Τι κάνει την Baltia Airlines τον χειρότερο αερομεταφορά του κόσμου;...
Για 27 ολόκληρα χρόνια, δε κατάφερε να μεταφέρει ούτε έναν επιβάτη! Ούτε έναν. Και φυσικά, κατάφερε να βάλει στις τσέπες της μηδέν έσοδα (συνέβαλε, ωστόσο, στη συσσώρευση χρέους άνω των 119 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με δημοσιεύματα).
Τώρα, όπως γράφει το travelandleisure και η Telegraph, έπειτα από αμέτρητες αποτυχίες, επιχειρεί την τελευταία της απόπειρα να... ξεκολλήσει από το έδαφος και να απογειωθεί. Αυτή τη φορά όμως, θα το επιχειρήσει με νέο όνομα, όχι το Baltia Airline, αλλά με το USGlobal.
Ας δούμε το background της εταιρείας. Ιδρύθηκε το 1989 με στόχο να προσφέρει πτήσεις non stop από τη Νέα Υόρκη στην Αγία Πετρούπολη. Ο Igor Dmitrowsky, ένας μετανάστης από την Λετονία, ξεκίνησε την επιχείρηση του αφού πρώτα πούλησε τη βιομηχανία γάλακτος που κατείχε. Εκείνη την περίοδο, είχε πλάνο να προσθέσει και περαιτέρω δρομολόγια προς τη Λευκορωσία, την Ουκρανία και τη Γεωργία, αλλά δεν ήταν γραπτό να γίνει.
Η εταιρεία, αφού έλαβε το 1991 τη σχετική άδεια από την αρμόδια υπηρεσία των ΗΠΑ για να πετάξει στην Αγία Πετρούπολη και τη Ρίγα (πρωτεύουσα της Λετονίας), σκόνταψε στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), τον ρυθμιστή αέρα ΗΠΑ. Για περίπου τρεις δεκαετίες, ο αερομεταφορέας δε περνούσε τη βάση από την FAA - επτά φορές απέτυχε να πάρει το πράσινο φως της αξιολόγησης. Η μετεγκατάσταση της επιχείρησης στο Μίσιγκαν, φυσικά δε βοήθησε και το Υπουργείο Μεταφορών ανακάλεσε την άδεια το 1998.
Άλλο ένα καρφί στο... φέρετρο της Baltia, έβαλε και ο στόλος της- Διέθετε ένα Boeing 747-200 που κάποτε απέκτησε από την Cathay Pacific, το 2009 αγόρασε ένα Boeing 747 (με έναν κινητήρα μείον) που αργότερα πήγε για παλιοσίδερα. Τέλος, το 2011, απέκτησε ένα Boeing 747 που ανήκε στο στόλο της Northwest Airlines.
Ενός κακού μύρια έπονται. Τον Μάρτιο του περασμένου έτους, η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αποσύρει το Boeing 747 που πέταξε μόλις μία φορά, το 2015, από το αεροδρόμιο Willow Run, στην Ypsilanti, σε μονάδα συντήρησης στο Oscoda του Μίσιγκαν.
Πάντως, η αεροπορική εταιρεία ευελπιστεί αυτή τη φορά να κάνει (επιτέλους) ένα βήμα στους αιθέρες.
«Η νέα αεροπορική μας εταιρεία», λέει ο Anthony Koulouris, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της USGlobal Airways, «έχει προχωρήσει στη διαδικασία της αναδιάρθρωσης, αναδιοργάνωσης και της αναχρηματοδότησης. Ελπίζουμε να πάρουμε τη ρυθμιστική έγκριση από την κυβέρνηση των ΗΠΑ και την πιστοποίηση στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, προκειμένου να εξυπηρετηθούν διεθνή δρομολόγια.Αυτά που σήμερα είναι πιο ανεπαρκή», κατέληξε.
Για 27 ολόκληρα χρόνια, δε κατάφερε να μεταφέρει ούτε έναν επιβάτη! Ούτε έναν. Και φυσικά, κατάφερε να βάλει στις τσέπες της μηδέν έσοδα (συνέβαλε, ωστόσο, στη συσσώρευση χρέους άνω των 119 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με δημοσιεύματα).
Τώρα, όπως γράφει το travelandleisure και η Telegraph, έπειτα από αμέτρητες αποτυχίες, επιχειρεί την τελευταία της απόπειρα να... ξεκολλήσει από το έδαφος και να απογειωθεί. Αυτή τη φορά όμως, θα το επιχειρήσει με νέο όνομα, όχι το Baltia Airline, αλλά με το USGlobal.
Ας δούμε το background της εταιρείας. Ιδρύθηκε το 1989 με στόχο να προσφέρει πτήσεις non stop από τη Νέα Υόρκη στην Αγία Πετρούπολη. Ο Igor Dmitrowsky, ένας μετανάστης από την Λετονία, ξεκίνησε την επιχείρηση του αφού πρώτα πούλησε τη βιομηχανία γάλακτος που κατείχε. Εκείνη την περίοδο, είχε πλάνο να προσθέσει και περαιτέρω δρομολόγια προς τη Λευκορωσία, την Ουκρανία και τη Γεωργία, αλλά δεν ήταν γραπτό να γίνει.
Η εταιρεία, αφού έλαβε το 1991 τη σχετική άδεια από την αρμόδια υπηρεσία των ΗΠΑ για να πετάξει στην Αγία Πετρούπολη και τη Ρίγα (πρωτεύουσα της Λετονίας), σκόνταψε στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), τον ρυθμιστή αέρα ΗΠΑ. Για περίπου τρεις δεκαετίες, ο αερομεταφορέας δε περνούσε τη βάση από την FAA - επτά φορές απέτυχε να πάρει το πράσινο φως της αξιολόγησης. Η μετεγκατάσταση της επιχείρησης στο Μίσιγκαν, φυσικά δε βοήθησε και το Υπουργείο Μεταφορών ανακάλεσε την άδεια το 1998.
Άλλο ένα καρφί στο... φέρετρο της Baltia, έβαλε και ο στόλος της- Διέθετε ένα Boeing 747-200 που κάποτε απέκτησε από την Cathay Pacific, το 2009 αγόρασε ένα Boeing 747 (με έναν κινητήρα μείον) που αργότερα πήγε για παλιοσίδερα. Τέλος, το 2011, απέκτησε ένα Boeing 747 που ανήκε στο στόλο της Northwest Airlines.
Ενός κακού μύρια έπονται. Τον Μάρτιο του περασμένου έτους, η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αποσύρει το Boeing 747 που πέταξε μόλις μία φορά, το 2015, από το αεροδρόμιο Willow Run, στην Ypsilanti, σε μονάδα συντήρησης στο Oscoda του Μίσιγκαν.
Πάντως, η αεροπορική εταιρεία ευελπιστεί αυτή τη φορά να κάνει (επιτέλους) ένα βήμα στους αιθέρες.
«Η νέα αεροπορική μας εταιρεία», λέει ο Anthony Koulouris, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της USGlobal Airways, «έχει προχωρήσει στη διαδικασία της αναδιάρθρωσης, αναδιοργάνωσης και της αναχρηματοδότησης. Ελπίζουμε να πάρουμε τη ρυθμιστική έγκριση από την κυβέρνηση των ΗΠΑ και την πιστοποίηση στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, προκειμένου να εξυπηρετηθούν διεθνή δρομολόγια.Αυτά που σήμερα είναι πιο ανεπαρκή», κατέληξε.