Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Η κ. Διαμαντοπούλου ανέφερε ότι με το σχέδιο νόμου η κυβέρνηση δίνει «σάρκα και οστά» στην επιλογή του πρωθυπουργού να προχωρήσει στη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων του υπουργείου, με την ένταξη σε αυτό, πέραν της τυπικής εκπαίδευσης, άλλων τομέων, όπως η έρευνα και η τεχνολογία, αλλά και η κάθε μορφή μη τυπικής εκπαίδευσης και άτυπη μάθηση, στοιχεία που απαρτίζουν όλα μαζί τη δια βίου μάθηση.
Πρόσθεσε ότι μπαίνει τάξη, αφού αξιοποιούνται αποδοτικά τα δισεκατομμύρια ευρώ που διατίθενται στη μη τυπική εκπαίδευση. Για παράδειγμα, μέσω του Γ' ΚΠΣ διατέθηκαν περίπου 3,4 δισ. ευρώ για εκπαίδευση και κατάρτιση, χωρίς όμως μετρήσιμο αποτέλεσμα. Τώρα θα αναγνωρίζονται οι γνώσεις είτε πρόκειται για πτυχίο σχολής είτε παρακολούθηση σεμιναρίων, είτε αυτομόρφωση, κλπ.
Τα επόμενα τέσσερα χρόνια επενδύονται 1,6 δισ. ευρώ μέσω του εθνικού προγράμματος δια βίου μάθησης σε δράσεις εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Δίνονται υποτροφίες για αρχική επαγγελματική κατάρτιση σε σπουδαστές δημοσίων και ιδιωτικών ΙΕΚ 40 εκατ. ευρώ, για την ενθάρρυνση της νεανικής επιχειρηματικότητας 25 εκατ. ευρώ, για εκπαίδευση μεταναστών στην ελληνική γλώσσα 10 εκατ. ευρώ, για προγράμματα για την προσέλκυση μεταδιδακτορικών φοιτητών από το εξωτερικό 30 εκατ. ευρώ.
Για πρώτη φορά επιχειρείται η δημιουργία ενιαίου πλαισίου ανάπτυξης της δια βίου μάθησης. Καταργούνται ή συγχωνεύονται φορείς, αποκεντρώνονται τομείς και δράσεις.
Διευρύνεται ο ρόλος του Εθνικού Κέντρου Πιστοποίησης Δομών Δια Βίου Μάθησης (ΕΚΕΠΙΣ), το οποίο αναλαμβάνει πλέον την πιστοποίηση δομών, επαγγελματικών περιγραμμάτων, προγραμμάτων, εκπαιδευτών καθώς και την αδειοδότηση γενικότερα των φορέων μη τυπικής εκπαίδευσης. Ειδική αναφορά γίνεται για την διαδικασία των περίπου 5.000 Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών.
Ιδρύεται Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠ), ο οποίος αποτελεί τον εθνικό φορέα πιστοποίησης γνώσεων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων που αποκτά ένα άτομο μέσω της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης. Με τη λειτουργία του, που θα εξυπηρετείται από 75 άτομα προσωπικό, καταργείται ο Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ). Αναμορφώνεται το καθεστώς οργάνωσης, διαχείρισης και λειτουργίας των ΙΕΚ που υπάγονται πλέον στην Γενική Γραμματεία Δια βίου μάθησης.
Θα διαμορφωθεί Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων με την άμεση εποπτεία του υπουργείου Παιδείας. Με Προεδρικό Διάταγμα θα ορισθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις διαμόρφωσης, αξιολόγησης, πιστοποίησης κλπ.
Θα αναβαθμιστούν τα ΙΕΚ, τα οποία θα δίδουν και υποτροφίες σε σπουδαστές τους.
Καθιερώνεται Ηλεκτρονικό Μητρώο Δια Βίου Μάθησης, που θα εγγράφονται οι ενδιαφερόμενοι με αίτησης τους, ενώ θεσπίζονται κίνητρα για την ανάπτυξη της δια βίου μάθησης, με σημαντικότερο τη νέα δυνατότητα που παρέχει ο νόμος αναγνώρισης, άθροισης και μεταφοράς πιστωτικών μονάδων μεταξύ συστημάτων τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του νομοσχεδίου καθιερώνεται και το αποδεικτικό γλωσσομάθειας για αλλοδαπούς, ενώ στις διατάξεις αυτές περιλαμβάνεται η οργάνωση και λειτουργία ζωνών εκπαιδευτικής προτεραιότητας που αφορά σε περιοχές με χαμηλούς μορφωτικούς δείκτες.
Για τις μετεγγραφές
Για τις διατάξεις για τις μετεγγραφές η υπουργός ανέφερε ότι αυτές μπορούν να γίνονται μόνο όταν πρόκειται για αδέλφια που φοιτούν στην ανώτατη εκπαίδευση, αλλά σε ιδρύματα της περιφέρειας. Όσο για τα ΤΕΙ που διαμαρτύρονται, επειδή αναμένουν κύμα μετεγγραφών, κατέστησε σαφές ότι θα υποστηριχθούν τα συγκεκριμένα ιδρύματα με επιπλέον κονδύλια.
Για το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο επισήμανε ότι η σημασία και ο ρόλος του στη δια βίου μάθηση είναι σημαντικός και βρίσκεται στις προτεραιότητες της, αφού αποτελεί την «ατμομηχανή» των αλλαγών.
Για το σφράγισμα κολεγίου
Σχολιάζοντας το σφράγισμα του κολεγίου Hellenic American University, η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι έγινε, επειδή δεν προσαρμόσθηκε στις επιταγές του νόμου, παρά τις προειδοποιήσεις από τον περασμένο Μάρτιο.
Ακόμη, η κ. Διαμαντοπούλου είπε ότι θα σταματήσει η ανομία. «Δεν ξέρω τι συμβαίνει στην Αλαμπάμα, αλλά εδώ θα σταματήσει η ανομία. Υπάρχουν κανόνες και τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης είχαν ικανό διάστημα να προσαρμοσθούν στο νόμο» είπε χαρακτηριστικά. Όσο για τους φοιτούντες σε αυτά τα ιδρύματα η υπουργός σχολίασε: «Ο καθένας, όταν κάνει τις επιλογές του, πρέπει να προσέχει».
Πηγή: in.gr