Επί τρία και πλέον χρόνια οι Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας απέκοπταν από το δημόσιο βοήθημα ανάπηρου κοριτσιού το ποσό των €70 μηνιαίως...
επειδή θεωρούσαν ότι οι γονείς του λάμβαναν επίδομα τέκνου για το οποίο όμως οι ίδιοι δεν είχαν υποβάλει καν αίτηση ή η αίτησή τους είχε απορριφθεί.
Η περίπτωση του ανάπηρου κοριτσιού διερευνήθηκε από την Επίτροπο Διοικήσεως ύστερα από παράπονο που υπέβαλε ο πατέρας διαμαρτυρόμενος για τη στάση των ΥΚΕ.
Όπως αναφέρει σε σχετική έκθεσή της η Επίτροπος Μαρία Στυλιανού Λοττίδη για σκοπούς υπολογισμού του δημοσίου βοηθήματος, «μέχρι το τέλος Μαΐου 2012 δεν λαμβανόταν υπόψη το επίδομα τέκνου.
Με την τροποποίηση του περί Δημοσίων Βοηθημάτων και Υπηρεσιών Νόμου που τέθηκε σε εφαρμογή τον Ιούνιο του 2012 καταργήθηκε η υπό αναφορά παράγραφος και στη συνέχεια οι ΥΚΕ αναθεώρησαν το ύψος του δημοσίου βοηθήματος ληπτών, συνυπολογίζοντας ως εισόδημα το επίδομα τέκνου». Κατά τον ίδιο τρόπο ενήργησαν κατά το 2013 και σε σχέση με την περίπτωση της κόρης του παραπονούμενου.
Ο πατέρας το 2013 είχε λάβει επίδομα τέκνου και ως εκ τούτου η αποκοπή κρίθηκε νόμιμη. Για τα έτη 2014 και 2015 ο πατέρας όμως δεν υπέβαλε καν αίτηση για επίδομα τέκνου αλλά οι ΥΚΕ συνέχισαν την αποκοπή του ίδιου ποσού.
Ο πατέρας, αφού εντόπισε την αποκοπή, «εξασφάλισε βεβαίωση από το Υπουργείο Εργασίας σύμφωνα με την οποία στον ίδιο και τη σύζυγό του είχε παραχωρηθεί επίδομα τέκνου μέχρι τον Δεκέμβριο του 2013, όχι όμως για τα έτη 2014 και 2015 καθότι δεν είχε υποβληθεί εκ μέρους τους σχετική αίτηση».
Το Υπουργείο Εργασίας ήταν η αρμόδια Αρχή για τη χορήγηση της εν λόγω βεβαίωσης καθότι από το 2014, με τον περί Παροχής Επιδόματος Τέκνου Νόμο, η αρμοδιότητα εξέτασης των αιτήσεων για το επίδομα τέκνου ανατέθηκε στην Υπηρεσία Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας του υπουργείου αυτού. Επομένως, «το Υπουργείο είχε στη διάθεσή του και πληροφορίες αναφορικά με τους αιτητές επιδόματος τέκνου και την έκβαση των αιτήσεών τους για τα έτη 2014-2015».
Ο πατέρας αποτάθηκε στην υπουργό Εργασίας ενημερώνοντάς την σημειώνοντας ότι είχε ενημερώσει επανειλημμένα λειτουργό των ΥΚΕ και έθεσε υπόψη του τη βεβαίωση.
Σε αυτή του τη διαμαρτυρία πήρε την απάντηση ότι δεν είχε ενημερώσει έγκαιρα και δεν είχε προσκομίσει τα απαραίτητα πιστοποιητικά ώστε να γνωρίζουν οι ΥΚΕ ότι ο ίδιος δεν λαμβάνει επίδομα τέκνου.
Ο χειρισμός του όλου θέματος, καταλήγει η Επίτροπος, «υπήρξε καταφανώς εκτός του πλαισίου της νομιμότητας αφού στέρησαν από την κόρη του παραπονούμενου για τρία χρόνια δημόσιο βοήθημα στο οποίο είχε δικαίωμα παραβιάζοντας για τρία και πλέον χρόνια τον νόμο».
Η Επίτροπος εισηγείται να επανεξεταστεί από τις ΥΚΕ χωρίς οποιαδήποτε καθυστέρηση το αίτημα του παραπονούμενου λαμβανομένων υπόψη όλων όσοι αναφέρονται στην Έκθεση και να επιστραφεί αμέσως μετά το συνολικό ποσό της αποκοπής.
