Καλημέρα σε όλο τον κόσμο από
Σικάγο ως Αθηνά , ανατολή ως την δύση!
Είμαστε σχεδόν στο τέλος του
Σαβ/κου και ελπίζω να περάσατε καλά να φορτίσατε τις μπαταρίες σας γιατί γυρνάμε
στην καθημερινότητα!
Μετά από αυτή την μικρή εισαγωγή
ας περάσουμε γρήγορα γρήγορα στο σημερινό άρθρο. Θυμάστε πριν μερικές μέρες ένα
άρθρο μου για τις κονσόλες που απέτυχαν παταγωδώς ? Αυτό το άρθρο είχε μεγάλη
απήχηση πράγμα που δεν το περίμενα αφού πίστευα ότι δεν ενδιαφέρεστε για τα
Retro πράγματα! Έκανα λάθος! Σε αυτό εδώ το σημείο να σας
ευχαριστήσω τόσο για τα mails που μου
στέλνετε όσο για την αγάπη που δείχνετε για τα άρθρα μου !
Τελοσπαντων το σημερινό άρθρο
λοιπόν είναι οι 20 καλύτερες κονσόλες όλων των εποχών συμφωνά με τα ματιά μου.
Πριν ξεκινήσω , να σας ενημερώσω ότι ίσως να μην συμφωνούμε για την κατάταξη
αλλά σίγουρα οι κονσόλες που θα αναφέρω θα συμφωνήσετε ότι όντως είναι οι
καλύτερες όλων των εποχών και σίγουρα θα συμφωνήσετε για το νούμερο ένα! Πάμε
λοιπόν:
20. Master System
Αν και δεν κατάφερε ποτέ να
ξεπεράσει το NES αυτή η
κονσόλα μεσουρανούσε το 1986. Το μεγαλύτερο ελάττωμα της ήταν ότι δεν είχε
τίτλους… Mario. Έτσι η Sega για να
καλύψει αυτό το κενό μας πρόσφερε τον Sonic! Ναι τον
σκαντζόχοιρο που κάνει τα πάντα!
Το Master System έδινε στους
κατόχους του την χαρά να παίζουν σπίτι τους τα παιχνίδια των… Ουφάδικων ( για
όποιους δεν γνωρίζουν αυτή την λέξη ήταν τα μαγαζιά με τα ηλεκτρονικά που βάζαμε
το κατοστάρικο ). Η Sega εκτός από τα
παιχνίδια των ουφάδικων έβγαλε και άλλους τίτλους που έκανε την κονσόλα να
μείνει στο παρασκήνιο για πολύ καιρό όπως το Alex kidd και το
Phantasm star.
19. Neo Geo
Η SNK ήταν η
καλύτερη εταιρία που έβγαζε παιχνίδια arcade και
ένας από τους καλυτέρους συνεργάτες τους NES για την
έκδοση παιχνιδιών την δεκαετία του 80. Στις αρχές του 90 όμως αποφάσισε να
χρησιμοποιήσει όλες τις γνώσεις της ώστε να φτιάξει μια κονσόλα και να μεταφέρει
την διασκέδαση στο σπίτι! Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκε το Neo Geo !
Η τιμή του ήταν αρκετά ακριβή
για εκείνη την περίοδο όπως ακριβή ήταν και η αγορά των παιχνιδιών! Η εταιρία
εξήγησε ότι η υψηλή τιμή ευθυνεται στο γεγονός του… μεγέθους. Ναι του μεγέθους
καλά διαβάσατε. Όταν η Nintendo και η
Sega έβγαζε κασέτες σε μέγεθος που ξέρουμε το Neo Geo έβγαζε
κασέτες 10 φορές μεγαλύτερες λόγω ότι το Neo Geo έπαιζε
παιχνίδια 330 megabits σε
σχέση με το NES και το
Megadrive που ήταν 16
Megabit. Παρολαυτα το Neo Geo ήταν μεγάλος
ανταγωνιστής των δυο αυτών εταιριών που ανέφερα. Η τιμή όμως δεν εμπόδισε την
επιτυχία του και την δικιά του θέση στην ιστορία. Λίγα χρονιά αργότερα η
SNK έβγαλε και ένα περιφερειακό το NeoGeo CD με σκοπό να
κάνει την ζωή της κονσόλας ακόμα μεγαλύτερη αλλά απέτυχε. Αυτό είναι μια άλλη
ιστορία όμως…
Οι τίτλοι που αφήσαν ιστορία
πληροφοριακά ήταν το King of Fighter ,
Fatal fury και
Samurai Showdown.
