αυτοκινήτων μας, ενώ κάποιες φορές, π.χ. στο τελευταίο Opel Vectra ή στα hyper cars της Pagani, αναδεικνύονται σε βασικά στοιχεία σχεδιασμού και αναγνώρισης.
Από την άλλη η αντικατάστασή τους από κάμερες είναι από τα πιο αγαπημένα τρικ των σχεδιαστών στα πρωτότυπα που εξελίσσουν. Ο προφανής λόγος για αυτή τους την επιλογή είναι ο εντυπωσιασμός που εξ ορισμού πρέπει να εξυπηρετεί έναν concept car, ενώ ένας δεύτερος είναι η αξιοποίηση της διαθέσιμης τεχνολογίας. Φυσικά υπάρχει και ένας τρίτος, μιας και η κατάργησή τους βελτιώνει αισθητά την αεροδυναμική, καθώς υπάρχει καλύτερη ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα.
Μέχρι σήμερα πάντως η τάση αυτή δεν είχε περάσει στα μοντέλα παραγωγής και λέμε μέχρι σήμερα γιατί το πρώτο φουλ ηλεκτρικό Audi, το e-tron θα είναι ταυτόχρονα και το πρώτο που θα μπορεί να έχει κάμερες αντί για καθρέφτες για τον έλεγχο όσων γίνονται πίσω του. Οι εικόνες από τις κάμερες θα προβάλλονται σε οθόνες OLED, οι οποίες θα είναι τοποθετημένες ανάμεσα στις πόρτες και τον πίνακα οργάνων. Παράλληλα θα είναι διαθέσιμες και διαφορετικές γωνίες θέασης, ανάλογα με την κίνηση που εκτελεί το αυτοκίνητο. Κι αυτό γιατί άλλο είναι το πιο βολικό οπτικό πεδίο κατά το παρκάρισμα, άλλα στην κίνηση σε εθνικές οδούς και άλλο σε επαρχιακούς δρόμους.
Φυσικά οι μηχανικοί της Audi έχουν κάνει και εκτεταμένες αεροδυναμικές μελέτες, προκειμένου να εκμεταλλευθούν τόσο την απουσία τους, όσο και την κλειστή μάσκα του e-tron. Το τελευταίο προκύπτει από την κλειστή μάσκα του τελευταίου, μιας και οι ανάγκες ψύξης ενός ηλεκτροκινητήρα είναι πολύ πιο μικρές σε σχέση με ένα συμβατικό σύνολο εσωτερικής καύσης.
Οι κάμερες αντί για καθρέφτες θα είναι διαθέσιμες προαιρετικά, αλλά από τη στιγμή που η αρχή έγινε η πορεία είναι δεδομένη: θα ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές, η συγκεκριμένη επιλογή θα γίνει στάνταρ αρχικά στα ακριβά μοντέλα και με την πάροδο του χρόνου σε όλο και πιο προσιτά και στο τέλος οι εξωτερικοί καθρέφτες θα υπάρχουν μόνο σε μοντέλα εποχής.
Πηγή