Ολοκληρώνεται ο βασικός σχεδιασμός για την Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του...
ypodomes.com αυτές αυτό που απομένει είναι η ολοκλήρωση των υποθαλάσσιων ερευνών που γίνονται με την ευθύνη του Πανεπιστημίου Πατρών (αφορούν τυχόν αρχαιολογικά ευρήματα, ιζήματα κ.α.) που θα ολοκληρώσουν την μεγάλη σειρά μελετών που στοιχειοθετούν το μεγάλο έργο σύνδεσης της Αττικής με τη Σαλαμίνα.
Αυτό που φαίνεται να κλειδώνει από την μακρόσυρτη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, είναι πως ο σχεδιασμός είναι κυρίως πάνω στη βάση που είχε σχεδιαστεί, δηλαδή σύνδεση των δύο περιοχών με εκατέρωτεν οδικά έργα για να υπάρξει εύρυθμη κυκλοφορία των οχημάτων, χωρίς να επιβαρυνθούν υπέρμετρα οι περιοχές του Περάματος και των Παλουκίων όπου είναι οι είσοδοι/έξοδοι της σήραγγας.
Αναφορικά με τη σήραγγα αυτό που γνωρίζαμε θα είναι κατά πάσα πιθανότητα και αυτό που θα ισχύσει δηλαδή να εδραστεί πάνω στο βυθό σε μία είδους "τάφρο" που θα εξασφαλίζει την λειτουργική ασφάλεια της.
Πολύ σύντομα (μέσα στο καλοκαίρι) μόλις ολοκληρωθεί η σύνταξη της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, θα κοινοποιηθεί στους Δήμους Περάματος, Σαλαμίνας αλλά και στην Περιφέρεια Αττικής για θετική γνωμοδότηση και ακολούθως θα σταλεί στο ΥΠΕΝ για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου (την ΑΕΠΟ δηλαδή).
Σύμφωνα με αυτόν τον προγραμματισμό περίπου στις αρχές του 2019 θα περάσουμε στην κρίσιμη Γ`φαση με την κατάθεση των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών από όπου θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου (παραχωρησιούχος) με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά. Να θυμίσουμε ότι τα 3 σχήματα που συνεχίζουν στο διαγωνισμό είναι οι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία VINCI CONCESSIONS – VINCI HIGHWAYS – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
Σημαντικό κριτήριο είναι η εμπορικότητα του έργου από όπου θα προκύψει τελικά και η συμμμετοχή του Δημοσίου. Θεωρείται βέβαιο ότι στο χρηματοδοτικό μείγμα θα συμμετάσχει και η ΕΤΕπ.
Με την ανακήρυξη του αναδόχου θα ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος με τη γνωστή διαδικασία (Ελεγκτικό Συνέδριο, Βουλή των Ελλήνων) που τελικά θα μας φέρει στην υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μάλλον προς το τέλος του 2019.
Ένα από τα θέματα που απασχολούν είναι πως οι επικείμενες εκλογές εφόσον το έργο δεν έχει υπογραφεί, θα μπορούσαν να αποτελέσουν παράγοντα καθυστέρησης. Η περίοδος της παραχώρησης θα είναι εξαρτηθεί από το χρηματοοικονομικό μοντέλο και θα αποφασιστεί πριν την κατάθεση των οικονομικών προσφορών (συνήθως κυμαίνεται σε 30-35 χρόνια), χρόνος στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και η διάρκεια κατασκευής που εκτιμάται σε περίπου 4 χρόνια.
Εξίσου ενδιαφέρον παρουσιάζει και το θέμα των απαλλοτριώσεων όπου όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές στο ypodomes.com είναι κυρίως στην πλευρά της Σαλαμίνας σε ένα μήκος 3χλμ. Στην πλευρά του Περάματος σχεδόν εξ`ολοκλήρου, το έργο κινείται σε χώρους Δημόσιου. Για το θέμα αυτό υπάρχει ήδη σχετικός κωδικός στο Υπουργείο Υποδομών, όμως το τελικό ποσό που θα απαιτηθεί θα γίνει πιο συγκεκριμένο με την ολοκλήρωση του σχεδιασμού του έργου.
Να τονίσουμε ότι ακόμα και μετά την έναρξη λειτουργίας της Υποθαλάσσιας Ζεύξης, τα φέρυ θα συνεχίσουν να κινούνται μεταξύ των Πορθμείων Σαλαμίνας-Περάματος όπως έγινε και στην Ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου.
Πηγή