tromaktiko: Ξεκινά η περιβαλλοντική αδειοδότηση της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας - Περάματος

Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018

Ξεκινά η περιβαλλοντική αδειοδότηση της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας - Περάματος



Επιμέλεια: Νίκος Καραγιάννης
Περιβαλλοντικό Σύμβουλο θα προσλάβει το Υπουργείο Υποδομών με αντικείμενο την...
επιτυχή περιβαλλοντική αδειοδότηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος.

Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου η Η εκπόνηση της Μ.Π.Ε. θα γίνει, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, με σύνθεση των αντίστοιχων προτάσεων των τριών προεπιλεγέντων υποψηφίων, με τρόπο που να καλύπτει τον Βασικό Σχεδιασμό του έργου.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση δεδομένου ότι πρόκειται για έργο πολύπλοκο, στο οποίο είναι κομβικής σημασίας η διασφάλιση της βιωσιμότητας και χρηματοδοτησιμότητάς του, απαιτείται και η εκπόνηση είτε θεματικών ενοτήτων που δεν έχουν προσεγγιστεί από τις Μ.Π.Ε. που υπέβαλλαν οι υποψήφιοι, είτε και θεματικών ενοτήτων που δεν περιλαμβάνονται στα περιεχόμενα της ΜΠΕ.

Τα κυριότερα από αυτά είναι

-Ανάλυση της υφιστάμενης ατμοσφαιρικής ρύπανσης και θορύβου στα πολεοδομικά συγκροτήματα Περάματος και Σαλαμίνας και σύγκριση με την μελλοντική κατάσταση δηλαδή μετά τη λειτουργία της υποθαλάσσιας σήραγγας και της νέας οδικής σύνδεσης,

-Μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων του έργου στην άμεση και ευρύτερη περιοχή του Πειραιά,
-Εξέταση των σχεδίων SEVESO III της αλληλεπίδρασης του έργου με τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις των εταιρειών ΕΤΕΚΑ, ΑVIN CORAL, την ύπαρξη ποσότητας >500 τόνων αποθηκευμένων τοξικών ή εύφλεκτων ουσιών στη βιομηχανική ζώνη του Ο.Λ.Π., την ύπαρξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, τα δύο εργοστάσια παραγωγής βιοαερίου (Ψυτάλεια και Σχιστό), τον υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο της Λεωφόρου Δημοκρατίας εντός του οικιστικού ιστού δήμου Περάματος και τη σύνθεσή του όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευμάτων της συμφωνίας ADR, αλλά και τη διακίνηση φορτίων προς το ΝΟΧ και το Ναύσταθμο,

-Ανάλυση για τις αλλαγές που θα επιφέρει το έργο και κοινωνικοοικονομικό επίπεδο και θα υπολογιστούν οι επιδράσεις του στις τοπικές κοινωνίες αλλά και ευρύτερα με πρόταση απαραίτητων παρεμβάσεων για την αποδοχή και μεγιστοποίηση της κοινωνικής αξίας του έργου.
-Ενσωμάτωση στην ΜΠΕ των αποτελεσμάτων των δειγματοληψιών τωνιζημάτων που διενεργήθηκαν από το Πανεπιστήμιο Πατρών και της μελέτης διαχείρισης αυτών που θα εκπονηθεί ανεξάρτητα.

Το ποσό που διατίθεται είναι 132.680 ευρώ (ποσό με ΦΠΑ).

ΤΟ ΕΡΓΟ

Το μήκος του έργου φτάνει τελικά τα 12,5χλμ. Ο διαγωνισμός που βρίσκεται στη Β`φαση του, είναι σε προχωρημένο στάδιο και στις 26 Ιουλίου αφού κατατέθηκαν οι μελέτες-προτάσεις των υποψήφιων σχημάτων η Επιτροπή του Ανταγωνιστικού Διαλόγου (ΕΑΔ) κατάληξε στην τελική χάραξη του έργου και του φυσικού του αντικειμένου και όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά "καταλήγει στη λύση που ικανοποιεί τις ανάγκες της Αναθέτουσας Αρχής και την προτείνει (η ΕΑΔ) προς αυτήν".

Η εκπόνηση της ΜΠΕ και η τελική της αδειοδότηση, θα μας φέρει στο τρίτο και τελικό στάδιο αυτού του εξαντλητικού διαγωνισμού (ξεκίνησε το 2016) που είναι οι οικονομικές προσφορές που θα αναδείξουν τον ανάδοχο μεταξύ των 3 σχημάτων που το διεκδικούν (ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ-VINCI). Το κόστος του έργου προς το παρόν εκτιμάται σε 350εκατ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής νέας γενιάς για τη χώρα.
Πηγή
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!