tromaktiko: Πασχαλίδης: Δεν μου φαίνονται και πολύ αριστερές οι επιλογές της κυβέρνησης

Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2017

Πασχαλίδης: Δεν μου φαίνονται και πολύ αριστερές οι επιλογές της κυβέρνησης



Της Κατερίνας Λυμπεροπούλου 
Είναι τραγούδια που οι δυο εκλιπόντες φίλοι του, Μάριος Τόκας και Αλκης Αλκαίος, τα είχαν αφήσει στο συρτάρι. Είναι τα «Τραγούδια που ζούνε λαθραία» τα οποία ανακάλυψε ο ίδιος...
Μίλτος Πασχλίδης και τα έκανε δίσκο. Είναι τα τραγούδια που περιλαμβάνει η ομώνυμη δισκογραφική δουλειά αλλά και το ρεπερτόριο των εμφανίσεών.

Με αφορμή αυτή τη διπλή του εμφάνιση, ο Μίλτος Πασχαλίδης έβαλε το χέρι στην καρδιά και - εκτός από τη μουσική του - μίλησε στο TheTOC για τα παιδιά που επιζητούν μια καριέρα στα talent shows και τη διαφορά με το ξεκίνημα των τραγουδοποιών της δικής του γενιάς (Κατσιμιχαίοι, Αλκίνοος Ιωαννίδης, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας κ.α.), για  την ελπίδα του σε σχέση με την ΑΕΠΙ και το κρίσιμο ζήτημα των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών, για την περίοδο της κατάθλιψης που πέρασε και για το πως - ως ένας αριστερός που στις επόμενες εκλογές θα ψηφίσει ΚΚΕ - βλέπει τις επιλογές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ.

-  Κύριε Πασχαλίδη, με τι αισθήματα περιμένετε να ξεκινήσουν από το Σάββατο 4 Νοεμβρίου και κάθε Σάββατο οι εμφανίσεις σας στο Σταυρό του Νότου;

«Με χαρά και μεγάλη ανυπομονησία».

- Εχουν καθιερωθεί στη συνείδηση του μουσικόφιλου κοινού αυτές οι εμφανίσεις σας. Τι το ιδιαίτερο, όμως, κομίζετε φέτος στη σκηνή του Σταυρού;

«Κυρίως τα τραγούδια των δύο τελευταίων μου δίσκων. Οι "Περσείδες" κυκλοφορούν λιγότερο από ένα χρόνο και εντός μου παραμένουν ολοκαίνουργιες και σε λίγες μέρες εκδίδεται η εργασία μου πάνω στα ανέκδοτα τραγούδια των εκλιπόντων φίλων μου Άλκη Αλκαίου και Μάριου Τόκα, με τίτλο "Τραγούδια που ζούνε λαθραία"».

- Τι περιλαμβάνει το ρεπερτόριο των εμφανίσεων αυτών και βάσει ποιου σκεπτικού επιλέχθηκε;

«Τα 26 χρόνια που δισκογραφώ, έχω τραγουδήσει πάνω από 180 τραγούδια σε δίσκους δικούς μου ή φίλων. Μια πάράσταση 3 και βάλε ωρών, χωράει το πολύ 40. Το μείζον θέμα κάθε φορά, είναι να χωρέσουν όσα περισσότερα γίνεται, ενδεικτικά των δίσκων και των εποχών που πέρασαν. Πάντα κάποια μένουν έξω και πάντα παλεύω να τα στριμώξω για να μη διαμαρτύρονται…»

- Θα μπορούσατε να περιγράφατε με λίγα λόγια τη νέα σας δισκογραφική δουλειά σε στίχους ΄Αλκη Αλκαίου και μουσική Μάριου Τόκα; Πότε περιμένουμε να κάνει το ντεμπούτο της στην αγορά;

«"Τραγούδια που ζούνε λαθραία", ο τίτλος. 10 τραγούδια του Μάριου και του Άλκη, φτιαγμένα πριν πολλά χρόνια αλλά ανέκδοτα μέχρι σήμερα, σαν μήνυμα απ το παρελθόν για το μέλλον. Με λίγα λόγια δεν περιγράφονται, είναι ένα χρέος στους δύο φίλους μου και στις οικογένειές τους, αλλά και σε ένα μέρος του κοινό που τους έχει τιμήσει και αγαπήσει».


