τεχνικές προανάκρισης που χρησιμοποιούμε τις ανακριτικές αρχές, προκειμένου να εστιάζουν (σε αυτές τις υποθέσεις) εύστοχα την σε βάθος έρευνά τους.
Όλη αυτή η ιστορία σόκαρε το πανελλήνιο, "κατέστρεψε και υποβάθμισε για πολλά χρόνια"την εικόνα της Αττικής, με ότι αυτό συνεπάγεται , για τον Τουρισμό και τις επιχειρήσεις που ζουν από την θάλασσα της, έμμεσα ή άμεσα.
Δεν θα το συγχωρέσουμε λοιπόν!
Το πλαίσιο της όλης εγκληματικής πράξης , ορίζεται από τα παρακάτω:
1. Η Πρόκληση ναυαγίου (Άρθρο 277 Π.Κ.) και όλη η σχετική νομοθεσία είναι ανίσχυρη όταν τα οικονομικά συμφέροντα είναι μεγάλα . Είναι δε, ακόμα πιο αδύναμη όταν μαζί με τα οικονομικά συμφέροντα, στηρίζονται (ή τροφοδοτούνται) πολιτικά ή επιχειρηματικά ανταγωνιστικά συμφέροντα.
2. Υπάρχουν προϋποθέσεις που ανάγουν το οικονομικό συμφέρον του πλοιοκτήτη να βυθίσει πλοίο του. (π.χ. αποζημίωση, "κοντραμπάντο" καυσίμων, εικονική πώληση κ.α.)
3. Η όλη κομπίνα, είναι επαγγελματικά προσεγμένη και εκτελείται από 2 το πολύ τρία άτομα, έμπιστα και που διατρέχουν τον ίδιο κίνδυνο εάν αποκαλυφθούν.
4. Η Κομπίνα δύσκολα "δείχνει" τους δράστες και ειδικά τους εγκέφαλους, καθόσον έχουν μεριμνήσει να αναπτύξουν γύρο τους ασπίδα προστασίας. Στην συγκεκριμένη υπόθεση, π.χ. ευθύνονται ένα σωρό υπεύθυνοι και υπόλογοι... έως τον Υπουργό (;), από τους οποίους «πρέπει πρώτα να περάσει η προανάκριση » για να φτάσει στους δράστες με αποδείξεις ενοχής.
Επίσης μέρος της "προστασίας" είναι εξιλαστήρια θύματα πάνω στα οποία, πέφτει όλη η ευθύνη. Πολλές φορές δε, πληρώνονται γι΄αυτό, γνωρίζοντας ότι θα "βγουν γρήγορα".
Στο συγκεκριμένο Ναυάγιο
-Ως γνωστό από τον ίδιο τον πλοιοκτήτη -το πλοίο Δ/Ξ «Αγία Ζώνη ΙΙ» (Ν.Π. 11769)- δεν ήταν ασφαλισμένο (είχε ασφαλιστεί μόνο για ζημίες προς τρίτους και για ρύπανση). Έχει συνεπώς το άλλοθι να φωνάζει (και αυτό έκανε δημόσια) ότι... καταστράφηκε οικονομικά.
Τι σημαίνει όμως αυτό;
Κρατηθείτε...!
Δεν υπήρχαν Underwriters’’ (Ασφαλιστές του φορτίου), δηλαδή και το φορτίο (Μαζούτ) ήταν ανασφάλιστο, όπως θέλουν να φαίνεται. Ποιος θα ασφαλίσει υπερήλικο πλοίου με παρελθόν, η αιτιολογία;
Σημαίνει επίσης ότι...
από τους 2.570 τόνους καυσίμων που φέρεται να μετέφερε 100-120 τόνοι μόνο ήταν Μαζούτ και το υπόλοιπο θαλασσινό νερό. (κρατήστε το θα φανεί παρακάτω)
Ο ντόρος της καταστροφής όπως παρουσιάζεται στα κανάλια δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι, χιλιάδες τόνοι Μαζούτ, κατέστρεψαν ακτές, παραλίες και θαλάσσια ζωή.
Έλαβαν δηλαδή υπόψη τους στον σχεδιασμό της Κομπίνας και αυτή την παράμετρο... "πανέξυπνοι".
- Έπλεε με προσωρινό πιστοποιητικό αξιοπλοΐας από το υπουργείο Ναυτιλίας. (κενό νομοθεσίας εδώ που το εκμεταλλεύτηκαν)
Τι σημαίνει αυτό;
Απλά έτσι, αποφεύγεται η επιθεώρηση από τον Νηογνώμονα και παρακάμπτονται τα απαιτούμενα πιστοποιητικά που θα οδηγούσαν στην "ακινητοποίηση" του πλοίου. Δεν διέθετε, δηλαδή πιστοποιητικό αξιοπλοΐας που να δικαιολογεί την μεταφορά του φορτίου του.
Εδώ έχουμε μια αρχή του κουβαριού
Ποιος μερίμνησε για την παράταση -το προσωρινό πιστοποιητικό αξιοπλοΐας- από την 6 Αυγούστου μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου, χωρίς να γνωρίζει όλα τα ανωτέρω;
Και συνεχίζουμε...
