χρησιμοποιηθεί στο αυτοκίνητο. Απαιτεί μικρότερη ποσότητα για την παραγωγή της ίδιας ενέργειας σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα, ενώ η ενέργεια που παράγεται από 1 κιλό φυσικού αερίου είναι περίπου ισοδύναμη με 2 λίτρα υγραερίου, 1,5 λίτρα πετρελαίου ή 1,3 λίτρα βενζίνης.
Το CNG είναι πολύ φθηνότερο σε σχέση με άλλα είδη καυσίμου. Λόγω του χαμηλού κόστους του ανά κιλό και επειδή δεν είναι πετρελαϊκό παράγωγο, δεν επηρεάζεται από τις απρόσμενες διακυμάνσεις στις τιμές του πετρελαίου. Επιπλέον, τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με CNG έχουν χαμηλό κόστος συντήρησης, καθώς είναι εξοπλισμένα με έναν μόνο κινητήρα που λειτουργεί και με τους δύο τύπους καυσίμων.
Η αγορά ενός νέου αυτοκινήτου κοστίζει περίπου 20% ακριβότερα σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικό, ενώ υπάρχει πάντα και η λύση μετατροπής κινητήρων. Σήμερα σχεδόν όλες οι εταιρείες διαθέτουν στην γκάμα τους εκδόσεις φυσικού αερίου. Στην Ελλάδα θα πρέπει να γίνει παραγγελία και παράδοση περίπου σε τρεις μήνες. Το φυσικό αέριο το προτιμούν το τελευταίο διάστημα οι επαγγελματίες, καθώς η τιμή του είναι κατά 60% χαμηλότερη σε σχέση με την βενζίνη και μπορούν να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις με χαμηλότερο κόστος. Μάλιστα τα περισσότερα αυτοκίνητα φυσικού αερίου μπορούν να διανύσουν ακόμη και 1.200 χιλιόμετρα με τη χρήση των δύο δεξαμενών καυσίμων.
Στην Ελλάδα η νομοθεσία πλέον επιτρέπει τη μετατροπή των βενζινοκινητήρων και των πετρελαιοκινήρων σε φυσικό αέριο, ενώ ήδη κυκλοφορούν οχήματα που έχουν μετατραπεί με πολύ καλά αποτελέσματα.
Η τεχνολογία όμως έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό ώστε τα τελευταία χρόνια βλέπουμε να χρησιμοποιούν φυσικό αέριο μεγάλα οχήματα. Όπως ορισμένα λεωφορεία στην Αθήνα. Σε αυτή την περίπτωση τα δύο καύσιμα καίγονται συγχρόνως χωρίς να μειώνεται η δύναμη του κινητήρα.
Η αύξηση των οχημάτων με φυσικό αέριο έχει διπλασιάσει τις ποσότητες που παρέχονται από τα πρατήρια, καθώς σημειώνεται αύξηση πάνω από το 200%. Ωστόσο προβληματίζει ο μικρός αριθμός των πρατηρίων που υπάρχουν σε όλη την επικράτεια. Σήμερα θα βρούμε πρατήρια μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και στην Εθνική Οδό Αθηνών- Θεσσαλονίκης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα οχήματα που κινούνται με CNG παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με τη βενζίνη και 35% λιγότερο σε σχέση με αυτά που κινούνται με πετρέλαιο. Παράλληλα, επιτυγχάνεται 95% μείωση στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 80% μείωση στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% μείωση στα οξείδια του αζώτου.
Να σημειώσουμε ότι σε περισσότερες από 80 χώρες το φυσικό αέριο θεωρείται το πρώτο σε χρήση καύσιμο κίνησης, ενώ στις υπόλοιπες, όπως στην Ελλάδα, αρχίζει να ανεβαίνει τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα.
Πηγή