- Κύριε Πασχαλίδη, έχετε πει ότι όταν εσείς, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης κι ο Φοίβος Δεληβοριάς ξεκινούσατε την πορεία σας στο χώρο δεν άνοιξαν αμέσως όλες οι πόρτες όπως στα παιδιά που διακρίνονται στα talent shows. Τελικά ποιοι από τις δυο περιπτώσεις είναι οι ευνοημένοι και ποιοι οι αδικημένοι;

«Το ερώτημα που μου τέθηκε ήταν: τι να κάνουν τα νέα παιδιά; Βρίσκουν κλειστές πόρτες και καταφεύγουν στα talent shows… Απάντησα: Και τι νομίζετε, ο Αλκίνοος, ο Φοίβος ή εγώ, βρήκαμε πόρτες ανοιχτές; Τα ονόματα είναι ενδεικτικά, τα ίδια ισχύουν για το Θηβαίο, τον Περίδη, το Λαυρέντη, τους Κατσιμιχαίους…«Δεν υπάρχουν ευνοούμενοι και αδικημένοι. Όλοι οι νέοι συνάδελφοι, ενίοτε κλειστές πόρτες και δυσπιστία αντιμετωπίζουν, και ο καθένας βρίσκει τον τρόπο που μπορεί και αντέχει για να τις ανοίξει».

- Ποια η ελπίδα σας σε σχέση με την ΑΕΠΙ και το κρίσιμο ζήτημα των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών;

«Να μάθουμε κάποτε τι έγινε τόσα χρόνια , να αποδοθούν ευθύνες στους υπαίτιους και τα οφειλόμενα στους δημιουργούς».

- Μπορεί σήμερα ένας τραγουδοποιός να βγάζει τα προς το ζην γράφοντας τραγούδια;

«Στο ξεκίνημα, μάλλον δύσκολο. Εγώ άρχισα να ζω αξιοπρεπώς απ την εργασία μου, μια δεκαετία μετά την έναρξή της. Θέλει υπομονή και επιμονή. Αλλά, έτσι δεν είναι -πάνω κάτω -οι περισσότερες εργασίες».


- Εχετε μιλήσει ανοιχτά, «χωρίς φόβο και πάθος», για την περίοδο κατάθλιψης που περάσατε. Τι συμβουλή θα δίνατε στους τόσους συναθρώπους μας που βιώνουν αυτή την εμπειρία;

«Να την αντιμετωπίζουν σαν μια κανονική ασθένεια που μπορεί να αντιμετωπιστεί, χωρίς να φοβούνται ή να ντρέπονται. Αν σπασει το πόδι σου, πας σε ορθοπεδικό και ακολουθείς τις οδηγίες του για τη θεραπεία. Αν σπάσει η ψυχή σου, πας στον αντίστοιχο ειδικό. Τόσο απλά»

- Ποιο το μεγαλύτερο μάθημα που πήρατε από την εποχή της κρίσης; Σε τι σας άλλαξε; Σε τι σας έκανε καλύτερο και σε τι χειρότερο;

«Άλλαξε κάποιες συνήθειες μου, το μέσα μου δεν αλλάζει τόσο εύκολα. Ίσως με έκανε λίγο πιο επιεική με τους γύρω μου…»

- Εχετε πει πως στις επόμενες εκλογές θα ψηφίσετε ΚΚΕ. Το προσυπογράφετε;

«Προφανώς».

- Ως αριστερός νιώσατε δικαίωσε ή απογοήτευση με τις επιλογές της κυβέρνησης Τσίπρα;

«Δεν μου φαίνονται και πολύ αριστερές οι επιλογές της κυβέρνησης, άρα σίγουρα δεν ένιωσα δικαίωση. Ούτε απογοήτευση- πάντα κρατάω μικρό καλάθι με τις μεγαλόστομες εξαγγελίες. Ένιωσα- και νιώθω- έκπληξη με το μέγεθος της αναντιστοιχίας μεταξύ των λόγων πριν και των έργων μετά»

- Τέλος, ποιο το μεγαλύτερο μάθημα που έχετε πάρει από την 8 χρονών κόρη σας;

«Όταν ήταν 3 χρονών, τη στράβωνε το φως στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και μου είπε: Μπαμπά, σβήσε τον ήλιο!Τότε κατάλαβα ότι, παρόλο που θέλω να μπορώ να κάνω τα πάντα για το παιδί μου, οι δυνατότητές μου είναι σχετικά περιορισμένες. Και πορεύομαι κάνοντας ο, τι μπορώ…»

- Σας ευχαριστώ πολύ

«Και εγώ. Καλή αντάμωση».
Πηγή
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!