18. Sega
Saturn
Αν και δεν είχε μεγάλη διάρκεια
ζωής δεν μπορούσα να το βάλω στις κονσόλες που απέτυχαν. Ήταν ο απόγονος του
Mega Drive και
παρουσιάστηκε το 1995 στην E3.
Σκοπός της Sega ήταν να
κυκλοφορήσει πριν το Play station 1 το
οποίο έγινε όντος παρολαυτα τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα περίμενε η
Sega. Ναι μεν ο κόσμος το «αγκάλιασε» αφού πρόσφερε πολύ
καλούς τίτλους όπως το Nights into Dreams που προσωπικά
ήταν το αγαπημένο μου αλλά με την έλευση του Play station το
Saturn σιγά σιγά έχανε έδαφος.
Ο μονός λόγος που έκανε τρελές
μέσα σε εισαγωγικά πωλήσεις ήταν ο «αέρας» που έδινε στα 2D παιχνίδια.
Ενδεικτικά αναφέρω τους τίτλους Street Fighter και Virtual Fighter.
17. Atari 7800
Πίσω στο 1986 , όλοι τα χεριά
ψηλά! Το 7800 πρόσφερε καταπληκτική εμπειρία με τα δικά του παιχνίδια αλλά ήταν
συμβατό και με τα παιχνίδια του Atari
2600.
Το Atari 7800
αρχικά σχεδιάστηκε σαν μια καλύτερη έκδοση του Atari 5200 του
1984. Η έκδοση της κονσόλας καθηστέρησε αφού η Atari εστίασε στο
ενδιαφέρον του κόσμου για παιχνίδια του υπολογιστή. Δυο χρονιά αργότερα βγήκε
στην αγορά σαν απάντηση στην Nintendo και
Sega παρολαυτα μερικές δυνατότητες που είχαν σχεδιάσει δεν
πραγματοποιηθήκαν ποτέ.
Η Atari έδωσε έμφαση
στην τιμή , τα παιχνίδια της πωλουνταν σε πολύ λογικές τιμές και πληροφοριακά
σας λέω ότι το πιο ακριβό παιχνίδι κόστιζε 20$. Αυτό συνέβη επειδή τα πιο πολλά
παιχνίδια ήταν remake ή συνεχεία
των παλαιών παιχνιδιών του 1984. Η κονσόλα είχε πολύ καλά γραφικά για την εποχή
αλλά υστερούσε στον ήχο. Οι κατασκευαστές είχαν βάλει μια κακής ποιότητας
επεξεργαστή για τον ήχο για να μην ανεβεί η τιμή της
κονσόλας.
16. Nintendo Gamecube
Το μικρό κυβακι της Nintendo που μερικοί το «κράξανε» λόγω του σχεδιασμού του επειδή
έμοιαζε με παιχνίδια για μωρά και εκτός από αυτό έχανε έδαφος σε μερικά τεχνικά
χαρακτηρίστηκα όπως για παράδειγμα το Digital Output..
Παρολαυτα το Game cube υποστήριζε τρομερά παιχνίδια που δεν νομίζω κανείς να τα
ξεχάσει. Επίσης ήταν η πρώτη κονσόλα της Nintendo που
λειτουργούσε με CD και όχι με
κασέτες όπως οι προκάτοχοι του.
Με την έλευση του Play station 2 η Nintendo πέρασε στην
αντεπίθεση βγάζοντας πολλούς οικογενειακούς τίτλους για το Game cube και αυτό ήταν ένα λάθος που αποδεικτικέ στην πορεία.
