tromaktiko: Σχετικα με την ανάρτηση "Η απάτη των τηλεφωνικών κέντρων και των εταιριών δημοσκοπήσεων"

Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

Σχετικα με την ανάρτηση "Η απάτη των τηλεφωνικών κέντρων και των εταιριών δημοσκοπήσεων"



Σχετικά με την ανάρτηση http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/09/blog-post_9776.html
περί τηλεφωνικών κέντρων και εταιριών δημοσκοπήσεων.

Έχω 15 χρόνια εμπειρίας στην έρευνα αγοράς, στα οποία έχω περάσει απ΄όλες σχεδόν τις βαθμίδες:
Ερευνητής (πόρτα πόρτα), υπεύθυνος ομάδας ερευνητών, εισαγωγή δεδομένων σε υπολογιστή, σχεδιασμός ερωτηματολογίων, συγγραφές προτάσεων, παρουσιάσεις σε πελάτες, κλπ.

Μπορώ να πω με ασφάλεια ότι ο καταγγέλλων αναγνώστης έχει παρανοήσει την φύση της δουλειάς του, αλλά παρ' όλα αυτά θίγει και κάποια πολύ σημαντικά ζητήματα.
Στη δουλειά του ερευνητή, πάντα πληρώνεσαι ανά ερωτηματολόγιο, είτε το κάνεις τηλεφωνικά, είτε στο δρόμο, είτε πόρτα πόρτα. Κακώς δεν έγινε σαφές αυτό εξ' αρχής.
Η τακτική πληρωμών είναι στο χέρι της κάθε εταιρίας. Η Opinion δεν είναι η μόνη που πληρώνει στο τέλος του επόμενου μήνα. Όσο για την εργασία μπροστά από τον υπολογιστή, έτσι δουλεύουμε οι περισσότεροι πια, είτε λαμβάνοντας και στέλνοντας email σε πελάτες, είτε σχεδιάζουμε ερωτηματολόγια, είτε μελετάμε τους πίνακες αποτελεσμάτων των ερευνών για να συντάξουμε παρουσιάσεις, κλπ κλπ. Επίδομα οθόνης πρώτη φορά ακούω.

Όσο για το 'σεμινάριο για να πιέζεις τους πελάτες' κατ' αρχήν εννοείς τους ερωτώμενους, και δεύτερον τα σεμινάρια είναι απαραίτητα για να υπάρχει κάποια ομοιογένεια στο πως μιλάνε οι ερευνητές στο τηλέφωνο, και πως να μεγιστοποιήσουν τις πιθανότητες να τους απαντήσει κάποιος σε ένα ερωτηματολόγιο 10-15 λεπτών. Και όπως ο ίδιος γνωρίζει καλύτερα, συνήθως δεν κάθονται να απαντήσουν περισσότεροι από 1 στους 10.Επίσης όταν λες 'πολύ προσωπικά' στοιχεία, τι εννοείς; Εισόδημα; Επάγγελμα; Επίπεδο μόρφωσης; Συνήθειες;


Όσο για το ότι κάποιος 'κατασκοπεύει' την γραμμή σου, δεν κατασκοπεύει, αλλά καλά κάνει και ακούει. Είναι ο μόνος τρόπος ελέγχου ποιότητας - το απαιτεί και ο νόμος - αλλά και ο μόνος τρόπος να δει ο υπεύθυνος αν χρειάζεται να βελτιωθείς κάπου. Τώρα αν ο υπεύθυνος έχει χάλια τρόπους, μπορείς να κάνεις παράπονα απευθείας στον δικό του υπεύθυνο.

Για το πρόγραμμα που κρασάρει έχεις δίκιο, αλλά μην ξεχνάς ότι τέτοια προγράμματα έτοιμα δεν υπάρχουν και συνήθως οι εταιρίες ερευνών προσλαμβάνουν προγραμματιστές ή εταιρίες προγραμματιστών για να τους φτιάξουν προγράμματα κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες τους.
Το 'πρόγραμμα φτιαγμένο από μαθητή λυκείου' κατά πάσα πιθανότητα είναι φτιαγμένο να συνεργάζεται με το πρόγραμμα επεξεργασίας στοιχείων και μπορεί να κόστισε από 5,000 μέχρι και 30,000 ευρώ, συν το ετήσιο κόστος υποστήριξης και αναβάθμισης.

Τέλος, το μόνο σημαντικό παράπτωμα από αυτά που αναφέρεις, είναι ότι ο υπεύθυνος συμπληρώνει μερικός απαντημένα ερωτηματολόγια. Αυτό είναι παράνομο και οφείλεις να το αναφέρεις στον υπεύθυνο του Field ή τον υπεύθυνο της έρευνας στο τμήμα Marketing.
Η γνώμη μου πάντως είναι ότι είσαι δυσαρεστημένος/η από τις συνθήκες πληρωμών, εργασίας (είναι όντος δύσκολη δουλειά), και μάλλον σε έχει μπριζώσει ο/η υπεύθυνος/η. Το να αντιδράσεις όμως λέγοντας ανακρίβειες του στυλ 'οι εταιρίες λαμβάνουν αστρονομικά ποσά προκειμένου να προωθήσουν έμμεσα τα προϊόντα' είναι ανεύθυνο εκ μέρους σου μιας και είναι προφανές ότι δεν καταλαβαίνεις από έρευνα. Αν καταλάβαινες, θα σχεδίαζες ερωτηματολόγια, δεν θα τα εκτελούσες τηλεφωνικά.


ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!