Μαζί με το τέλος των μνημονίων φαίνεται πως ήρθε και το ...
τέλος στην πτώση της κίνησης στους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Τρανό παράδειγμα η Αττική Οδός που το 2017 σημείωσε νέα αύξηση και έφτασε να έχει κατά μέρο όρο 216.914 οχήματα καθημερινά.
Τα χαμόγελα δεν σταματούν εδώ καθώς μεγάλη αύξηση παρουσίασαν και τα καθαρά κέρδη της Αττικής Οδού μιας και το 2017 ανήλθαν στα 68,8 εκατ. ευρώ έναντι 44,6 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ τα έσοδα χρήσης από την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου έφθασαν τα 176,8 εκατ. ευρώ έναντι 171,2 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης, η κίνηση της Αττικής Οδού είχε μειωθεί αισθητά με το ναδίρ να καταγράφεται το 2014 με Μ.Ο. 199.000 οχήματα, ενώ η αναστροφή της κατάστασης ξεκίνησε το 2015 με την κυκλοφορία του οδικού άξονα να αυξάνεται για πρώτη φορά κατά 1,9%. Στο φόρτε της η Αττική Οδός, το 2009 έγραφε 307.000 οχήματα καθημερινά, αριθμός που θα χρειαστεί φυσικά αρκετά χρόνια με συνεχείς αυξήσεις για να το "πιάσει" ξανά.
Πάντως το 2018 αναμένεται να έχουμε περαιτέρω αύξηση στα μεγέθη της Αττικής Οδού αν και οι προοπτικές μάλλον οδηγούν στο συμπέρασμα ότι θα συνεχιστεί η συγκρατημένη αύξηση στην κυκλοφορία οχημάτων.
Με βάση τις προβλέψεις αναμένεται ότι τα έσοδα και ο κυκλοφοριακός φόρτος θα κυμανθούν λίγο υψηλότερα από αυτά της προηγούμενης χρήσης, με τον τζίρο να καταγράφει αύξηση 4,3% σε σχέση με το 2017. Οι μέτοχοι της εταιρείας εισέπραξαν μέρισμα ύψους 75,1 εκατ. ευρώ ή 31,75 ευρώ ανά μετοχή.
Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι βρισκόμαστε σε ένα ιδιαίτερα κρίσιμο σημείο για την εταιρεία παραχώρησης μιας και η σύμβαση λήγει το 2024 και από το Υπουργείο Υποδομών έχει υπάρξει η προαναγγελία μίας διετούς παράτασης για την προετοιμασία του διαγωνισμού επεκτάσεων της Αττικής Οδού που θα συμπεριλαμβάνει και την λειτουργία-συντήρηση του υφιστάμενου "χρυσοφόρου" άξονα.
Το μετοχικό κεφάλαιο της Αττικής Οδού αποτελείται από τις εταιρείες Άκτωρ Παραχωρήσεις (59,2%), JandΆβαξ (20,8%), ΕΤΕΘ (10,02%), Τράπεζα Πειραιώς (9,88%) και Egis Projects ( 0,04%).
Πηγή