Τελοσπαντων οι κονσόλα πούλησε παρά πολλά κομμάτια μόλις 118 εκατομμύρια
λιγότερα από το Play
station 2. Αν και πίσω από την
Sony λοιπόν πολλοί Gamers θα «λιώσανε»
με το resident evil 4 ,
F-Zero GX ,
Super smash bros κτλ.
15. Playstation 3
Είναι ανάγκη να μιλήσω? Μια από
τις πιο καλές κονσόλες από όλες τις απόψεις. Τέρμα οι μέρες που έπαιζες με τον
φίλο σου παιχνίδια σαν Player1 και
Player2 τώρα πλέον παίζετε μέσω του Playstation Network. Ποιος
θα το περίμενε ότι θα φτάναμε εδώ από το Playstation
1.
Οι τίτλοι του Playstation πάνε από το… καλό στο καλύτερο. Από πού να αρχίσω και που
να τελειώσω? Από το Metal gear solid 4? Από
το Fallout 3?
Εκτός από τα παιχνίδια υποστηρίζει και blue Ray δίνοντας στον
κόσμο την απόλαυση του HD.
Δεν θα συνεχίσω να γραφώ για το
PS3 γιατί θα καταντήσω γραφικός. Τα ξέρετε έτσι και αλλιώς
όλα αυτά!
14. 3DO
Η συγκεκριμένη κονσόλα ήταν ένα
από το θαύματα της τεχνολογίας αν και νομίζω ότι δεν είχε μεγάλη απήχηση στην
Ευρώπη. Το 1993 η Panasonic έβγαλε λοιπόν
το 3DO που ήταν μια κονσόλα 32bit που
λειτουργούσε με CD και τεχνολογικά στηριζόταν στις τεχνολογίες του Playstation και Saturn.
Υποστήριζε 8 χειριστήρια (!!) έπαιρνε memory cards ,
modems και πολλά αλλά περιφερειακά.
Η τιμή του ήταν πολύ τσιμπημένη
αλλά υπήρχαν παρά πόλοι τίτλοι παιχνιδιών και περιφερειακά. Παρολαυτα «έχανε»
στις αποκλειστικότητες εννοώντας ότι δεν είχαν βγει πολλά παιχνίδια μονό για την
συγκεκριμένη κονσόλα . Δεν έζησε για πολύ αλλά άφησε το δικό του όνομα στην
ιστορία αφού το μονό που δεν έκανε ήταν να φτιάχνει καφέ.
13. TurboGrafx – 16
H NEC έκανε μπαμ
ξεκινώντας από την Ιαπωνία προσφέροντας μια κονσόλα με δυνατότητες υπολογιστή.
Σκοπός της εταιρίας ήταν να ξεπεράσει την επιτυχία του NES και να επεκταθεί και στο Αμερικανικό έδαφος
«συντρίβοντας» την Sega. Με αυτό
το αστείο λίγο όνομα λοιπόν ξεκίνησε το ταξίδι προς την νίκη!
Στην νίκη? Το «ταξίδι» δεν ήταν
εύκολο αφού ήταν μονή εναντίων όλων! Εκτός από αυτού οι τίτλοι που έβγαιναν σε
αυτή την κονσόλα ήταν άγνωστοι αφού καμιά εταιρία δεν τα «έβρισκε» με την
NEC για να ξεκινήσει την δημιουργία τίτλων. Σαν να μην
έφτανε αυτό η κονσόλα η ιδία υποστήριζε μονό ένα παίκτη και για να παίξετε διπλό
έπρεπε να αγοράσετε περιφερειακό.
Έτσι όπως τα γραφώ κάποιος θα
μπορούσε να με ρωτήσει «τότε γιατί πέτυχε και είναι σε αυτό το άρθρο?» Η
απάντηση είναι ότι η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε για την δημιουργία αυτής της
κονσόλα ήταν παρά πολύ καλή όπως καλά ήταν τα γραφικά και ο ήχος. Μερικά
παιχνίδια άξιζαν να τα παίρνεις όπως το Blazing Lasers και της
Namco Splatterhouse.
Όπως και να το δείτε ήταν ένα μικρό τουλάχιστον τεχνολογικό θαύμα από πλευράς
Hardware έστω.
12.
