τεχνιτών και των στελεχών που εμπλέκονται στην επισκευή της φρεγάτας “Κανάρης” η οποία στις 2 Νοεμβρίου 2017, και κατά την επιστροφή της στο Ναύσταθμο, είχε προσαράξει στη νησίδα Αταλάντη στο Σαρωνικό Κόλπο. Αυτή δεν είναι άλλη από την επισκευή, ηλεκτρονικά και δομικά, του σόναρ, εξ’ολοκλήρου με ίδιες δυνάμεις και χωρίς να χρησιμοποιηθεί ούτε ένα ευρώ από τα περιορισμένα κονδύλια του προϋπολογισμού του Πολεμικού Ναυτικού.
Ημέρα με την ημέρα, η πορεία των εργασιών ενισχύει την αισιοδοξία ότι η φρεγάτα “Κανάρης” θα επανέλθει στη δύναμη του ελληνικού στόλου εντός της άνοιξης του 2018, με το μεγάλο στοίχημα να θέτει ως ορόσημο τον ερχόμενο Μάιο. Τίποτα ωστόσο, όπως διευκρίνιζαν στο OnAlert πηγές του Πολεμικού Ναυτικού δεν πρόκειται να γίνει με σπουδή, καθώς ο βασικός στόχος και η κυρίαρχη επιδίωξη είναι να καταστεί εκ νεου επιχειρησιακό το πλοίο.
Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να “επουλωθεί” η “πληγή” που άφησε στη φρεγάτα η πρόσκρουση στα αβαθή. Η ζημιά που είχε προκληθεί στο θόλο αλλά και στα στοιχεία του σόναρ του πολεμικού πλοίου ήταν σημαντική “αλλά όχι και ολική όπως ανεύθυνα ειπώθηκε και αναπαράχθηκε”. Αυτό τόνιζαν στο OnAlert πηγές που έχουν γνώση των εργασιών επισκευής. Πρόσθεταν δε με νόημα: “Στο ηλεκτρονικό κομμάτι, υπέστησαν βλάβη μόνο οι μπροστινοί σένσορες”. Το σημαντικό είναι ότι την επισκευή, τόσο στο δομικό όσο και στο ηλεκτρονικό κόμματι, έχουν αναλάβει εξ’ ολοκλήρου τα εξειδικευμένα στελέχη και οι τεχνικοί του Πολεμικού Ναυτικού.
Για το έργο της επισκευής έχουν χωριστεί σε τρεις ομάδες και έχει επιλεγεί η τεχνική του reverse engineering. Δηλαδή τμήμα, τμήμα γίνεται η αφαίρεση τόσο από το δομικό κομμάτι όσο και από τα στοιχεία του ηλεκτρονικού τμήματος του σοναρ. Ακολουθεί η επισκευή του ή ή αντικατάστασή του από τα spare και το υφιστάμενο στοκ ανταλλακτικό που υπάρχει στις αποθήκες και στη συνέχεια επανατοποθετείται στη θέση του.
Η μια ομάδα είναι εκείνη των ναυπηγείων. Δουλειά της είναι η επισκευή του δομικού συστήματος που είναι πακτωμένο πάνω στο πλοίο και η επιδιόρθωση των στρεβλώσεων που δημιουργήθηκαν από την προσάραξη. Η δεύτερη ομάδα απαρτίζεται από τους έμπειρους τεχνικούς από το Ναύσταθμό που αφαίρεσαν τον θόλο από την Φρεγάτα “Μπουμπουλίνα” τμήματα του οποίου ενσωματώνονται στον υπό επισκευή θόλο του “Κανάρη”. Και η τρίτη ομάδα έχει αναλάβει την επισκευή στο ηλεκτρονικό κομμάτι. Εξειδικευμένοι ηλεκτρονικοί μαζί με το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό των πλοίων που “δουλεύουν” και επιδιορθώνουν ένα προς ένα τα στοιχεία του σόναρ.
Πηγή