προσαρμοσμένο το ατρακτίδιο στοχοποίησης 101KS-N κατά την διάρκεια πτήσης.
Πρόκειται για το πρωτότυπο με αριθμό σειράς 055 (T-50-5). Ειρήσθω εν παρόδω ότι πρόκειται για το αεροσκάφος εκείνο που είχε πάθει σοβαρές ζημιές κατά την διάρκεια πυρκαγιάς, αλλά επισκευάστηκε και επέστρεψε στο πτητικό πρόγραμμα.
Η πτήση δεν ήταν μέρος του προγράμματος δοκιμών επισήμως, αλλά πραγματοποιήθηκε με αφορμή την 65η επέτειο του εργοστασίου αεροσκαφών στο Λουκοβίτςκι στις 17 Αυγούστου.
Εξυπακούεται ότι η χρήση εξωτερικού αποσπώμενου ατρακτιδίου στοχοποίησης συνιστά αναχρονισμό, που συναντάμε μόνο σε αεροσκάφη τέταρτης γενιάς και πίσω.
Τα αεροσκάφη πέμπτης γενιάς μεταφέρουν το σύνολο του οπλισμού και ηλεκτρονικών συστημάτων κι αισθτήρων στο εσωτερικό της ατράκτου για την μέγιστη μείωση του ίχνους τους στα εχθρικά ραντάρ.
Από την άλλη πλευρά η ρωσική προσέγγιση στον συγκεκριμένο τομέα έχει δείξει ότι δεν την ενδιαφέρει η επίτευξη καθολικού stealth αφού έτσι ή αλλιώς έχει ήδη κάνει τεράστιους συμβιβασμούς σ’ αυτόν τον τομέα.
Ωστόσο, η χρησιμότητα της καθολικής μεταφοράς φορτίου μειώνεται πέραν της «πρώτης μέρας» των επιχειρήσεων, ή σε περιπτώσεις όπου ο αντίπαλος έτσι ή αλλιως δεν διαθέτει αεράμυνα.
Σ’ αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει πάντα πρόβλεψη για προσθήκη σε εξωτερικούς πυλώνες επιπλέον όπλων ή / και δεξαμενών καυσίμου.
Πηγή