Τα συμπεράσματα που προέκυψαν κατά τις πρώτες 25 ημέρες εφαρμογής του
νόμου για τη ρύθμιση οφειλών υπερχρεωμένων προσώπων είναι τα εξής:
1. Aρνηση των τραπεζών να παραλάβουν το έντυπο της αίτησης που
προσκομίζουν οι πολίτες για την αναλυτική κατάσταση των οφειλών τους.
2. Οι τράπεζες πιέζουν οι πολίτες να υπογράψουν σε αιτήσεις των
τραπεζών που σε μερικές περιπτώσεις αποδείχθηκε ότι κρύβουν παγίδες.
Παράλληλα του ζητούν μαζί με την αίτηση εκκαθαριστικό σημείωμα.
3. Ορισμένες τράπεζες ζητούν χρήματα προκειμένου να παραλάβουν την
αίτηση για την αναλυτική κατάσταση των οφειλών γεγονός που αντίκειται
στη νομοθεσία. Οι πολίτες ΔΕΝ πρέπει να πληρώνουν ΤΙΠΟΤΑ για να πάρουν
τη βεβαίωση αναλυτικής κατάστασης των οφειλών τους.
4. Καθυστέρηση στην απάντηση των τραπεζών για τη βεβαίωση της
αναλυτικής κατάστασης οφειλών προβάλλοντας διάφορες δικαιολογίες.
Σύμφωνα με το νόμο οι τράπεζες μέσα σε 5 εργάσιμες ημέρες πρέπει να
δίνουν τη βεβαίωση αναλυτικής κατάστασης των οφειλών. Εάν δεν απαντούν
μέσα σ' αυτό το χρονικό πλαίσιο καταγγέλλονται και τους επιβάλλεται
πρόστιμο από 500 - 10.000¤. Η Ενωση Καταναλωτών Προστασίας Καταναλωτών
Χανίων, έχει προχωρήσει σε καταγγελίες των τραπεζών που κωλυσιεργούν στην απάντηση
τους ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Καταναλωτή κ.Δημήτρη Σπυράκου.
5. Οι τράπεζες παραπλανούν τους πολίτες λέγοντας τους ότι δεν μπορούν
να ενταχθούν στη ρύθμιση του νόμου 3869/2010.αποφεύγοντας να
απαντήσουν αρμοδίως.
6. Οι τράπεζες πιέζουν τους πολίτες να προβούν σε διμερείς συμφωνίες
για τη ρύθμιση των οφειλών προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να τους
αποτρέψουν από την ένταξη τους στο νόμο για τα υπερχρεωμένα φυσικά
πρόσωπα. Η πίεση αυτή ασκείται είτε μέσω τηλεφώνου είτε στο
υποκατάστημα όταν ο πολίτης βρίσκεται εκεί για να υποβάλλει την αίτηση
του για βεβαίωση της αναλυτικής κατάστασης των οφειλών του.
7. Διαπιστώνεται, τέλος ότι το πρόβλημα των υπερχρεωμένων φυσικών
προσώπων είναι τεράστιο. Ένα πρόβλημα που το δημιούργησαν κατά κύριο
λόγο οι τράπεζες με τη επιθετική συμπεριφορά που επέδειξαν τα
προηγούμενα χρόνια για τη δανειοδότηση των πολιτών παραβιάζοντας
μάλιστα τους κανόνες δανειοδότησης που έπρεπε να τηρήσουν.
8.Επισημαίνουμε ότι έχουν παρουσιαστεί μη εξουσιοδοτημένοι
επαγγελματικοί φορείς ,που καλούν τους καταναλωτές να επισκεφθούν ταγραφεία τους "για ρύθμιση οφειλών" εμείς
οφείλουμε να τονίσουμε ότι οι φορείς αυτοί δεν νομιμοποιούνται στην
ρύθμιση του Ν.3869/2010 και οι πολίτες καλόν είναι να τους αποφεύγουν
ενημερώνοντας είτε την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ στο τηλ 282109266 είτε στην Γενική
Γραμματεία Καταναλωτή στο 1520.
Η Πρόεδρος
της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων
Ιωάννα Μελακη
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ Ν. ΧΑΝΙΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35
Ταχ.δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306