Colecovision
Όπως η Atari και η Mattel άρχισαν σε
ένα χρόνο να φτιάχνουν τις δικές τους κονσόλες έτσι λοιπόν και η Caleco άρχισε και αυτή τα δικά της. Έφτιαξε λοιπόν το
Colecovision.
Η εταιρία αυτή λοιπόν
ισχυριζόταν ότι έδινε τρομερή ακρίβεια στην νόμιμη αντιγραφή μέσω συμφωνιών
παιχνιδιών από τα «ουφάδικα» στο σπίτι.Όντος το έκανε και εκτός από αυτό έβγαλε
και περιφερειακά όπως τιμονιά , ποντίκια , Joysticks το
1982 !!!
Η coleco χρησιμοποίησε
το Donkey Kong σαν
παιχνίδι εργοστασιακό με την αγορά της κονσόλας για να δείξει ποσό καλή ήταν
στην αντιγραφή arcade παιχνιδιών
όπως είπα για το σπιτι. Η επιτυχία ήταν σύντομη γιατί η εταιρία φαλίρισε και
σταμάτησε η παραγωγή της κονσόλας. Παρολαυτα στο Internet υπάρχουν
emulators αυτής της
κονσόλας!
11. Xbox.
Ναι πρόκειται για το πρώτο
Xbox η είσοδος της Microsoft στο τομεα των
κονσόλων. Αν και δεν είχε τον τέλειο σχεδιασμό ούτε την μεγαλύτερη ποικιλία από
παιχνίδια καθώς περνούσε ο καιρός η Microsoft το ανέπτυξε
στο 360 που θα δούμε αργότερα.
Οι fans του
Nintendo64 έκλαιγαν με μαύρο δάκρυ μόλις είδαν το Golden eye που ήταν τότε
το καλύτερο Shooting να
σφετερίζεται από το Halo!
Εκτός από την ανάπτυξη των
παιχνιδιών η Microsoft έδωσε βάση
και στο Χbox Live. Η
έμπνευση ήταν η δυνατότητα του dreamcast να
παίζεις παιχνίδια μέσω Internet έτσι η
Microsoft έφτιαξε το
δικό της δίκτυο και προμηθευσε την αγορά με πολλά παιχνίδια που υποστηριζόταν
από αυτό το δικτιο όπως Halo 2,
Mechassault
και πολλά αλλά.
Αυτό το χοντροκομμένο – πρώτο
Xbox έφερε μια νέα εποχή στα βιντεοπαιχνίδια. Οι κονσόλες
πλέον κόντραραν «στα ίσια» τους υπολογιστές.
10. Nintendo Wii
Το Nintendo 64
και το Gamecube ήταν τρομερές
κονσόλες με πολλές δυνατότητες αλλά υπήρχε πολύ συναγωνισμός από την
Microsoft και την
Sony έτσι η Nintendo έβλεπε να
σόδας της να μικραίνουν. Έπρεπε να κάνει κάτι. Έτσι λοιπόν λάνσαρε στην αγορά το
Wii.
Ναι ήταν η κονσόλα που σήκωνε
τους gamers από τους
καναπέδες! Η Nintendo ήθελε να
κάνει κάτι πρωτοποριακό και το κατάφερε αν σκεφτείτε ότι το Wii δεν είναι
τόσο καλό όσο το PS3 ή το
Xbox αλλά πουλάει ακόμα! Από τεχνικής άποψης είναι ελάχιστα
καλυτέρα από το Gamecube αλλά ο
χειρισμός… έχε ο χειρισμός ήταν ο πιο απλός που υπάρχει! Ξεχάστε τα κουμπιά ότι
γινόταν στο παιχνίδι έπρεπε να το κάνετε εσείς στο σπίτι σας. Οι κινήσεις που
έπρεπε να γίνουν σε οποιοδήποτε παιχνίδι γινόταν όπως τις κάνατε εσείς αφού το
Wii ήταν εφοδιασμένο με ανιχνευτή κίνησης.
Λίγα χρονιά αργότερα οι
ανταγωνιστές του Wii άρχισαν να
σχεδιάζουν τα δικά τους περιφερειακά αναγνώρισης κίνησης ( βλέπε Kinetic και το νέο χειριστήριο της Sony
).
