Dassault να ακολουθήσει τη «νόμιμη» οδό και τη γαλλική επιλογή να προταθεί η πώληση του Rafale στο Βέλγιο σε διακυβερνητικό επίπεδο. Για λόγους διπλωματικής ευγένειας, βέβαια, οι βελγικές αρχές δήλωσαν ότι θα εξετάσουν τη συμβατότητα της γαλλικής κίνησης.
Όπως τονίζουν βελγικές και γαλλικές αναφορές, η κίνηση υποστηρίζει τη σύσφιξη της στρατιωτικής γαλλο-βελγικής συνεργασίας στο πρότυπο των στρατιωτικών οχημάτων νέας γενιάς όπου οι Βρυξέλλες επέλεξαν τη γαλλική λύση.
Όσον αφορά το ΝΜΑ, το Παρίσι προτείνει το Rafale+, που όμως παραμένει άγνωστο ακόμη (κρίνοντας από τα δημοσιεύματα) τι αφορά. Επίσης υπάρχει πρόταση διαμοιρασμού του κόστους χρήσης. Αυτό οι Γάλλοι πιστεύουν ό, τι θα αγγίξει τα €1,2 δις. Υπενθυμίζεται, το Βέλγιο σκοπεύει να δαπανήσει €3,6 δις για 34 ΝΜΑ.
Τονίζουμε πως ο βελγικός διαγωνισμός παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον. Η Ολλανδία έχει αγοράσει το F-35 (όπως και πολλές άλλες χώρες γύρω από το Βέλγιο), προς αντικατάσταση των F-16A (όπως σκοπεύει να κάνει και το Βέλγιο).
Η BAe όμως προωθεί επιθετικά το Eurofighter, θεωρητικά το Typhoon είναι ένα «ευρωπαϊκό» μαχητικό, και το Βέλγιο είναι η καρδιά της ΕΕ. Το θέμα είναι πως μετά το Brexit το Typhoon έχασε αυτό το -μικρό προφανώς- πλεονέκτημα. Από την άλλη πλευρά μια αγορά του Rafale θα ήταν μια περαιτέρω τόνωση της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας.
Πηγή

