tromaktiko: Νέο χάρτη χαράσσουν οδικοί άξονες και σιδηρόδρομος

Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2017

Νέο χάρτη χαράσσουν οδικοί άξονες και σιδηρόδρομος



Ο Σεπτέμβριος είναι εδώ και σηματοδοτεί την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων της Δυτικής Ελλάδας, με ελάχιστες εκκρεμότητες, οι οποίες...
όμως είναι μικρής έκτασης και δεν αλλάζουν την λειτουργική αρτιότητα των έργων.

Σε λίγες ημέρες, και συγκεκριμένα την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου στις 12 το μεσημέρι, ο Πρωθυπουργός της χώρας, Αλέξης Τσίπρας θα εγκαινιάσει τον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στο Επισκοπικό, που βρίσκεται λίγο πιο έξω από τα Ιωάννινα στο 194,8 χιλιόμετρο του Αυτοκινητόδρομου.

Η Ιόνια Οδός θα είναι ο τέταρτος δρόμος που εγκαινιάζεται επίσημα στη χώρα μετά τον Μορέα (Κόρινθος-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη), Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας) και Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα).

Με τη λειτουργία της Ιόνιας Οδού έχουμε 196 χλμ σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες + ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας, ΣΕΑ, χώρους υγιεινής, 24ωρη οδική βοήθεια με την χρονοαπόσταση να έχει πλέον συρρικνωθεί από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα σε 1 ώρα και 40 λεπτά.

Στην Ολυμπία Οδό, πλέον μιλάμε εδώ και μήνες για έναν λειτουργικό αυτοκινητόδρομο. Από την 1η Σεπτεμβρίου ο οδικός άξονας θεωρείται πλήρης με ένα μικρό υπόλοιπο στον Ανισόπεδο Κόμβο Ρίου.

Από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα πλέον υπάρχει ένας συνεχής αυτοκινητόδρομος με 2 λωρίδες +ΛΕΑ με εξαίρεση τα γνωστά 4+1 σημεία συμβολής του δρόμου με την σιδηροδρομική γραμμή, που θα παραδοθούν σταδιακά. Αυτή την εποχή ολοκληρώνονται τα έργα ασφαλτοστρώσεων από το Ξυλόκαστρο μέχρι την Πάτρα.

O ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Στο σιδηρόδρομο, μετά από πολλά χρόνια κατάρρευσης του μέσου στην Πελοπόννησο, η επαναφορά του στην καθημερινότητα δείχνει να είναι θέμα μηνών. Το καλοκαίρι του 2018 και μετά από σχεδόν 10 χρόνια, θα λειτουργήσει και πάλι η σιδηροδρομική γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο. Θα είναι διπλή, με ανακαινισμένους σταθμούς, όχι όμως ακόμα με ηλεκτροκίνηση, αφού αυτή θα εγκατασταθεί με νέα εργολαβία που τώρα δημοπρατείται. Η διαδρομή θα είναι περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά χρόνος, που μελλοντικά με την ηλεκτροκίνηση θα μειωθεί περαιτέρω. Η μέγιστη ταχύτητα χωρίς ηλεκτροκίνηση θα είναι 120χλμ/ώρα.

Η εργολαβία για την κατασκευή του τμήματος Ψαθόπυργος - Ρίο υπογράφηκε στις αρχές Αυγούστου με διαγωνισμό που διήρκεσε 2,5 χρόνια λόγω ενστάσεων. Ανάδοχος του έργου είναι οριστικά η Ιταλική GD INFRASTRUTTURE SRL με και η εργολαβία θα διαρκέσει 36 μήνες. Το μήκος των έργων είναι συνολικά 10,5 χλμ ξεκινώντας από τον Ψαθόπυργο έως την ευρύτερη περιοχή του Ρίου.

Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι το έργο από μόνο του δεν οδηγεί σε λειτουργία του τμήματος, καθώς χρειάζεται η δημοπράτηση μίας ακόμα εργολαβίας για την τοποθέτηση των γραμμών, την ανακαίνιση ή κατασκευή σταθμών, την ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση. Η δημοπράτηση αυτή αναμένεται να γίνει εντός του 2018. Πλέον ως τελευταίο τμήμα του ΠΑΘΕΠ μένει μόνο το τμήμα Ρίο-Λιμάνι Πάτρας που προς το παρόν δεν έχει ολοκληρωμένες μελέτες.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!