Ούτε και στη νέα συνάντηση, τη δεύτερη χθες, των προέδρων των εννέα Ομοσπονδιών Ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, δεν κατέστη δυνατόν να ληφθεί απόφαση, επί της πρότασης του εμπορικού και επιχειρηματικού κόσμου, για αναστολή των κινητοποιήσεων προκειμένου να τροφοδοτηθεί η αγορά που ασφυκτιά.
Στη διάρκεια της συνάντησης, σύμφωνα με πληροφορίες, διατυπώθηκαν διαφορετικές προτάσεις, με τους «σκληροπυρηνικούς» να επιμένουν σε συνέχιση των κινητοποιήσεων, με το αιτιολογικό δεν «έχουμε πλέον να χάσουμε τίποτα» και τους πιο ψύχραιμους να προτείνουν αναστολή των κινητοποιήσεων.
Κανείς όμως δεν θέλησε να πάρει την ευθύνη για την οριστική απόφαση και έτσι βρέθηκε μια άλλη λύση, δηλαδή να συγκληθεί Γενική Συνέλευση και να αποφασίσει η βάση. Διευκρινίστηκε πάντως, ότι αυτή τη φορά θα στηθούν κάλπες και δεν θα ληφθεί απόφαση δια βοής, όπως την περασμένη Παρασκευή.
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι του εμπορικού και επιχειρηματικού κόσμου που συναντήθηκαν με τους μεταφορείς, άφησαν να εννοηθεί ότι θα χρησιμοποιήσουν όλα τα μέσα που διαθέτουν για να υπερασπιστούν τις επιχειρήσεις τους.
«Θα προσφύγουμε δικαστικά κατά των μεταφορέων αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση», δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Γιώργος Κασσιμάτης. «Υπάρχει νόμος και πρέπει να εφαρμοστεί» σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος και κάλεσε τα συντεταγμένα όργανα της πολιτείας να εφαρμόσουν τους νόμους. «Παραιτούμαι από κάθε άλλη προσπάθεια συνεννόησης με τους μεταφορείς» τόνισε ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπόρων, κ. Βασίλης Κορκίδης. Και οι τρεις συμμετείχαν στη συνάντηση με τους μεταφορείς που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα στο Επιμελητήριο του Πειραιά.
Στο μεταξύ, νέα ένταση προκλήθηκε το βράδυ στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς μεταφορείς προσπάθησαν και πάλι να εμποδίσουν φορτηγά να επιβιβαστούν στα πλοία, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν με δυνάμεις των ΜΑΤ.
Σε αδιέξοδο η συνάντηση με τους εμπόρους
Χωρίς να ληφθεί καμιά απόφαση ολοκληρώθηκε λίγο πριν από τις έξι το απόγευμα η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά με πρωτοβουλία του προέδρου των εμπόρων κ. Κροκίδη και τη συμμετοχή του προεδρείου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, σε μια προσπάθεια να βρεθεί λύση και να ανασταλούν οι κινητοποιήσεις των μεταφορέων ώστε να τροφοδοτηθεί η αγορά.
Στη διάρκεια της συνάντησης οι εκπρόσωποι του Εμπορικού και επιχειρηματικού κόσμου επανέλαβαν την έκκληση να ανασταλούν οι κινητοποιήσεις για μια εβδομάδα ώστε να πάρει «ανάσα» η αγορά που ήδη ασφυκτιά από την έλλειψη προϊόντων και τιμή διακίνησης των αγαθών.
Οι εκπρόσωποι των μεταφορέων δήλωσαν ότι θα συνέλθουν και πάλι απόψε οι εννέα πρόεδροι των ομοσπονδιών από όλη την Ελλάδα προκειμένου να πάρουν απόφαση.
Νωρίτερα, μικρή αλλαγή στις μέχρι τώρα θέσεις των Ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, καταγράφηκε στη συνάντηση των 9 προέδρων των Ομοσπονδιών από όλη την Ελλάδα, καθώς τη θέση της αδιάλλακτης στάσης πήρε ο έντονος προβληματισμός, μετά και την «κραυγή» αγωνίας που εξέπεμψε ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος, που απειλείται με οικονομική κατάρρευση, από τις ελλείψεις στην αγορά και τη μη διακίνηση των προϊόντων, εξαιτίας των κινητοποιήσεων των μεταφορέων.
Στη σημερινή συνάντηση, σύμφωνα με συνδικαλιστικό στέλεχος των μεταφορέων, επικράτησαν πιο ψύχραιμες απόψεις και εξετάστηκε σοβαρά η πρόταση που έκαναν οι έμποροι και οι επιχειρηματίες στη χθεσινή συνάντηση, για αναστολή των κινητοποιήσεων για μία εβδομάδα, προκειμένου να τροφοδοτηθεί η αγορά.
Από την πλευρά της κυβέρνησης πάντως ξεκαθαρίστηκε ότι δεν τίθεται θέμα συνάντησης των μεταφορέων και των εμπόρων με τον πρωθυπουργό και η θέση που διατυπώνεται από επίσημα χείλη είναι ότι το νομοσχέδιο ψηφίστηκε, είναι πλέον νόμος τους κράτους και όσοι τον παραβιάζουν θα υποστούν τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.