9. Nintendo
64
Η τελευταία κονσόλα της
Nintendo που χρησιμοποιούσε κασέτες! Μπορεί να μην πήγε τόσο καλά
όσο περίμενε η Nintendo αλλά έμεινε
σίγουρα στην ιστορία!
Η Nintendo είχε πολλά
σχεδία για το 64 συμπεριλαμβανομένου νέας τεχνολογίας γραφικών , χειρισμού και
παιχνιδιών αφού συμφωνά με την ιδία την εταιρία είχε κάνει συμφωνίες με εταιρίες
κατασκευές παιχνιδιών τόσο καλές που θα αποτελούσαν μια Dream Team.
Παρολαυτα το Playstation
έκανε το Nintendo 64 να χάνει έδαφος!
Πριν πεθάνει εντελώς το
N64 η Nintendo έβγαλε 2
τίτλους παιχνιδιών που έφεραν τα πάνω – κάτω και ακόμα και σήμερα συζήτιουνται
ήταν το Zelda ocarina of time και το
GoldenEye
παρολαυτα αυτό που έκαναν αυτοί οι τίτλοι ήταν απλά να καθυστερήσουν το
τέλος…
8. Dreamcast
Αυτή η κονσόλα είχε πολύ σύντομο
χρόνο ζώης παρολαυτα δεν απέτυχε! Εμφανίστηκε το 1998 , δυο χρονιά πριν το
Playstation 2
και τρία χρονιά πριν το Gamecube και το Xbox.
Αυτή
ήταν η δεύτερη κονσόλα της Sega που
στηριζόταν στην τεχνολογία των CD και αφού είχε μάθει τα λάθη της από το
Saturn αποφάσισε να
μην τα επαναλάβει ( λογικό ). Στόχευσε σε μεγάλη ομάδα ανθρώπων για αυτό και οι
τίτλοι της ήταν και για μεγάλους αλλά και για μικρούς. Επίσης ήταν η πρώτη
κονσόλα με την υποστήριξη παιχνιδιών μέσω Internet κάνοντας την
αγορά πιο ανταγωνιστική. Συνέχισε την σειρά τίτλων του Sonic και των
Virtual Fighter αλλά δυστυχώς για άλλη μια φορά η Sega την «πάτησε»
με την έλευση του PS2. Σημάδι
από το θεό? Δεν ξερώ μπορεί!
7.
Playstation
Όλοι τα χεριά ψηλά για άλλη μια
φορά πάμε δυνατά!
Η
πρώτη κονσόλα της Sony που έκανε
πάταγο. Εκτός από αυτό ξεπέρασε και τους πριν «βασιλιάδες» Sega και
Nintendo.
Έβγαλε τρομερά παιχνίδια όπως Grand
Turismo ,
Metal Gear Solid, Resident Evil
και πολλά αλλά! Στηριζόταν κυρίως στο πιο μεγαλύτερης ηλικίας κοινό (
εφήβους και πάνω ) και λιγότερο στους πιτσιρικάδες. Όπως και οι υπόλοιπες
κονσόλες της εποχής βοήθησε στο πέρασμα από τα 2D παιχνίδια στα
3D. Χάραξε το
δικό της δρόμο ο οποίος ήταν πετυχημένος αφού η κονσόλα υπάρχει και σήμερα! Τι
να λεμέ τώρα τα πάντα όλα όπως λέει και ο Αλεφαντος.
6. Xbox 360
Η
πρώτη κονσόλα που πρόσφερε HD ήχο και
εικόνα. H Xbox αντιπροσωπευει το πέρασμα σε μια άλλη εποχή. Επίσης το
Xbox πρόσφερε
πρώτο ( λίγα χρονιά αργότερα και το Playstation )
τα ασύρματα χειριστήρια δίνοντας περισσότερη ελευθερία στους
παίκτες.
Πέρα
όμως από τα τεχνολογικά η Microsoft συνέχισε να αναπτύσσει το Xbox live μετατρέποντας
το σε ένα … παιδότοπο! Ναι ήταν το σημείο συνάντησης όλων των
gamer!
