tromaktiko: Ernst Dickmanns: Το πρώτο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό δεν είναι σημερινή εφεύρεση

Τετάρτη 1 Αυγούστου 2018

Ernst Dickmanns: Το πρώτο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό δεν είναι σημερινή εφεύρεση



Γράφει η Κωνσταντίνα Νικοπούλου
Το «έξυπνο» αυτοκίνητο δεν είναι εφεύρεση της εποχής μας. Ο Ernst Dickmanns θεωρείται ο...
δημιουργός του και η ιστορία έχει τις ρίζες της στη Γερμανία του 1986.

Μπορεί η ιστορία του να μην είναι τόσο γνωστή, όμως στο Γερμανό Ernst Dickmanns χρωστούν τα αυτοκίνητα την ικανότητα να… βλέπουν!

Ο δημιουργός
Ο Ernst Dickmanns γεννήθηκε στη ναζιστική Γερμανία το 1936. Είναι επιστήμονας στον τομέα της μηχανικής και ρομποτικής. Η σπουδαία καριέρα του ξεκίνησε από την αεροδιαστημική και τα αεροσκάφη, που αμέσως τον κέρδισαν. Ο Dickmanns έκανε τη διαφορά σε μία εποχή που μετά τον πόλεμο, όλοι οι μηχανικοί απορροφήθηκαν από βιομηχανίες. Κατά τη διάρκεια των ερευνών του συνεργάστηκε με το Γερμανικό Αεροδιαστημικό Κέντρο, Πανεπιστήμια και τη NASA.

Ο νέος κόσμος των αυτοκινήτων

Τη δεκαετία του ΄80 όλα αλλάζουν. Τόσο για τον ίδιο τον επιστήμονα, όσο και για την ιστορία των αυτοκινήτων. Ο Dickmanns εγκαταλείπει το διάστημα και μέσα σε λίγα χρόνια δίνει «όραση» στο δημοφιλέστερο των οχημάτων.

Το σχέδιό του ονομάστηκε VaMoRs. Ένα μικρό φορτηγάκι της Mercedes γίνεται πρωτοπόρος μέσω της ομάδας του Dickmanns. Υπολογιστές, κάμερες και όλοι οι σύγχρονοι αισθητήρες της εποχής το εξοπλίζουν κατάλληλα και η εξέλιξη είναι γεγονός.

Το νέο σύστημα είναι ικανό να φρενάρει, να στρίβει το τιμόνι και να επιταχύνει. Φυσικά, η επιτάχυνση δε θα μπορούσε να είναι μεγάλη για προφανείς λόγους ασφαλείας, αλλά και λόγω της φύσης του οχήματος.

Η όλη προσπάθεια και εκπόνησή της, βασίστηκε κυρίως στην ικανότητα του λογισμικού να ξεχωρίζει τις έντονες διαφορές των χρωμάτων στο δρόμο. Καθοριστικό στοιχείο, οι άσπρες γραμμές της ασφάλτου.

Η πρώτη δοκιμή έγινε δειλά, σε δρόμο χωρίς κυκλοφορία. Ένα χρόνο αργότερα όμως, το 1987, το βαν της Mercedes εμφανίστηκε στην Autobahn της Γερμανίας, το δρόμο που τα σταθερά όρια ταχύτητας καταργούνται, κινούμενο με 96 Km/h και έναν οδηγό σε περίπτωση ανάγκης.

Το «έξυπνο» αυτοκίνητο συνέχισε το δρόμο του για αρκετά χρόνια. Μοναδικό ανάχωμα, αυτό που υπάρχει και στα αυτοκίνητα με ανθρώπινο έλεγχο. Ο απρόβλεπτος παράγοντας! Ένα εμπόδιο στη μέση του δρόμου, μια λακούβα με νερό ή μία απότομη κίνηση ενός περαστικού μπορεί να βάλει δύσκολα σε κάθε οδηγό. Πόσο μάλλον σε ένα λογισμικό!
Θα πιάσουμε ξανά το τιμόνι;

Το μέλλον είναι εδώ! Ήδη εταιρίες- κολοσσοί όπως η Google, Tesla, BMW και άλλες, «ξεφορτώνονται» τους οδηγούς, αλλά και το τιμόνι. Τα απολύτως… περιττά δηλαδή για να κινηθεί ένα αυτοκίνητο.


Όποια όμως κι αν είναι η εξέλιξη και κατάληξη των νέων οχημάτων, ο Ernst Dickmanns θα είναι για πάντα πρωτοπόρος, θυμίζοντάς τους πως αν διέθετε τα σημερινά τεχνολογικά μέσα, η ιστορία των μεταφορών θα είχε γραφτεί εντελώς διαφορετικά!
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!