Ο πλοιοκτήτης (και στο παρελθόν πρόεδρος του Περαμαϊκού) μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό δήλωσε πως «για την πετρελαιοκηλίδα φταίει το Blue Star Patmos, το οποίο είχε προσαράξει ανοιχτά της Ίου, και την Παρασκευή ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι του Περάματος για επισκευές και είχε διαρροή» για να συμπληρώσει ότι «ήδη είχε γίνει ρύπανση στο λιμάνι του Περάματος από το συγκεκριμένο πλοίο. Τώρα έχουν.. φορτώσει όλη τη ρύπανση σε μας».
Να θυμίσουμε ότι το Blue Star Patmos. (IMO 9565041), την Τετάρτη 30 Αυγούστου 2017 προσεγγίζοντας την Ίο και ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο από Πειραιά προς Σύρο, Πάρο, Νάξο, Ίο, Σαντορίνη και Ανάφη, προσέκρουσε στον ανατολικό κάβο, κατά τη στροφή του προς τα ανατολικά προκειμένου να εισέλθει στο λιμάνι.
Τότε πράγματι δεν μίλησε κανείς για ρύπανση!
Δήλωσε επίσης ότι, κατά την βύθιση του ήταν φορτωμένο και αγκυροβολημένο χωρίς να έχει παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα ή κάποια ζημιά.
Δείχνει δλδ , δολιοφθορά ;
Να σημειώσουμε ότι υπάρχει Kοινοπραξία «ΑΝΕΚ-Superfast Ferries »
- Στο πλοίο φέρονται να επέβαιναν 2 μέλη του πληρώματος σε σύνολο 11... Γιατί; (σύμφωνα με τον κανονισμό, στο πλοίο έπρεπε να βρίσκεται το 1/3 του πληρώματος), επίσης, στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες.
- Το πλοίο ήταν κατασκευής του 1972 χωρητικότητας 3205 τόνων. Υπερήλικο δηλαδή το οποίο όπως αποδείχθηκε ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.
- Το ΥΕΝ ανακοινώνει ότι η βύθιση του πλοίου έγινε μετά από 13 ώρες, ανακοινώνοντας παράλληλα ότι, όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει!
- Σύμφωνα με μαρτυρική κατάθεση, δύο ημέρες πριν βυθιστεί αποβιβάστηκαν όλα τα μέλη του πληρώματος, εκτός από δύο για να μεταφέρουν αντλία υδάτων σε άλλο πλοίο συμφερόντων της ίδιας εταιρείας.
Ποιο; Που είναι;
Τι έγινε λοιπόν -για να μην σας κουράζουμε- με βάση τα ανωτέρω.
Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα άλλωστε, το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» είχε αποπλεύσει έμφορτο πρωινές ώρες, από τα διυλιστήρια του Ασπροπύργου.
Γνωρίζετε ποιος είναι ο ιδιοκτήτης εκεί!
Το πλοίο βυθίστηκε στις 2:45, ενώ ήταν αγκυροβολημένο στο γνωστό σημείο με την θάλασσα "λάδι". Για τον εξής λόγο...!
ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΦΟΡΤΩΣΕ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ που φέρεται να μετέφερε, άλλωστε η αξία του πλοίου ήταν αμελητέα συγκριτικά με το φορτίο του πλοίου και την αξία της «φωτογραφικής» αποζημίωσης.
Τα καύσιμα πωλήθηκαν τρεις φορές, δεν φορτώθηκαν ποτέ (εκτός ελαχίστων, έγινε μεταφορά τους σε άλλο πλοίο (χωρίς να γίνει), χάθηκαν στην θάλασσα λιγότερα και θα αποζημιωθούν για πολλά περισσότερα.
Το πλοίο -για το οποίο όλοι πίστευαν ότι στα αμπάρια του βρισκόταν φορτίο πετρελαίου- στην πραγματικότητα ήταν φορτωμένο με θαλασσινό νερό αναμεμειγμένο με μικρή ποσότητα μαζούτ για να γίνει ο ντόρος στα Κανάλια.
Την ημέρα που εγκατέλειψε το πλήρωμα το πλοίο, στηρίζονταν στο να μην βυθιστεί μόνο στην ευστάθειά του, η οποία προερχόταν από τις καμπίνες του πλοίου, τις αίθουσες ενδιαίτησης και από το μηχανοστάσιο του.
Άτομο του πληρώματος που είχε κατέβει, υποψιάστηκε - πρόδωσε (και καλά έκανε). Οι αυτουργοί ενημερώθηκαν και το βούλιαξαν.
Χρειάστηκαν περίπου 45 λεπτά ώστε να "βάλουν" την θάλασσα μέσα στο μηχανοστάσιο και να πετύχουν την βύθιση του πλοίου που είχε ήδη προετοιμαστεί.
Εν τω μεταξύ ο κρατικός μηχανισμός κοιμόταν βαθιά. Ήταν άλλωστε 3 τα ξημερώματα.
Εδώ σταματάμε σεβόμενοι την προανάκριση...
Εσείς όμως ξέρετε πλέον τι έγινε...
ΟΜΑΔΑ ΥΨΗΛΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