Πληροφοριακά τον Ιανουάριο του 2009 στο Xbox Live είχαν
πρόσβαση 17 εκατομμύρια άνθρωποι!!! Το δίκτυο αυτό υποστήριζε και
video και ήχο και
προγράμματα επικοινωνίας όπως το Microsoft messenger.
5.
Mega
Drive
Κλασσική κονσόλα που μας κράτησε συντροφιά τις νύχτες του
90. Ήμουν κάτοχος και δεν θα σας κρύψω ότι ώρες ώρες την «ξεθάβω» από το πατάρι
μου και παίζω παιχνίδια. Το Mega Drive υποστηρίχθηκε τρομερά από την EA Sports αφού από το 1994 έβγαζε τίτλους όπως Fifa ,
Nba ,
NHL και πολλά
αλλά.
Συμφωνά με στατιστικές υπήρχαν χρονικές στιγμές οπού το
Mega Drive ήταν πρώτο στις πωλήσεις αφήνοντας έστω για λίγο την
Nintendo δεύτερη.
Ήταν
16bit με τρομερά
γραφικά και ήχο για την εποχή. Κυκλοφορήσαν άπειροι τίτλοι οπού το 90% από αυτών
έκαναν επιτυχία. Οι τιμές και τις κονσόλας και των παιχνιδιών ήταν πολύ λογικές
κάνοντας την να υπάρξει για πολύ στο χώρο των
κονσόλων.
4. Super Nintendo ( Snes )
Η πρώτη αληθινή μάχη των
κονσολών άρχισε το 1991 με την είσοδος στις ΗΠΑ του Super Nintendo. Χάρη στα
16-bit γραφικά και μια ανώτερη κάρτα ήχου (το ηχοσύστημα ήταν εντελώς
standalone), η Nintendo έσπρωξε το αρχικό περιεχόμενο παιχνιδιων της, αρχίζοντας
με το ντεμπούτο Super Mario World και με τη εισοδο νεων τίτλων όπως το Super
Metroid, The Legend of Zelda: A Link to the Past, F-Zero, Mario Kart, και με την
αυγή του τσιπ FX έφερε το ντεμπούτο του Star Fox. Η Rare ( εταιρία
σχεδίασης παιχνιδιών ) συνέχισε να «σπρώχνει» την κονσόλα κατά τα επόμενα χρόνια
με τη βοήθεια της Nintendo, προσφεροντας στο κοινο τρομερους τιτλους όπως το
Donkey Kong Country, και μια «πλημμύρα» διαφορων εταιριων που σχεδιαζαν
παιχνιδια συνεχιζαν να στηριζουν το Super Nintendo με παροιμιώδη χαρακτήρα
παιχνίδια όπως το Final Fantasy VI, Chrono Trigger, Gradius ΙΙΙ, Contra III,
Mega Man X και πολλά, πολλά άλλα. Όταν πρόκειται για μια καθαρή συγκέντρωση των
ΑΑ τίτλων, λίγες κονσόλες - αν υπάρχουν - μπορεί να αντέξουν τον συναγωνισμό του
Super NES.
Ο πόλεμος σιγά σιγά τελείωνε, καθώς, με μια σημαντική νίκη Nintendo και στο υλικό και στο λογισμικό μέτωπο.Το Super NES έθεσε τα θεμέλια για το μέλλον του κλάδου.
3.
PlayStation 2
Το PlayStation 2 είναι η καλύτερη στις πωλήσεις videogame κονσόλα με παραπάνω από 130
εκ. κομμάτια που
πωλήθηκαν μέχρι το τέλος του 2008. Αυτό από μόνο του λέει πολλά όσον αφορά το
μέρος του στην ιστορία και τη αποδοχή του μεταξύ του γενικότερου πληθυσμού. Το
PS2 δεν
ήταν μόνο ένα μεγαλύτερο αποκορύφωμα στην ιστορία της Sony και για
την επιχείρηση παιχνιδιών και για την εταιρεία σαν σύνολο.
