Πρόσφατα μέλος της οικογένειας μου αποφάσισε να πάρει αυτοκίνητο από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού το γνωστό μας Οδδυ. Με δέλεαρ λοιπόν της χαμηλές τιμές και με τις διαβεβαιώσεις των υπαλλήλων ότι το αυτοκίνητο είναι ένα πολύ απλό θέμα για να βγάλει πινακίδες και να κυκλοφορήσει συμμετείχε στον πλειστηριασμό για την αγορά ενός αυτοκίνητου μάρκας PEUGEOT και μοντέλο 1998. Το είδαμε αλλά μόνο από "μακριά" και χωρίς πολύ ψαχτηρι αφού εκτενής έλεγχος απαγορεύετε και έδειχνε σημάδια καλής κατάστασης.
Το αυτοκίνητο αγοράστηκε αφού δεν υπήρχαν οι γνωστοί πλειοδότες διαφόρων ιδιοτήτων(κολλητοί, μαντραδες και τσιράκια που χτυπαν τις τιμές) στην τιμή των 1500 ευρώ όπου με τις μετρητοίς έκπτωση 30% κατέβαινε στα 1050. Με τις διαβεβαιώσεις των υπαλλήλων ότι είναι θέμα μιας ημέρας το αυτοκίνητο να βγάλει πινακίδες και αφού έχει προβεί πρώτα σε όλες της κατάλληλες ενέργειες το ελληνικό κράτος και το ΟΔΔΥ το τόλμημα έγινε και αγοράσαμε αυτό το "τεφαρίκι".
Και τώρα ο Γολγοθάς. Στα γραφεία του ΟΔΔΥ Λάρισας όπου και καταφέραμε να κινήσουμε τους σκουριασμένους υπαλλήλους, όπου βαζαν δύναμη να κινήσουν το καλαμάκι του φραπέ καταφέραμε και πήραμε σε χρόνο DT τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Για του λόγου το αληθές ήταν εξυπηρετικότατοι.
Ώρα για πινακίδες λοιπόν. Πρώτα ΚΤΕΟ για τον έλεγχο και την πιστοποίηση. Το συνεργείο που απευθυνθήκαμε απεφάνθη ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ και βλάβες στον κινητήρα ερώτηση, Κακοχρησησια? Απάντηση, Ανθρώπινο χέρι, λείπουν εξαρτήματα. Δεν πειράζει μάστορα φτηνά το πήραμε φτιαχτό. Λυπητερή 1500 ευρώ. Από το αμάξι έλειπαν μονό ότι είναι πολύ ακριβό τα φτηνά που παίρνονται καινούργια ήταν στην θέση τους. Περάσαμε τον έλεγχο επιτυχώς και τώρα ώρα για μηχανολογικό.
Απευθυνθήκαμε σε έναν διεκπαιρεωτη αφού το γνωστό "γρηγοροσημο"(Λαδάκι) μετραει περισσότερο και κινεί τα βάρια δυσκίνητα γρανάζια της γραφειοκρατίας ζητήσαμε με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά να βγάλουμε πινακίδες. Και εκεί κάπου χάσαμε όλα μας τα μαλλιά. Το αυτοκίνητο έχει ήδη άδεια σε κάποιον ξένο προφανώς μετανάστη και έχει πληρωμένο τέλος κυκλοφορίας για το 2010. Πρέπει να ζητήσουμε διαγραφή της προηγούμενης άδειας. Το χρονικό διάστημα για την διαγραφή του “εκκαθαρισμένου” από γραφειοκρατία αυτοκίνητου είναι από τρεις εÎ! �δομάδες έως ένα μήνα. Και να προχωρήσουμε σε εκ νέου έκδοση άδειας η οποία όμως δεν θα είναι έκδοσης 2010 αλλά 1998 όπου και τα τέλη είναι μεγαλύτερα(302 ευρώ)[Ενώ εάν ήταν τωρινής εισαγωγής π.χ. Γερμανίας και δεν την είχε αυτήν την άδεια θα ήταν έκδοσης 2010 και θα είχε κόστος μόνο 198 ευρώ]. Και τώρα το κόστος όλου αυτού. 302 ευρώ για ένα νέο σήμα τελών. Αλλά 302 για το τελωνείο(?)[Και εκεί κάπου τίθεται το ερώτημα αφού έχει ήδη άδεια ελληνική γιατί πρέπει να ξαναπεράσει τελωνείο? Και γιατί κρατάνε ότι είναι μοντέλο 1998 και όχι 2010 αφού είναι σαν να το επανÎ! �ισάγουμε και διαγράφουμε την παλÎ! �ά άδ εια όπως θα γίνονταν με ένα νεοεισαχθέν αυτοκίνητο ανεξαρτήτως έτους κατασκευής ? Και γιατί δεν εκδίδεται εκ νέου άδεια με χαμηλότερα τέλη ? ]. 75 ευρώ για την έκδοση πινακίδων(πάλι καλά να λέμε που δεν μας ζήτησαν καμία μεταβίβαση κιόλας να ψάχνουμε στην υφήλιο τον μετανάστη που μπορεί να απελάθηκε κιόλας να μας υπογράψει, χώρια ότι το παράβολο μεταβίβασης σε μια τέτοια περίπτωση είναι 200 ευρώ ευτυχώς να λέμε!!!). 30 ευρώ ο μηχανολόγος που θα ελέγξει το αυτοκίνητο για την επανεισαγωγη του στη χώρα!!!. Ένα 10 ευρώ άνευ αιτίας (μάλλον για τους καφ! έδες).
