tromaktiko: Σφραγίζει και 2ο κολέγιο το υπουργείο παιδείας

Τρίτη 31 Αυγούστου 2010

Σφραγίζει και 2ο κολέγιο το υπουργείο παιδείας



Ένα ακόμη "κολέγιο" αποφάσισε να σφραγίσει το υπουργείο Παιδείας επειδή δεν προσαρμόσθηκε στις επιταγές του

 νόμου, παρά τις προειδοποιήσεις του από τον περασμένο Μάρτιο, όπως είπε τηνΤρίτη (31/08) η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου. Πρόκειται για το Hellenic American University.
Η υπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά ότι θα σταματήσει η ανομία. "Δεν ξέρω τι συμβαίνει στην Αλαμπάμα" είπε χαρακτηριστικά, "αλλά εδώ θα σταματήσει η ανομία. Υπάρχουν κανόνες και τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης είχαν ικανό διάστημα να προσαρμοσθούν στο νόμο". Οσο για τους φοιτούντες σ΄αυτά τα "κολέγια" η υπουργός σχολίασε επίσης χαρακτηριστικά "ο καθένας όταν κάνει τις επιλογές του πρέπει να προσέχει".



Η υπουργός τα ανέφερε αυτά, με αφορμή την εισαγωγή στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων του νομοσχεδίου της δια βίου μάθησης το οποίο περιέχει διατάξεις και για τις μετεγγραφές. Γι αυτό το θέμα η υπουργός είπε ότι δεν υπάρχουν ουσιαστικές αλλαγές και τόνισε μόνο ότι όταν πρόκειται για αδέλφια που φοιτούν στην ανώτατη εκπαίδευση, μπορούν να μετεγγράφονται αλλά σε ιδρύματα της περιφέρειας. Οσο για τα ΤΕΙ που διαμαρτύρονται επειδή αναμένουν κύμα μετεγγραφών κατέστησε σαφώς ότι θα υποστηριχθούν τα συγκεκριμένα Ιδρύματα με επιπλέον κονδύλια.


Για το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο η υπουργός τόνισε ότι η σημασία και ο ρόλος του στη δια βίου μάθηση είναι σημαντικά και βρίσκεται στις προτεραιότητες της αφού αποτελεί την "ατμομηχανή" των αλλαγών.


Το νομοσχέδιο δια βίου μαθηση


Ειδικότερα για το σχέδιο νόμου που αφορά στην δια βίου μάθηση η υπουργός τόνισε ότι μέσω του Γ΄ΚΠΣ διατέθηκαν περίπου 3,4 δισ. ευρώ για εκπαίδευση και κατάρτιση χωρίς όμως μετρήσιμο αποτέλεσμα. Τώρα θα αναγνωρίζονται οι γνώσεις είτε πρόκειται για πτυχίο σχολής είτε παρακολούθηση σεμιναρίων, είτε αυτομόρφωση κλπ.


"Ιδιαίτερα σε εποχή οικονομικής κρίσης", τόνισε η υπουργός, "δεν μπορεί να αφήνουμε αναξιοποίητο το σημαντικότερο κεφάλαιο που διαθέτουμε, το "ανθρώπινο κεφάλαιο". Τα επόμενα τέσσερα χρόνια επενδύονται 1,6 δισ. ευρώ μέσω του εθνικού προγράμματος δια βίου μάθησης σε δράσεις εκπαίδευσης και κατάρτισης.



Δίδονται υποτροφίες για αρχική επαγγελματική κατάρτιση σε σπουδαστές δημοσίων και ιδιωτικών ΙΕΚ 40 εκ.ευρώ, για την ενθάρρυνση της νεανικής επιχειρηματικότητας 25 εκ. ευρώ, για εκπαίδευση μεταναστών στην ελληνική γλώσσα 10 εκ. ευρώ, για προγράμματα για την προσέλκυση μεταδιδακτορικών φοιτητών από το εξωτερικό 30 εκ. ευρώ.


Για πρώτη φορά επιχειρείται η δημιουργία ενιαίου πλαισίου ανάπτυξης της δια βίου μάθησης. Καταργούνται ή συγχωνεύονται φορείς, αποκεντρώνονται τομείς και δράσεις.


Διευρύνεται ο ρόλος του Εθνικού Κέντρου Πιστοποίησης Δομών Δια Βίου Μάθησης (ΕΚΕΠΙΣ), το οποίο αναλαμβάνει πλέον την πιστοποίηση δομών, επαγγελματικών περιγραμμάτων, προγραμμάτων, εκπαιδευτών καθώς και την αδειοδότηση γενικότερα των φορέων μη τυπικής εκπαίδευσης. Ειδική αναφορά γίνεται για την διαδικασία των περίπου 5.000 Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών.


Ιδρύεται Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠ) ο οποίος αποτελεί τον εθνικό φορέα πιστοποίησης γνώσεων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων που αποκτά ένα άτομο μέσω της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης. Με τη λειτουργία του, που θα εξυπηρετείται από 75 άτομα προσωπικό καταργείται ο Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ) . Αναμορφώνεται το καθεστώς οργάνωσης, διαχείρισης και λειτουργίας των ΙΕΚ που υπάγονται πλέον στην Γενική Γραμματεία Δια βίου μάθησης.


Θα διαμορφωθεί Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων με την άμεση εποπτεία του υπουργείου Παιδείας. Με Προεδρικό Διάταγμα θα ορισθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις διαμόρφωσης, αξιολόγησης, πιστοποίησης κλπ.


Να σημειωθεί ότι θα αναβαθμιστούν τα ΙΕΚ τα οποία θα δίδουν και υποτροφίες σε σπουδαστές τους.


Καθιερώνεται Ηλεκτρονικό Μητρώο Δια Βίου Μάθησης που θα εγγράφονται οι ενδιαφερόμενοι με αίτησης τους, ενώ θεσπίζονται κίνητρα για την ανάπτυξη της δια βίου μάθησης, με σημαντικότερο τη νέα δυνατότητα, που παρέχει ο νόμος, αναγνώρισης, άθροισης και μεταφοράς πιστωτικών μονάδων μεταξύ συστημάτων τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.


Σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του νομοσχεδίου καθιερώνεται και το αποδεικτικό γλωσσομάθειας για αλλοδαπούς, ενώ στις διατάξεις αυτές, περιλαμβάνεται η οργάνωση και λειτουργία ζωνών εκπαιδευτικής προτεραιότητας που αφορά σε περιοχές με χαμηλούς μορφωτικούς δείκτες.
 
 
Πηγή: contra.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!