Internet of Things (IoT). Συγκεκριμένα, το ποσοστό των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν IoT, έχει διπλασιαστεί από 12% το 2013 στο 27% το 2017. Επίσης, οι επιχειρήσεις, που χρησιμοποιούν τις εφαρμογές του IoT, έχουν αυξήσει, ήδη, τη χρήση του. Μάλιστα, το 84% των επιχειρήσεων που υιοθέτησαν λύσεις IoT, αναφέρει ότι η αξιοποίηση του ΙοΤ ενισχύθηκε σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Όπως προκύπτει από το 5ο ετήσιο Βαρόμετρο του ΙοΤ (ΙοΤ Barometer), που δημοσιοποίησε η Vodafone, μέσα σε ένα έτος πραγματοποιήθηκε διπλασιασμός των έργων ΙοΤ μεγάλης κλίμακας σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η έρευνα, που διενεργήθηκε σε 1.300 στελέχη επιχειρήσεων σε 13 χώρες, δείχνει ότι το 51% των εταιρειών, που χρησιμοποιούν υπηρεσίες IoT, δηλώνει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία αυξάνει τα έσοδα ή δημιουργεί νέες πηγές εσόδων. Στο μεταξύ, το 66% του συνόλου των εταιρειών συμφωνεί ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι αδύνατος χωρίς το IoT. Όσον αφορά τις εκτιμήσεις για το μέλλον και το πού θα είναι το IoT σε πέντε χρόνια, το 79% δηλώνει ότι θα εφαρμόζεται σε περισσότερο από το 50% όλων των επιχειρηματικών διαδικασιών.
Χρήσεις
Σε γενικές γραμμές, αν και η αποδοτικότητα είναι ο συνηθέστερος λόγος πίσω από τις εταιρείες που χρησιμοποιούν τις εφαρμογές του ΙοΤ, αυτή είναι μόνο ένα από τα οφέλη. Μάλιστα, περισσότερες από τις μισές, το 55%, εστιάζουν μέσω του ΙοΤ στην αύξηση της αποδοτικότητας, στη μείωση του κόστους και των κινδύνων. Παράλληλα, το εύρος των πλεονεκτημάτων, τα οποία οι χρήστες απολαμβάνουν από τη χρήση του ΙοΤ, διευρύνεται, όσο η υιοθέτησή του αυξάνεται. Η μεγαλύτερη επιχειρηματική γνώση, το μειωμένο κόστος και η αυξημένη παραγωγικότητα των εργαζομένων βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της λίστας διεθνώς. Συνολικά, το 67% αυτών που χρησιμοποιούν τις εφαρμογές του, δηλώνει ότι είναι ήδη κρίσιμο για την εξέλιξή του. Στην περιοχή Ασίας - Ειρηνικού το 53% των εταιρειών ανέφερε την αυξημένη ανταγωνιστικότητα ως το κορυφαίο πλεονέκτημα του ΙοΤ, έναντι 35% στην Αμερικανική ήπειρο και 33% στην Ευρώπη. Στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, το 51% των εταιριών υπογραμμίζει ότι το ΙοΤ τις βοηθά να διαφοροποιηθούν ενισχύοντας την εμπορική τους μάρκα.
Υιοθέτηση
Οι εταιρείες ενέργειας και οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των μεγαλύτερων έργων ΙοΤ διεθνώς, με εφαρμογές, όπως η “έξυπνη” μέτρηση (smart metering) και η παρακολούθηση της λειτουργίας αγωγών (pipeline monitoring).
Στο μεταξύ, το IoT Barometer δείχνει ότι οι οργανώσεις που έχουν υιοθετήσει IoT συνδέουν όλο και περισσότερες συσκευές. Μάλιστα, το ποσοστό των εταιρειών, που διαθέτουν περισσότερες από 50.000 διασυνδεδεμένες συσκευές, διπλασιάστηκε τους τελευταίους 12 μήνες, σε διεθνές επίπεδο. Όσο περισσότερες οι συνδεδεμένες συσκευές, τόσο μεγαλύτερα τα οφέλη, με την απόδοση των επενδύσεων (ROI) να αυξάνεται μαζί με τα νέα κέρδη. Κατά συνέπεια, η επιτυχία οδηγεί τους επιχειρηματίες σε αυξανόμενες επενδύσεις οι οποίες με τη σειρά τους οδηγούν στο μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.
Ασφάλεια
Το ζήτημα της ασφάλειας στο ΙοΤ παραμένει το μεγαλύτερο εμπόδιο για την υιοθέτησή του από τις επιχειρήσεις. Ωστόσο, σε εταιρείες με 10.000 ή και περισσότερες διασυνδεδεμένες συσκευές σε λειτουργία, μόλις το 7% αναφέρει ότι τους προβληματίζει η ασφάλεια . Η έκθεση αναδεικνύει, επίσης, ότι όσο αυξάνεται η κλίμακα των έργων ΙοΤ παρατηρείται μία άνοδος των απαιτήσεων διασύνδεσης. Οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν ένα μείγμα τεχνολογιών από σταθερές ευρυζωνικές γραμμές έως χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης ευρυζωνικά δίκτυα (LP-WAN), ανάλογα με την εφαρμογή ΙοΤ που αξιοποιούν. Συνήθως, τα έργα μεγάλης κλίμακας χρησιμοποιούν τέσσερις διαφορετικές επιλογές διασύνδεσης, με τις ασύρματες επικοινωνίες και το Wi-Fi να είναι οι πιο δημοφιλείς από αυτές. Επίσης, υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για νεότερες τεχνολογίες, όπως είναι το Narrowband IoT, με το 28% των εταιριών να το εξετάζουν, παράλληλα με άλλα χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης ευρυζωνικά δίκτυα (LP-WAN) για να υποστηρίξουν νέα έργα ΙοΤ.
Πηγή