Στο μεταξύ, δεν έλειψαν και σήμερα τα επεισόδια, καθώς ομάδα μεταφορέων εμπόδισε το πρωί 20 και πλέον φορτηγά να επιβιβαστούν σε πλοία, μεταφέροντας εμπορεύματα στα νησιά. Την ίδια ώρα ένταση επικράτησε και στον μπλόκο της Μεταμόρφωσης, όταν ορισμένοι ιδιοκτήτες θέλησαν να πάρουν τα οχήματά τους για να δουλέψουν και άλλοι συνάδελφοί τους, τους παρεμπόδισαν με αποτέλεσμα να χρειαστεί η παρέμβαση της αστυνομίας.
Παραπομπή στο ευρωπαϊκό δικαστήριο για τις άδειες ΦΔΧ
Την ίδια στιγμή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσέφυγε επισήμως στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ζητώντας του να αναγνωρίσει ότι η Ελλάδα με την επιβολή περιορισμών στην έκδοση των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων δημοσίας χρήσεως και των ιδιωτικών βυτιοφόρων, παραβιάζει το άρθρο 49 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αφορά την ελευθερία εγκατάστασης των επιχειρήσεων.
Κατά την Επιτροπή η παραβίαση της κοινοτικής νομοθεσίας πραγματοποιείται ιδίως με το άρθρο 4 του νόμου 383/1976, τα άρθρα 6 και 7 του νόμου 3054/2002, με τις υπουργικές αποφάσεις περί εφαρμογής των εν λόγω νόμων, καθώς και με την επιβολή σταθερών κομίστρων (εντός ορισμένων ορίων) για τις υπηρεσίες μεταφοράς που παρέχονται από φορτηγά δημοσίας χρήσεως.Η Επιτροπή φρονεί ότι η εξάρτηση της χορήγησης νέων αδειών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) από τις μη αντικειμενικά προσδιοριζόμενες «μεταφορικές ανάγκες της χώρας» περιορίζει την ελευθερία εγκατάστασης των οδικών εμπορευματικών μεταφορέων της ΕΕ στην Ελλάδα. Ειδικότερα, όπως σημειώνει η Επιτροπή, η υποχρέωση επιβολής καθορισμένων κομίστρων με ανώτατα και κατώτατα όρια αποθαρρύνει αφενός τις αλλοδαπές επιχειρήσεις από την πρόσβαση στην ελληνική αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών και στην ελληνική αγορά εμπορίας πετρελαιοειδών και, αφετέρου, εμποδίζει τις ήδη εγκατεστημένες στην ελληνική επικράτεια επιχειρήσεις να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους.
Η Επιτροπή επισημαίνει επίσης ότι ο ν. 3054/2002 δίνει τη δυνατότητα στην ελληνική κυβέρνηση να ελέγχει τον αριθμό των κυκλοφορούντων βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήσης και κατά συνέπεια αποσκοπεί όχι μόνο στη διατήρηση του κλειστού χαρακτήρα του επαγγέλματος των μεταφορέων πετρελαιοειδών αλλά και στη διατήρηση της δυναμικής κάθε εταιρίας που δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη αγορά.
Ωστόσο, η Επιτροπή τονίζει ότι «ο διοικητικός καθορισμός του αριθμού των βυτιοφόρων των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών δεν είναι αναγκαίος για την προσαρμογή των εν λόγω επιχειρήσεων στις συνθήκες της αγοράς ούτε δικαιολογείται από λόγους δημόσιας (οδικής) ασφάλειας και δημόσιας υγείας».
Τέλος, η Επιτροπή αναφέρει ότι ο καθορισμός από την Ελληνική Πολιτεία μόνο κατώτατων ορίων κομίστρου για τη μεταφορά υγρών καυσίμων με ΦΔΧ αυτοκίνητα δεν συμβιβάζεται με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού και επομένως πρέπει άμεσα να καταργηθεί.
Σε δίκη ο μεταφορέας που δάγκωσε ταξίαρχο
Ενώπιον του εισαγγελέα οδηγήθηκαν δύο μεταφορείς -πατέρας και γιος- που συνελήφθησαν έξω από το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων στη Μεταμόρφωση σε μικροεπεισόδιο μεταξύ ιδιοκτητών φορτηγών και αστυνομικών.
Ο εισαγγελέας άσκησε σε βάρος των δύο μεταφορέων ποινική δίωξη για διατάραξη κοινής ειρήνης ενώ σε βάρος του πατέρα απήγγειλε επιπλέον κατηγορίες για τα αδικήματα της αντίστασης κατά της Αρχής και της επικίνδυνης σωματικής βλάβης καθώς φέρεται να δάγκωσε στο χέρι αξιωματικό της ΕΛΑΣ.
Οι δύο κατηγορούμενοι παραπέμφθηκαν σε δίκη.
http://www.kathimerini.gr/ με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΣΚΑΙ