188 εκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες, περίπου τρία εκατομμύρια λιγότερους σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του έτους (μείωση 2%). Είναι η πρώτη φορά που το Snapchat χάνει χρήστες και οι αναλυτές άρχισαν να αναρωτιούνται αν αυτό προμηνύει σοβαρότερα προβλήματα για το μέλλον.
Κατά καιρούς στο παρελθόν έχουν εκφραστεί φόβοι ότι η επιτυχία του θα αποδειχθεί τόσο εφήμερη όσο και το περιεχόμενό του. Έως τώρα το Snapchat είχε διαψεύσει αυτές τις «Κασσάνδρες», αλλά τώρα φαίνεται να έχει «πιάσει ταβάνι», πράγμα που μάλλον σκέφτονται και οι επενδυτές, γι' αυτό οι μετοχές της εταιρείας παρουσίασαν πτώση πάνω από 8% στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, όπου η εταιρεία έχει εισαχθεί από τις αρχές του 2017.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Snapchat Ίβαν Σπίγκελ εμφανίστηκε αισιόδοξος για τις προοπτικές της πλατφόρμας, σύμφωνα με το BBC και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», αλλά αρνήθηκε να αποκαλύψει κατά πόσο στο τρέχον τρίτο τρίμηνο καταγράφεται ανάκαμψη των χρηστών.
Ως αντίβαρο η διοίκηση του Snapchat εμφάνισε ότι ο αριθμός των μηνιαίων χρηστών (όσοι το χρησιμοποιούν τουλάχιστον μια φορά το μήνα) εμφανίζει αύξηση διαχρονικά, ενώ αυξάνεται και ο αριθμός των χρηστών άνω των 35 ετών. Κάθε χρήστης περνάει κατά μέσο όρο μισή ώρα τη μέρα στο Snapchat.
Όμως αρκετοί χρήστες γκρινιάζουν για διάφορα πράγματα, από το νέο σχεδιασμό της πλατφόρμας, που θεωρούν ότι μάλλον δημιουργεί σύγχυση, έως την μέτρια απόδοση της εφαρμογής Android του Snapchat, η οποία υπολείπεται σε λειτουργικότητα της αντίστοιχης για iPhone.
Παρόμοιες πτωτικές τάσεις καταγράφονται φέτος και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το Twitter έκανε γνωστό στο τέλος Ιουλίου ότι οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες του μειώθηκαν κατά περίπου ένα εκατομμύριο σε σχέση με πριν ένα χρόνο, ενώ οι χρήστες του Facebook στην Ευρώπη μειώνονται και στις ΗΠΑ είναι στάσιμοι (αν και αυξάνονται σε άλλες περιοχές του κόσμου).
Σε κάθε περίπτωση, αυξάνονται οι ενδείξεις ότι, σε μερικές ανεπτυγμένες χώρες τουλάχιστον, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν πια φθάσει σε ένα σημείο κορεσμού, πράγμα που σε, συνδυασμό με όλο τον θόρυβο περί παραπληροφόρησης, ψευδών ειδήσεων (fake news) και κατάχρησης προσωπικών δεδομένων, διώχνει χρήστες μακριά τους.
Όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα, στο δεύτερο τρίμηνο φέτος η μητρική εταιρεία Snap του Snapchat εμφάνισε έσοδα 262 εκατομμύρια δολάρια (αύξηση 44% έναντι του β' τριμήνου του 2017) και μικρότερες καθαρές ζημιές.
Πηγή