και ιδίως της Θεσσαλονίκης όπου δεν είχαν ζήσει παρόμοιες θερμοκρασίες τον τελευταίο σχεδόν μισό αιώνα.
Έτσι πολλοί έμειναν χωρίς ζεστό νερό ενώ σε μερικές περιπτώσεις και χωρίς θέρμανση λόγω των παγωμένων νερών μέσα στους σωλήνες. Σε κάθε περίπτωση οι καταναλωτές θα πρέπει να απευθυνθούν στους ειδικούς συντήρησης για να τους ενημερώσουν για τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν.
Ωστόσο υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορούμε να κάνουμε:
- Θα πρέπει να μονώσουμε τους εκτεθειμένους σωλήνες (με την πρώτη ευκαιρία)
- Να αφήνουμε την βρύση λίγο ανοιχτή στο ζεστό ώστε να στάζει και να υπάρχει ροή στους σωλήνες (ειδικά οι ψηλότεροι όροφοι)
- Να ζεστάνουμε με σεσουάρ τους σωλήνες ώστε να αρχίσει γρηγορότερα η ροή
- Τέλος ΔΕΝ προτείνεται να ρίχνουμε καυτό νερό τόσο στους σωλήνες όσο και στα μηχανήματα (είτε φυσικού αερίου, είτε air condition).
Πιο αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΔΑ ΘΕΣΣ:
Για το ζήτημα που έχει προκύψει η ΕΔΑ ΘΕΣΣ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το Δίκτυο Διανομής αερίου και την αδιάλειπτη παροχή αερίου στις εγκαταστάσεις των καταναλωτών στη Θεσσαλονίκη και στη Θεσσαλία.
Σύμφωνα με την εταιρεία, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών, είναι θέμα της υδραυλικής εγκατάστασης και τα συγκεκριμένα περιστατικά οφείλονται στο γεγονός ότι έχει παγώσει η παροχή νερού που τροφοδοτεί τα συστήματα θέρμανσης.
Για την αντιμετώπιση του ζητήματος, μπορούν οι καταναλωτές να προχωρούν στις εξής ενέργειες:
•Να απευθύνονται στον εγκαταστάτη – υδραυλικό τους για να ελέγξει την εγκατάσταση
•Να αφήνουν ανοικτή μία βρύση να στάζει ώστε να υπάρχει συνεχόμενη ροή νερού
•Να εκτελούν ενέργειες για να θερμάνουν τις παγωμένες υδραυλικές σωληνώσεις νερού σύμφωνα με τις οδηγίες του εγκαταστάτη – υδραυλικού τους
Η Εταιρεία Διανομής Αερίου Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας Α.Ε (ΕΔΑ ΘΕΣΣ), επισημαίνει ότι το Δίκτυο Διανομής φυσικού αερίου είναι ασφαλές και συνεχούς παροχής και για τυχόν θέματα των υδραυλικών εγκαταστάσεων θα πρέπει οι καταναλωτές να απευθύνονται στους εγκαταστάτες – υδραυλικούς τους.