Πηγή: Φιλελεύθερος
επειδή θεωρούσαν ότι οι γονείς του λάμβαναν επίδομα τέκνου για το οποίο όμως οι ίδιοι δεν είχαν υποβάλει καν αίτηση ή η αίτησή τους είχε απορριφθεί.
Η περίπτωση του ανάπηρου κοριτσιού διερευνήθηκε από την Επίτροπο Διοικήσεως ύστερα από παράπονο που υπέβαλε ο πατέρας διαμαρτυρόμενος για τη στάση των ΥΚΕ.
Όπως αναφέρει σε σχετική έκθεσή της η Επίτροπος Μαρία Στυλιανού Λοττίδη για σκοπούς υπολογισμού του δημοσίου βοηθήματος, «μέχρι το τέλος Μαΐου 2012 δεν λαμβανόταν υπόψη το επίδομα τέκνου.
Με την τροποποίηση του περί Δημοσίων Βοηθημάτων και Υπηρεσιών Νόμου που τέθηκε σε εφαρμογή τον Ιούνιο του 2012 καταργήθηκε η υπό αναφορά παράγραφος και στη συνέχεια οι ΥΚΕ αναθεώρησαν το ύψος του δημοσίου βοηθήματος ληπτών, συνυπολογίζοντας ως εισόδημα το επίδομα τέκνου». Κατά τον ίδιο τρόπο ενήργησαν κατά το 2013 και σε σχέση με την περίπτωση της κόρης του παραπονούμενου.
Ο πατέρας το 2013 είχε λάβει επίδομα τέκνου και ως εκ τούτου η αποκοπή κρίθηκε νόμιμη. Για τα έτη 2014 και 2015 ο πατέρας όμως δεν υπέβαλε καν αίτηση για επίδομα τέκνου αλλά οι ΥΚΕ συνέχισαν την αποκοπή του ίδιου ποσού.
Ο πατέρας, αφού εντόπισε την αποκοπή, «εξασφάλισε βεβαίωση από το Υπουργείο Εργασίας σύμφωνα με την οποία στον ίδιο και τη σύζυγό του είχε παραχωρηθεί επίδομα τέκνου μέχρι τον Δεκέμβριο του 2013, όχι όμως για τα έτη 2014 και 2015 καθότι δεν είχε υποβληθεί εκ μέρους τους σχετική αίτηση».
Το Υπουργείο Εργασίας ήταν η αρμόδια Αρχή για τη χορήγηση της εν λόγω βεβαίωσης καθότι από το 2014, με τον περί Παροχής Επιδόματος Τέκνου Νόμο, η αρμοδιότητα εξέτασης των αιτήσεων για το επίδομα τέκνου ανατέθηκε στην Υπηρεσία Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας του υπουργείου αυτού. Επομένως, «το Υπουργείο είχε στη διάθεσή του και πληροφορίες αναφορικά με τους αιτητές επιδόματος τέκνου και την έκβαση των αιτήσεών τους για τα έτη 2014-2015».
Ο πατέρας αποτάθηκε στην υπουργό Εργασίας ενημερώνοντάς την σημειώνοντας ότι είχε ενημερώσει επανειλημμένα λειτουργό των ΥΚΕ και έθεσε υπόψη του τη βεβαίωση.
Σε αυτή του τη διαμαρτυρία πήρε την απάντηση ότι δεν είχε ενημερώσει έγκαιρα και δεν είχε προσκομίσει τα απαραίτητα πιστοποιητικά ώστε να γνωρίζουν οι ΥΚΕ ότι ο ίδιος δεν λαμβάνει επίδομα τέκνου.
Ο χειρισμός του όλου θέματος, καταλήγει η Επίτροπος, «υπήρξε καταφανώς εκτός του πλαισίου της νομιμότητας αφού στέρησαν από την κόρη του παραπονούμενου για τρία χρόνια δημόσιο βοήθημα στο οποίο είχε δικαίωμα παραβιάζοντας για τρία και πλέον χρόνια τον νόμο».
Η Επίτροπος εισηγείται να επανεξεταστεί από τις ΥΚΕ χωρίς οποιαδήποτε καθυστέρηση το αίτημα του παραπονούμενου λαμβανομένων υπόψη όλων όσοι αναφέρονται στην Έκθεση και να επιστραφεί αμέσως μετά το συνολικό ποσό της αποκοπής.
Πηγή: Φιλελεύθερος