60 ευρώ ο εκτελωνιστής για τον εκτελωνισμό του αυτοκινήτου. Και 60 ευρώ ο διεκπαιρεωτης και το μονό ίσως μετά τα παραπάνω που είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε γιατί με όλα αυτά που ακούσαμε θα πνιγόμασταν επ αόριστον στην γραφειοκρατία. ΣΥΝΟΛΟ 834 ευρώ!!! Που σημαίνει μετά από όλα αυτά καλύτερα να το έπαιρνα από μια μάντρα όπου θα ήταν όντως τεφαρίκι και στις ποιο πολλές περιπτώσεις ελεγμένο με εγγύηση και οικονομικές διευκολύνσεις. Ο οποίος μαραζώνει και προσπαθεί να επιβιώσει με τον νταβά που έχουν στο κεφάλι τους.
Με γεια μας και καλορίζικα λοιπόν. Και ρωτώ τώρα σαν απλός πολίτης στον διεκπαιρεωτη. Γιατί όλα αυτά κύριε? Και γιατί δεν μας τα είπαν από την αρχή ενώ η πρώτη μας ερώτηση ήταν αυτή? Γιατί δεν θα τα παίρνατε αλλιώς μου απαντά. Οι περιπτώσεις των ανθρώπων που την ‘πάτησαν’ άπειρες ορισμένοι από αυτούς τα έχουν στις αυλές τους και τα χαίρονται ακόμα συμπληρώνει. Ποια τα κίνητρα τότε για να αγοράσουμε ένα αμάξι φθηνότερε όπως λένε? Το μειωμένο χαράτσι στην φορολογική μας δήλωση? Έτσι και αλλιώς ένα απλό αυτοκινητάκι είναι δεν τους απαλλάξαμ! ε από κανένα Cayenne. Και αφού περναει μέσω του μηχανισμού του κράτους γιατί δεν εκκαθαρίζουν την κατάσταση κάνοντας την έκδοση πινακίδων όντως ένα απλό θεματακι όπως διατυμπανίζουν? Αγανάκτησα ποια με αυτό το νταβατζηλίκι του υπουργείου μεταφορών και των νταβατζηδων και μπράβων τους στα μηχανολογικά. Δεν ζήτησα παπάδες λιγότερη γραφειοκρατία και λιγότερο χαράτσι σε απλά πράγματα. Όπως και οι υπόλοιποι πολίτες της Ε.Ε. Δεν θέλουμε το αυτοκίνητο εσείς μας το επιβάλετε ας είχατε σωστά μέσα μαζικής μεταφοράς και στις μικρές πόλεις. Η ηλιθÎ! �ότητα στο μεγαλείο της και όπως εÎ! �ναι γνωστό ο ηλίθιος είναι ανίκητος. Σε κατεβάζει στο επίπεδο του και σε νικά λογω έδρας. Αλλά ας μην θίξουμε φυσικά τους πελάτες των κόμματων και τις θεσούλες τους. Θα βρούμε και μπελά. Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας και καλή σας ημέρα.
Γιάννης Μ.
Σας αποστέλλω τα link του επισήμου site του Οδδυ με τις σχετικές πληροφορίες
http://www.oddy.gr/main.php?cat=5