tromaktiko: Το παιχνίδι “χωρίς γονείς” αναπτύσσει το μυαλό των παιδιών

Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2017

Το παιχνίδι “χωρίς γονείς” αναπτύσσει το μυαλό των παιδιών



Δώστε χρόνο στα παιδιά να παίξουν μόνα ή με τους φίλους τους…
εάν θέλετε να γεμίσουν γνώσεις και να ενισχυθεί η ανάπτυξή τους! Σύμφωνα με τον δρ. David Whitbread, λέκτορα ψυχολογίας και εκπαίδευσης στο Cambridge University, για να βελτιωθούν οι δεξιότητες των παιδιών, τα παιδιά πρέπει να ξεφεύγουν συχνά από τις «καθοδηγούμενες» δραστηριότητες. Αυτό συμβαίνει γιατί οι γονείς παίρνουν τα ινία και δεν αφήνουν το παιδί να εξελίξει ικανότητες που συνδέονται άμεσα με τις υψηλές επιδόσεις στο Πανεπιστήμιο και τη μελλοντική ευημερία τους.

Σήμερα οι ευκαιρίες για παιχνίδι με τα παιδιά της γειτονιάς έχουν μειωθεί δραματικά, με τα περισσότερα να ακολουθούν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα στη ζωή σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές.  Σε πρόσφατη έρευνα αποδείχθηκε ότι το 63% των γονέων σκέφτεται ότι το παιχνίδι «ένας προς έναν» βοηθά στην πιο γρήγορη ανάπτυξη των δεξιοτήτων του παιδιού, ενώ το 66% ανησυχεί ότι δεν ασχολείται αρκετά με το γιό ή την κόρη του.

«Η μεγαλύτερη ανησυχία της τελευταίας δεκαετίας αφορά την απώλεια ευκαιριών για παιχνίδι, με τις ζωές των μικρών παιδιών να γεμίζουν με «υποχρεώσεις». Σίγουρα οι γονείς πρέπει να καθοδηγούν το παιδί σχετικά με τους παραγωγικούς τρόπους παιχνιδιού, αλλά είναι σημαντικό το παιχνίδι να κινείται και σε αυθόρμητο ύφος!», αναφέρει ο δρ. David Whitbread από το Cambridge University στη Βρετανική DailyMail.

Νέα μελέτη πάνω σε 1.000 γονείς -με παιδιά ηλικίας μέχρι τριών ετών- έφερε στην επιφάνεια ότι το 73% αυτών αισθανόταν πίεση για την εξασφάλιση της ανάπτυξης του παιδιού. Την ίδια στιγμή, το 80% ένιωθε την ανάγκη να γεμίσει το χρόνο του παιδιού με νέες δραστηριότητες, ώστε να ψυχαγωγείται διαρκώς. Κατά μέσο όρο, τα παιδιά της έρευνας, με τη βοήθεια της ιστοσελίδας MadeForMums και της Fisher Price, πέρασαν τη μέρα παίζοντας 2,3 ώρες με τους γονείς και 1,9 ώρες μόνα τους.

«Τα στοιχεία της έρευνας έδειξαν ότι η ανάπτυξη της αυτορρύθμισης στα παιδιά, μιας ικανότητας που οδηγεί στην καλή ακαδημαϊκή επίδοση και τη συναισθηματική ευεξία, έχει άμεση σχέση με το πόσο συμμετέχει ένα παιδί σε καθοδηγούμενα παιχνίδια. Τα παιδιά, όταν μένουν μόνα τους, δημιουργούν παιχνίδια που καθοδηγούνται από ένα σκοπό και δεν περιπλανιούνται απλά», συνεχίζει ο δρ. Whitbread στη DailyMail.
Πηγή
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!