tromaktiko: Πάτρα-Μίνι Περιμετρική: Μια πρόταση που μπορεί να ανακουφίσει

Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018

Πάτρα-Μίνι Περιμετρική: Μια πρόταση που μπορεί να ανακουφίσει



Γράφει ο Τιμόθεος Ζαχαριάδης, ΑρχιτέκτωνΤην κατασκευή της Μικρής Περιμετρικής θα έπρεπε να είχαν εκμεταλλευθεί οι μελετητές της πόλης για να...
δημιουργήσουν μία σωστή είσοδο και έξοδο για την Αρόη, μία συνοικία που από τη θέση της βρέθηκε να είναι εγκλωβισμένη ανάμεσα σε διάφορα εμπόδια, φυσικά και τεχνικά και να διαθέτει σήμερα μόνο μία «μικρή πόρτα», την οδό Μεσσάτιδος, στενή και υπερφορτωμένη, την ίδια που ήταν όταν υπήρχαν μόνο διάσπαρτες μονοκατοικίες και διώροφα και την ίδια και σήμερα που είναι γεμάτη πολυκατοικίες. Δηλαδή με πενταπλάσιους ή και δεκαπλάσιους κατοίκους.

Τη διέλευση της Μ. Περιμετρικής στις παρυφές της Αρόης, ήταν προβλέψιμο ότι θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν οι κάτοικοί της για καλύτερη πρόσβαση στα σπίτια τους, και η κατασκευή του ισόπεδου κόμβου με σηματοδότες κλπ. στη μέση της διαδρομής, έδινε την εντύπωση ότι αυτό θα εξυπηρετούσε. Αλλά φαίνεται ότι αυτή η διασταύρωση έγινε μάλλον για την απέναντι συστάδα 4-5 κτιρίων με το σχολείο, με την κατασκευή μιάς «μεγαλοπρεπούς» ανηφόρας για ένα μέρος πολλαπλά εξυπηρετούμενο και με τον, επί πλέον, νέο ημικόμβο δίπλα στο Κάστρο. Εάν αυτός ο ανήφορος γίνονταν στην πλευρά της Αρόης, ως προέκταση της οδού Φολόης, όπως φαίνεται και στο Σχέδιο Πόλης του Δήμου ότι είναι εφικτό, θα είχε συνδεθεί με την οδό Παυλοπούλου στην καρδιά της συνοικίας. Όπως έγινε αυτός ο κόμβος, προς την Αρόη οδηγεί στην οδό Πρεβεδούρου, ένα στενάκι και διπλής κατεύθυνσης, που πάει…πού;

Τώρα η Μ.Περιμετρική χειροτέρεψε τη γνωστή πρόσβαση της οδού Μεσσάτιδος προς την Αρόη, αλλά και η Αρόη δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα στη Μ.Περιμετρική. Ο κόμβος στα Ταμπάχανα αποτελείται από α)τη διέλευση της Μ.Περιμετρικής, β) την κύρια αν όχι αποκλειστική πρόσβαση στην συνοικία Αρόη, γ)την συμβολή της οδού Π.Π. Γερμανού και δ)ίσως τον κυριότερο δρόμο που οδηγεί στα Σύνορα και επέκεινα.

ΠΡΟΤΑΣΗ για άμεση αλλά και μόνιμη αντιμετώπιση της λειτουργίας του συγκεκριμένου κόμβου:

1)Συνέχιση της Γερμανού ως μονόδρομου, από την 3ηΟρειβατικού προς την οδό Ευπαλάμου. 2)Μετατροπή της Ευπαλάμου σε μονόδρομο από την Γερμανού προς την 12ου Συντάγματος. 3)την 12ου Συντάγματος σε μονόδρομο από την Ευπαλάμου προς την Μεσσάτιδος. Και 4) την 6ου Συντάγματος σε μονόδρομο από την 12ου Συντάγματος προς την Γερμανού.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
1) Σημαντική μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου της 6ου Συντάγματος, με παρέκκλιση της μίας κατεύθυνσής της στην προέκταση της Γερμανού, ενός ευρύχωρου δρόμου με ελάχιστη κίνηση.

2) Κυκλοτερής αριστερόστροφη διέλευση ενός τετραγώνου, αποφεύγοντας απαλλοτριώσεις, κατεδαφίσεις κ.λπ. επιτυγχάνοντας έτσι την πρόσβαση στην και από την οδό Μεσσάτιδος, χωρίς να διασταυρώνονται τα οχήματα.

3) Ευρύχωρη κυκλοφορία και σε δύο τουλάχιστον λωρίδες σε όλες τις κατευθύνσεις του κόμβου, άρα ικανότητα των δρόμων για διέλευση διπλάσιου αριθμού οχημάτων ταυτόχρονα.

4) Βελτίωση για την κυκλοφορία προς και από τα Σύνορα. 5)Προσαρμογή και της λεωφορειακής γραμμής, χωρίς αρνητικές επιπτώσεις. Μία σηματοδότηση τριών χρόνων με ετεροχρονισμό σε δύο κατευθύνσεις, είναι ικανή να ρυθμίσει το σύνολο του κόμβου.
Πηγή
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!