σύγχυση στους καταναλωτές, οι οποίοι τις θεωρούν ακόμη από συγκεχυμένες έως υπερτιμημένες. Ο λόγος για αναδυόμενες και πολλά υποσχόμενες τάσεις της τεχνολογίας, όπως τα κρυπτονομίσματα και η -σχετική με αυτά- τεχνολογία του blockchain. Παγκόσμια έρευνα της πλατφόρμας μάρκετινγκ “Hubspot” διαπίστωσε ότι μεταξύ μιας ποικιλίας αναδυόμενων τεχνολογιών, τα κρυπτονομίσματα και η βασική τεχνολογία τους, το blockchain, μπερδέυουν σήμερα τους περισσότερους καταναλωτές. Πάντως, σύμφωνα με την έρευνα, την οποία παρουσιάζει η ιστοσελίδα “eMarketer”, οι καταναλωτές, αν και μπερδεμένοι, έχουν αρχίσει σταδιακά να εξοικειώνονται με τις νέες αυτές τεχνολογίες: οι ερωτηθέντες φαίνεται πως αντιλαμβάνονται ότι το blockchain και τα cryptocurrencies δεν είναι το ίδιο. Και μάλιστα έχουν διαφορετική αντίληψη για τις δύο τεχνολογίες: έτσι, ενώ το 25% δηλώνει ότι θεωρεί τα cryptocurrencies μια υπερτιμημένη τάση της τεχνολογίας, μόνο το 10% απαντά το ίδιο για το blockchain. Άλλες δύο άλλες αναδυόμενες τεχνολογίες, οι οποίες είναι μεν σχετικά γνωστές στους καταναλωτές, ωστόσο, δηλώνουν ότι τις θεωρούν συγκεχυμένες ή υπερτιμημένες, είναι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence -AI). Για παράδειγμα η έρευνα διαπίστωσε ότι οι μισοί από τους ερωτηθέντες δεν περίμεναν ότι η AI θα έχει ποτέ επιπτώσεις στις θέσεις εργασίας τους.
Η έρευνα έδειξε, πάντως, ότι η αντίληψη και οι προσδοκίες, που έχουν οι καταναλωτές από τις αναδυόμενες τάσεις της τεχνολογίας, εξαρτώνται σε ένα μεγάλο βαθμό από την ηλικία τους. Για παράδειγμα, οι μεγαλύτερης ηλικίας χρήστες δείχνουν να είναι πιο σίγουροι ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι σε θέση να επηρεάσει την εργασία τους. Αντίθετα, στις πιο νεαρές ηλικίες τα ποσοστά όσων εκτιμούν ότι η AI μπορεί να επηρεάσει τη δουλειά τους και το εργασιακό τους μέλλον είναι πολύ μεγαλύτερα. Αυτή η τόσο διαφοροποιημένη άποψη μπορεί να αντικατοπτρίζει ένα κοινό όραμα για το μέλλον, με τη μόνη διαφορά ότι οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι δεν αναμένουν να εργαστούν αρκετά, ώστε να δουν το εργασιακό τους μέλλον να επηρεάζεται.
Η μελέτη Hubspot έδειξε επίσης ότι πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες τεχνολογίες δεν θεωρούναι από τους καταναλωτές συγκεχυμένες ή υπερτιμημένες. Η αναζήτηση φωνής, για παράδειγμα, χαρακτηρίστηκε ως συγκεχυμένη μόνο από το 7% των ερωτηθέντων και υπερτιμημένη μόλις από το 10%.
Πηγή