tromaktiko: Το ΜΕΤ της Νέας Υόρκης κάνει την εικαστική γκάφα του αιώνα με πίνακα του Ρούμπενς

Σάββατο 5 Μαΐου 2018

Το ΜΕΤ της Νέας Υόρκης κάνει την εικαστική γκάφα του αιώνα με πίνακα του Ρούμπενς



Μερικά λάθη, ειδικά όταν έχουν να κάνουν με έργα τέχνης τεράστιας καλλιτεχνικής αξίας, μπορεί να σου...
στοιχίσουν πάρα πολύ ακριβά. Όταν τώρα τα συγκεκριμένα λάθη έχουν γίνει από ένα μεγάλο μουσείο όπως το Μητροπολικό της Νέας Υόρκης τότε - εκτός των άλλων - μπορεί να σε εκθέσουν και ανεπανόρθωτα.

Ίσως έχει τύχει και σε σένα να βρεις κάποια στιγμή, σε εξευτελιστική τιμή, στο Μοναστηράκι κάποιο σπάνιο, παλιό 45αράκι που έψαχνες εδώ και πάρα πολύ καιρό και τότε σίγουρα θα σκέφτηκες έκπληκτη «Μα καλά ο άνθρωπος δεν ξέρει τι μου πουλάει;». Nαι, λοιπόν, μπορούν να συμβούν τέτοιες απίστευτες γκάφες στον καθένα, από τη στιγμή που μπορεί να συμβούν ακόμα και στους ιθύνοντες του ΜΕΤ της Νέας Υόρκης.

Οι οποίοι πριν από περίπου 5 χρόνια πούλησαν έναν πίνακα του σπουδαίου Φλαμανδού ζωγράφου Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς έναντι ενός αστείου χρηματικού ποσού, καθώς δεν γνώριζαν ότι ήταν αυθεντικός.

Στην πραγματικότητα, οι υπεύθυνοι του μουσείου θεωρούσαν για χρόνια πως πρόκειται για το έργο ενός μαθητευόμενου ζωγράφου, ο οποίος ακολουθούσε τις τεχνικές του Ρούμπενς και γι' αυτό έδωσαν, το 2013, τον πίνακα προς πώληση έναντι 20.000 δολαρίων. Τελικά το πορτραίτο πουλήθηκε, μετά από σκληρή μάχη, για 626,500 δολάρια με τους Financial Times να σημειώνουν τότε πως «προφανώς οι αγοραστές θεωρούσαν πως το έργο έχει πολύ μεγαλύτερη αξία».

Το έργο είναι ένα πορτρέτο της Clara Serena, το πρώτο παιδί του Ρούμπενς και θεωρείται ότι έχει ζωγραφιστεί το 1623, την χρονιά που η κόρη του ζωγράφου πέθανε από την πανώλη σε ηλικία 12 ετών.

Μετά από ειδικό καθαρισμό, οι εμπειρογνώμονες τέχνης επανεξέτασαν το έργο και ήταν πεπεισμένοι ότι ήταν του Ρούμπενς. Στη συνέχεια ο πίνακας εκτέθηκε στο Μουσείο του Ρούμπενς στην Αμβέρσα το 2015 ενώ εμφανίστηκε και στην Εθνική Πινακοθήκη της Σκωτίας στο Εδιμβούργο τον περασμένο Νοέμβριο.

Ο Bendor Grosvenor, εμπειρογνώμονας τέχνης και πρώην έμπορος δήλωσε ότι ποτέ δεν είχε καμία αμφιβολία ότι το πορτρέτο της Clara Serena είχε φιλοτεχνηθεί από τον κορυφαίο ζωγράφο. 

Παρόλα αυτά, το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης επιμένει να θεωρεί αμφισβητούμενη τη γνησιότητα του πίνακα και δείχνει να μην αναγνωρίζει το λάθος του να τον χάσει για ένα τόσο μικρό ποσό.

Δες στο βίντεο που ακολουθεί άλλα σπουδαία έργα του μεγάλου καλλιτέχνη, που εντάσσεται στην τεχνοτροπία του Μπαρόκ, στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου.

Πηγή

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!