περισσότεροι καταναλωτές παγκοσμίως. Το πρώτο εξάμηνο του 2018 οι online πωλήσεις αντιπροσωπεύαν το ένα τρίτο της συνολικής αξίας των τεχνολογικών αγαθών, που διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά. Ωστόσο, στην Ευρώπη οι αγορές τεχνολογικών προϊόντων μέσω Διαδικτύου εξακολουθούν να υπολείπονται του παγκόσμιου μέσου όρου, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 25% της συνολικής αξίας των προϊόντων τεχνολογίας. Από γεωγραφική άποψη η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού με πρωταγωνίστρια την Κίνα ηγείται του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου τεχνολογικών προϊόντων, με το online εμπόριο των προϊόντων τεχνολογίας να αυξάνεται με ρυθμό 23% το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Το εξεταζόμενο διάστημα, το μερίδιο των online πωλήσεων τεχνολογικών αγαθών στην Κίνα ξεπέρασε το 30% της συνολικής αξίας της αγοράς TCG. Ωστόσο, σύμφωνα με σχετικό report της GfK, στο οποίο περιλαμβάνονται οι παραπάνω εκτιμήσεις, η Ευρώπη αναμένεται να εξελιχθεί το νέο “πεδίο μάχης” για τις επιχειρήσεις του κλάδου του online λιανεμπορίου TCG. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι καταναλωτές στις 18 ευρωπαϊκές χώρες -που εξετάζει η έρευνα- αισθάνονται ήδη πολύ εξοικειωμένοι με την αγορά προϊόντων τεχνολογίας μέσω του Διαδικτύου (μερίδιο online 38%) σε σχέση με άλλους τύπους προϊόντων.
Οι κινητές συσκευές -όπως επισημαίνουν οι συντάκτες του report- θα δώσουν περαιτέρω ώθηση στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ήδη για έναν σημαντικό αριθμό καταναλωτών οι αγορές τεχνολογικών προϊόντων μέσω του Ίντερνετ με τη χρήση ενός smartphone ή tablet είναι πολύ δημοφιλείς. Μάλιστα, το 40% των καταναλωτών συμφωνεί με την άποψη ότι η «η κινητή συσκευή τους γίνεται το πιο σημαντικό εργαλείο αγορών». Και πάλι, οι γίγαντες κινεζικού ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκονται σε ηγετική θέση στον τομέα του mobile commerce, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με τις κινητές συσκευές τους για περισσότερο από το 80% των αγοραστών τεχνολογικών προϊόντων στην Κίνα το smartphone ή το tablet είναι η προτιμώμενη συσκευή αγορών.
Παίκτες λιανικής
Η μελέτη επισημαίνει, τέλος, ότι οι ισχυρές συμμαχίες μεταξύ βασικών παραγόντων του λιανεμπορίου θα φέρουν σημαντικές αλλαγές στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου τεχνολογικών προϊόντων. Η τάση αυτή θα είναι έντονη παγκοσμίως και ακόμη πιο έντονη επί ευρωπαϊκού εδάφους. Οι συνεργαζόμενοι παίκτες του λιανεμπορίου θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από τις μοναδικές προτάσεις πώλησης παντός καναλιού - επιτρέποντάς τους να φέρουν στους πελάτες τους την καλύτερη εμπειρία αγοράς και πώλησης μέσω των νέων τεχνολογιών, των κοινών δραστηριοτήτων καινοτομίας και των συνεργασιών σε μεγάλες αναλύσεις δεδομένων.
Να σημειωθεί ότι οι 18 ευρωπαϊκές αγορές, που εξετάζει η μελέτη της εταιρείας είναι οι: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσία, Σλοβακία, Ισπανία.
Πηγή