός από το γραφείο τους. Συγκεκριμένα, προτιμούν να διαβάζουν στην κουζίνα για να βρίσκονται στην καρδιά των γεγονότων, πάνω στο κρεβάτι τους, κάτω στο πάτωμα ή ακόμη και στο σαλόνι. Ποιος είναι όμως ο ιδανικός χώρος για να διαβάζουν τα παιδιά; Οι έρευνες δηλώνουν πως τα παιδιά πρέπει να διαβάζουν στο δωμάτιό τους, όπου θα υπάρχει το δικό τους γραφείο.
Μπορείτε, επιπλέον, να οργανώσετε μαζί με το παιδί σας ένα «πρόγραμμα διαβάσματος». Για παράδειγμα το παιδί μπορεί να ξεκινήσει με τα μαθήματα που πρέπει να αποστηθίσει (και απαιτούν περισσότερο χρόνο και κόπο) και μετά να προχωρήσει στα μαθηματικά και τέλος στην αντιγραφή. Φυσικά, θα πρέπει να γίνονται ενδιάμεσα διαλείμματα προκειμένου να ξεμπλοκάρει το μυαλό του παιδιού και να είναι πιο αποδοτικό.
Πώς θα βοηθήσουμε τα πρωτάκια να διαβάζουν καλύτερα;Κάποια άλλα στοιχεία που πρέπει να δώσουμε προσοχή είναι πως το παιδί θα πρέπει να διαβάζει με ρούχα και όχι με τις πυτζάμες του, θα πρέπει να έχει καθαρό και τακτοποιημένο το γραφείο του, θα πρέπει να χρησιμοποιεί πράσινο μαρκαδόρο υπογράμμισης που ευνοεί τη συγκέντρωση και όχι άλλα έντονα χρώματα, όπως μωβ, ροζ και πορτοκαλί. Τέλος, θα πρέπει να μην αποσπάται η προσοχή του από εξωτερικά ερεθίσματα, όπως δυνατούς ήχους και οπτικά ερεθίσματα.
Διαμόρφωση γραφείου
Πέρα από τον χώρο, ας δώσουμε κάποια στοιχεία για τη διαμόρφωση του γραφείου. Συγκεκριμένα, πάνω στο γραφείο καλό είναι να υπάρχουν μόνο τα απαραίτητα, δηλαδή βιβλία και τετράδια σύμφωνα με το σχολικό πρόγραμμα για την επόμενη μέρα, μια κασετίνα, ένα ποτήρι νερό και ένα σνακ (πχ. φρούτο ή μια μπάρα δημητριακών).
Επίσης, πάνω στο γραφείο πρέπει να υπάρχει ένα ισχυρό φωτιστικό (στα αριστερά αν πρόκειται για δεξιόχειρα και στα δεξιά αν πρόκειται για αριστερόχειρα).
Ένα ρολόι στον τοίχο με μεγάλους αριθμούς είναι απαραίτητο ώστε να μπορεί να οργανώνει το παιδί τον χρόνο του.
Επίσης, σε ένα σημείο στον τοίχο πρέπει να υπάρχει αναρτημένο το εβδομαδιαίο σχολικό πρόγραμμα του παιδιού, το πρόγραμμα των ξένων γλωσσών και των άλλων εξωσχολικών δραστηριοτήτων.