Μια από τις πολλές σπαζοκεφαλιές είναι το πρόβλημα με την «μέθοδο της επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης».
Στον πολλαπλασιασμό 5×3 αν η απάντηση είναι «5+5+5=15,» τότε ο μαθητής έχει κάνει λάθος.
Η σωστή απάντηση είναι το «3+3+3+3+3», αφού η μέθοδος της επαναληπτικής πρόσθεσης του 5×3 δεν είναι το 5+5+5=15 αλλά το 3+3+3+3+3=15.
Στα μαθηματικά μπορεί να είναι ίδιο το αποτέλεσμα, όμως το 5+5+5=15 είναι λάθος στη μέθοδο της επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης του 5×3 μιας και σ” αυτή την περίπτωση το 5×3 διαβάζεται ως πέντε ομάδες των τριών και όχι τρεις ομάδες των πέντε.
Σύμφωνα με τους υποστηρικτές τής, αυτή η μέθοδος θα είναι πιο χρήσιμη στους μαθητές όταν θα πάνε σε πιο προχωρημένα μαθηματικά όπως π.χ. τους πίνακες, όπου έχει σημασία τι έχουμε πρώτο και τι δεύτερο στον πολλαπλασιασμό.