λιμάνι του Πλατυγιαλιού έχουν ολοκληρωθεί και πλέον μπορούν να θεωρηθούν ώριμες, ωστόσο μέχρι σήμερα λείπει η χρηματοδότηση για την υλοποίηση των έργων, που προϋπολογίζονται σε 35-40 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι μετά την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού το μοναδικό οδικό έργο στην Αιτωλοακαρνανία που βρήκε χρηματοδότηση (από το ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας) είναι η σύνδεση της Λευκάδας με τη Βόνιτσα και το Άκτιο.
Ωστόσο η διαδικασία δημοπράτησής του φαίνεται πως έχει μπλοκαριστεί από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα. Την ίδια ώρα η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Αστακό -καθοριστικής σημασίας και για την αξιοποίηση του λιμανιού στο Πλατυγιάλι, από τη στιγμή μάλιστα που οι ιδιοκτήτριες του λιμανιού τράπεζες αναμένεται αργά ή γρήγορα να προχωρήσουν σε αποεπένδυση από αυτή τη μη τραπεζική δραστηριότητα- αναζητά πόρους…
Δεδομένο είναι ότι πια οι μελέτες για την σύνδεση του Αστακού με την Ιόνια Οδό έχουν ολοκληρωθεί και υπάρχει μόνο μία εκκρεμότητα -που θεωρείται θέμα χρόνου- με την περιβαλλοντική αδειοδότηση ενός υποτμήματος. Περιθώρια για να βρεθούν οι απαραίτητοι πόροι -έστω κάποιου τμήματος του σαλαμοποιημένου έργου- σίγουρα θα υπάρξουν, όταν στο τέλος του 2018 αναμένεται η αναθεώρηση του ΕΣΠΑ.
Αρκεί φυσικά να υπάρξει και η απαραίτητη πολιτική βούληση… Το έργο έχει κατατμηθεί και μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί μόνο το τμήμα Πλατυγιάλι – Αγ. Δημήτριος και μάλιστα με κακοτεχνίες, που είχαν ως αποτέλεσμα να μην έχει παραληφθεί από την Περιφέρεια. Απομένουν τα τμήματα τμήμα Αστακός – Πλατυγιάλι και Άγιος Δημήτριος μέχρι τη σήραγγα του Αγ. Ηλία. Από το 2007 είναι σε εξέλιξη η «Μελέτη Σύνδεσης Ιόνιας Οδού με Αστακό.
Τμήμα: Γέφυρα Γουριάς – Πλατυγιάλι (χ.θ. 7+200 έως 20+300)», η οποία έχει καθυστερήσει λόγω των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων. Πράγμα που αποτελεί και τη μοναδική εκκρεμότητα. Ωστόσο σήμερα το μεγαλύτερο μέρος του τεχνικού αντικειμένου της σύμβασης έχει ολοκληρωθεί. Από το 2010 εξελίσσεται η μελέτη «Υπολειπόμενες Μελέτες Οδικού Άξονα Αστακός-Ιονία Οδός :α. Τμήμα Αστακός – Πλατυγιάλι και β. Τμήμα Νέα Γέφυρα στον Ποταμό Αχελώο μετά των Προσβάσεων». Πλέον σήμερα και τα δύο αυτά υποτμήματα έχουν ωριμάσει και έχουν περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις.
Πηγή