Κοιτάζοντας στους τίτλους του συστήματος (που κοντεύει
τους 2000 τίτλους την στιγμή αυτή του γραπτού), υπάρχει ένας αριθμός παιχνιδιών
που δεν ήταν μόνο breakout
κυκλοφορίες, αλλά έχουν ορίσει τι παίζουμε σήμερα.
Grand
Theft
Auto
III
και Guitar
Hero
είναι δύο που χάραξαν τον δρόμο για κάποια
από τα πιο δημοφιλή είδη αυτής της γενιάς.
Μπορεί να σας ακούγεται
κουφό αλλά τολμώ να πω ότι χωρίς το
PlayStation 2, το gaming σήμερα,
και ακόμα και η ψυχαγωγία στο σπίτι γενικότερα, μπορεί να ήταν πολύ διαφορετική
αν δεν ήταν η über- δημοφιλής κοσόλα
της Sony.
2.
Atari 2600
Αυτό είναι- η κονσόλα πάνω
στην οποία στηρίχτηκε όλη η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών. Το
Atari
2600 ήταν φαινόμενο στην υπεροχή του και κήρυκας ενός νέου είδους
ψυχαγωγίας.
Παρουσιάστηκε στην αγορά
το 1977 από τον οραματιστή Nolan Bushnell, ιδρυτή του Atari,
και τον αρχι-μηχανικό του Allan Alcorn.Το 1979 η τρέλα για τα videogame που εξεράγει έκανε το 2600 να αρχίσει το μετεωρικό του
μονοπάτι δινοντας στο κοινο του παιχνιδια όπως το Space Invaders, Pac-man και
Missile Command. Μέχρι το 1982, το 2600 ήταν μία επιχείρηση αξίας 2 δις
δολαρίων για το Atari.
Aπίστευτη ιστορία, μία
κονσόλα που είναι υπεύθυνη για τα παιχνίδια που παίζουμε
τώρα.
1. Nintendo
Entertainment System (NES)
Πρίν το 1985 στις ΗΠΑ, η
Nintendo ήταν ένα δυνατό όνομα στην αγορα με το Donkey Kong και ηταν
κυριαρχος στην πτέρυγα παιχνιδιών με τα Game &
Watch handhelds.
Η εταιρεία ήδη γνώριζε τρελή
επιτυχία με το Fanicom στην Ιαπωνία
με την κυκλοφορία του το 1983, και μετά από 2 χρόνια, ήταν η ώρα για να φέρουν
αυτή την επιτυχία σε μία νέα περιοχή. Μετά από μία αποτυχημένη προσπάθεια να
συνεργαστούν με την Atari για να φέρουν
το σύστημα στις ΗΠΑ, η εταιρεία αποφάσισε να κάνει την δουλειά μόνη της. Στο
Fanicom δόθηκε μία εμφάνιση, περισσότερο φιλική στη Δύση και
γεννήθηκε το NES. Η αρχική
κυκλοφορία το 1985 ήταν μόνο ένα test σε
συγκεκριμένες αγορές αλλά αποστάληκε σε όλη την χώρα μετά την καλοκαιρινή σεζόν
του 1986.
Η Nintendo είχε ένα
αυστηρό πρόγραμμα αδειοδότησης για να διασφαλίσει ότι παιχνίδια αμφισβητήσιμης
ποιότητας δεν θα κυκλοφορούσαν για το NES. Όλα τα
παιχνίδια θα έπρεπε να είναι εγκεκριμένα από την Nintendo και οι
εταιρίες που σχεδίαζαν παιχνίδια για το NES δεν μπορούσαν
να δώσουν παραπάνω από ένα παιχνίδι το χρόνο, ενώ τα ίδια παιχνίδια δεν θα
μπορούσαν να κατασκευαστούν για ανταγωνίστριες κονσόλες για 2 χρόνια.
Η στρατηγική απέδωσε. Οι
προσπάθειες της Nintendo για Α
ποιότητα καθώς και η απίστευτα δυνατή υποστήριξη των εταιριών που συνεργάζονταν
με την Nintendo ξανά-ανέβασε
και αναβίωσε την βιομηχανία του home videogame.