εσύ είσαι ακόμα στο σπίτι, πασχίζοντας να επισπεύσεις την πρωινή διαδικασία προετοιμασίας, με τα παιδιά σου να προσπαθούν ακριβώς το ίδιο, αλλά με ρυθμό χελώνας και διάθεση «δράσης – αντίδρασης». Το ένα σου ζητάει να του δέσεις τα κορδόνια, το άλλο δεν βρίσκει την κασετίνα του, δεν λέει να τελειώσει το πρωινό του γεύμα ή το χειρότερο, σου ζητάει να φορέσει εκείνο το συγκεκριμένο κόκκινο μπλουζάκι που είναι από χθες το βράδυ στα άπλυτα. Το στρες σου έχει ήδη αρχίσει να κορυφώνεται και δεν έχεις φτάσει καν ακόμα στο γραφείο. Κρατιέσαι να μη φωνάξεις (και μεταξύ μας πολύ καλά κάνεις). Οι φωνές, εξάλλου, είναι γνωστό, μόνο χειρότερα μπορούν να κάνουν τα πράγματα και σίγουρα δεν θα σου εξοικονομήσουν χρόνο.
Για να κερδίσεις χρόνο το πρωί, είναι σημαντικό αντίστοιχα να αποφεύγεις τις προκλήσεις ή να ξέρεις πώς να χειριστείς έξυπνα τις συνθήκες που προκαλούν χάσιμο χρόνου. Ορίστε μερικές από αυτές:
Το πρωί δεν μπορείς να συντονιστείς με τα παιδιά;
Ξύπνα 20 λεπτά πιο νωρίς από τους υπόλοιπους, ώστε να ετοιμαστείς πρώτα εσύ με πιο χαλαρό ρυθμό. Έτσι, θα μπορείς να βοηθήσεις τα παιδιά, όταν ξυπνήσουν, να συντομεύσουν την προετοιμασία τους. Αν και μπορείς να τα καθοδηγείς, καλό είναι να αποφεύγεις να κάνεις πράγματα για εκείνα. Είναι σημανικό να τα εκπαιδεύσεις από νωρίς στην αυτονομία.
Καθυστερείτε πολύ στο πρωινό γεύμα;
Ξύπνα τα παιδιά 15 λεπτά πιο νωρίς. Απόφυγε αντιπερισπασμούς, όπως ανοιχτή τηλεόραση ή άλλου είδους οθόνες ή παιχνίδια στο τραπέζι. Βεβαιώσου ότι το πρωινό που σερβίρεις αρέσει στο παιδί και δεν καθυστερεί να το φάει.
Το παιδί αργεί να αποφασίσει τι θέλει να φορέσει;
Μην αφήνεις τις αποφάσεις για το τι προτιμά να φορέσει για το πρωί. Προετοίμασε τα ρούχα του από το προηγούμενο βράδυ, αφού λάβεις υπόψη την άποψή του, όσο μικρή κι αν είναι η ηλικία του, αν δε θες να αντιμετωπίσεις πείσματα του τύπου «εγώ θέλω να φορέσω αυτό». Περιόρισε τις επιλογές, εξηγώντας ότι δεν είναι όλα τα ρούχα για το σχολείο, ενώ σε στιγμές πίεσης μπορείς να το αφήσεις να πιστέψει ότι είναι εκείνο που παίρνει αποφάσεις, προτρέποντάς το να επιλέξει ανάμεσα σε δύο (μόνο) επιλογές. Πες του απλά και αποφασιστικά: «Αυτό ή εκείνο;».
Σου κάνει τη ζωή δύσκολη μέχρι να το χτενίσεις;
Αν έχεις κοριτσάκι, επένδυσε σε μία πιο κοντή κουπ και σε αφέλειες, ώστε να μην υπάρχει η ανάγκη για κορδέλες, κοκαλάκια ή λαστιχάκια. Μην επιμένεις σε αλογουρές ή κοτσίδες, αν ξέρεις ότι θα αντιμετωπίσεις γκρίνια και διαμαρτυρίες. Αν έχεις αγόρι, προτίμησε να είναι κοντοκουρεμένο.
Έχεις να κάνεις πολλά πρωινά δρομολόγια;
Αν έχεις δύο ή παραπάνω παιδιά και χρειάζεται να τα μεταφέρεις σε διαφορετικά εκπαιδευτικά κέντρα το πρωί λόγω διαφοράς ηλικίας, επιδίωξε να μοιραστείς τα δρομολόγια με τον ή τη σύντροφο σου ή με άλλους γονείς, τα παιδιά των οποίων έχουν κοινό προορισμό με το δικό σου. Γενικά, ένα από τα κριτήριά σου, όταν επιλέγεις σχολείο ή παιδικό σταθμό, θα πρέπει να είναι και η απόσταση. Προτίμησε κοντινές αποστάσεις όχι μόνο για το σχολείο ή τον παιδικό σταθμό του παιδιού σου, αλλά και για τις εξωσχολικές δραστηριότητες ή τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, επειδή έτσι κάνεις μεγάλη οικονομία χρόνου.
Πηγή