στην οποία βρισκόταν. Λίγο η γεωγραφική της θέση, λίγο η προτεραιότητα του ΠΑΘΕ και της Εγνατίας, έκαναν την περιοχή της χώρας να φαίνεται δυσπρόσιτη.
Αυτή η πραγματικότητα, είχε κάπως απαλύνει όταν στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, λειτούργησαν οι παρακάμψεις Αγρινίου και Άρτας, ωστόσο το μεγαλύτερο και δυσκολότερο τμήμα της διαδρομής παρέμενε δύσκολο και επικίνδυνο. Αναφορικά με την οδική ασφάλεια τα επίπεδα του άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα ήταν από πιο χαμηλά της χώρας και ο λεγόμενος "φόρος αίματος" ήταν αρκετά μεγάλος.
Η Ιόνια Οδός (και όχι Ιονία όπως λανθασμένα λένε πολλοί) άρχισε να διαμορφώνεται από τα τέλη του περασμένου έτους και τυπικά δόθηκε ολόκληρη στην κυκλοφορία στις 3 Αυγούστου. Ωστόσο τα εγκαίνια της 5ης Σεπτεμβρίου ήταν μία μέρα χαράς για τους Ηπειρώτες που είδαν επιτέλους αυτό το δρόμο να λειτουργεί, τις υποσχέσεις δεκαετιών να εκπληρώνονται και μπόρεσαν ιδίοις όμμασι τις δυνατότητες που δίνει αυτός ο οδικός άξονας.
Στο ταξίδι που έκανα για τα εγκαίνια αυτά είχα την ευκαιρία να μιλήσω με αρκετούς ανθρώπους της περιοχής, να πάρω λίγο γεύση από το πως είδαν τις πρώτες βδομάδες λειτουργίας του δρόμου και τι αλλαγές παρατήρησαν. Όλοι συμφώνησαν ότι ο δρόμος άρχισε να αποδίδει άμεσα καρπούς καθώς τόσο τα Γιάννενα όσο και οι ακτές της Ηπείρου παρουσίασαν αύξηση της επισκεψιμότητας τουριστών.
Είναι λογικό αν σκεφτούμε ότι πλέον η Αθήνα από την πρωτεύουσα της Ηπείρου απέχει μόλις 3 ωρες και 40 λεπτά τηρώντας τα όρια ταχύτητας. Αυτό δίνει ένα μεγάλο πλεονέκτημα στα Γιάννενα και την ευρύτερη περιοχή που μπορεί να εξελιχθεί σε προορισμό αντίστοιχο της Μεσσηνίας. Να γίνει η "Καλαμάτα του Βορρά" και μάλιστα με διάρκεια όλο το χρόνο.
Οι πάμπολες ορεινές περιοχές όπως τα Ζαγοροχώρια, τα Τζουμέρκα, το Μέτσοβο και άλλες περιοχές φέτος αναμένεται να έχουν σημαντική άνοδο στην τουριστική κίνηση από την Αθήνα και θα είναι το πρώτο μεγάλο τεστ για την επιτυχία της Ιόνιας Οδού.
Τη μερίδα του λέοντος αναμένεται να την πάρουν τα Γιάννενα καθώς και λόγω των πολλών τουριστικών επιλογών αλλά και λόγω της φυσικής ομορφιάς της περιοχής, φέτος η πόλη αναμένει τα πρώτα οφέλη από την Ιόνια Οδό.
Τώρα πλέον η περιοχή έχει αναδειχθεί σε οδικό συγκοινωνιακό κόμβο με τη λειτουργία της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού. Αυτό έχει ανοίξει τις ορέξεις των φορέων της περιοχής που ζητούν συμπληρωματικά έργα όπως η επέκταση της Ιόνιας μέχρι την Κακαβιά και η σύνδεση της με την Πρέβεζα, ενώ ήδη προγραμματίζεται η αναβάθμιση και σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τα Τζουμέρκα.
Επειδή τρώγοντας όμως έρχεται η όρεξη, ήδη στα Γιάννενα ονειρεύονται και για το συγκοινωνιακό μέσο που ξανακατακτά την Ευρώπη. "Τώρα θέλουμε το τρένο" μου είπε τοπικός παράγοντας, "ξέρουμε ότι είναι δύσκολο αλλά εδώ στην Ήπειρο έχουμε μάθει να περιμένουμε και τώρα που έχουμε τους δρόμους, θέλουμε κάποια στιγμή να έρθει και το τρένο".
Η Σιδηροδρομική Εγνατία, θα είναι το μεγάλο αίτημα των Ηπειρωτών τα επόμενα χρόνια ή δεκαετίες. Η ενεργοποίηση του ανατολικού τμήματος, θα σηματοδοτήσει και την μέλλοντική πορεία του τρένου προς την Ήπειρο, τα Γιάννενα και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Πότε θα γίνει; Κανείς δεν ξέρει.
Όμως το βέβαιο είναι πως για την Ήπειρο, η Εγνατία Οδός αποτέλεσε την αρχή, η Ιόνια Οδός το μεγάλο άλμα, το επόμενο όμως μεγάλο αίτημα είναι το τρένο. Η αναμονή ήδη ξεκίνησε.
Πηγή