Μετά το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού, που οδήγησε εκτός κοινοβουλευτικών εδράνων τη Μαριέττα Γιαννάκου, το ζήτημα της Ιστορίας της Νεότερης Ελλάδας στέκεται η αιτία για την απομάκρυνση ενός ακόμη επιτελικού στελέχους, εν προκειμένω της Δραγώνα, από το υπουργείο στο παρά πέντε των εκλογών με την τυπική επίκληση των «προσωπικών λόγων». Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά κατόπιν διαρροής πριν από λίγες μέρες, η Νεότερη Ελληνική Ιστορία καταργείται από τη Β’ και Γ’ Λυκείου και αντικαθίσταται από ένα μάθημα Ευρωπαϊκής Ιστορίας, ενώ τα Θρησκευτικά και η Πληροφορική υποβαθμίζονται σε μαθήματα επιλογής.
Μετά τον καταιγισμό αντιδράσεων στην πρόταση, που χειρίστηκε για λογαριασμό του υπουργείου, ως αρμόδια του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, η μέχρι προχθές ειδική γραμματέας, η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου πήρε αποστάσεις από το σχέδιο που είδε το φως της δημοσιότητας, υποβαθμίζοντάς το σε «πρόταση επιστημόνων» και υπογραμμίζοντας ότι δεν πρόκειται για το επίσημο σχέδιο.
Όπως ήρθαν τα πράγματα, το επίσημο τελικό σχέδιο θα δοθεί στη δημοσιότητα για διαβούλευση μετά τις εκλογές, στα μέσα Νοεμβρίου.
Όμως η «διαρροή» στάθηκε η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για την καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας, της οποίας η σταδιοδρομία χαρακτηρίζεται από την προώθηση των εκσυγχρονιστικών αντιλήψεων στην εκπαίδευση, δηλαδή τον στιγματισμό ως «εθνικιστικής» κάθε φωνής υπεράσπισης της ελληνικής ιστορικής ταυτότητας.
Σύζυγος του καθηγητή του London School of Economics Νίκου Μουζέλη, αναδείχθηκε μέσα από το σημιτικό εκσυγχρονιστικό περιβάλλον πρωτοστατώντας με ομοϊδεάτες της, όπως η Μαρία Ρεπούση και ο Αντώνης Λιάκος, στην προώθηση και υλοποίηση επιδοτούμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων με αντικείμενο την ομογενοποίηση των εθνικών ταυτοτήτων της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και τη «συμφιλίωση» των λαών (βλέπε Ελλάδας και Τουρκίας) αμβλύνοντας στα σχολικά εγχειρίδια τις θεωρούμενες ως «μισαλλόδοξες» ή «εθνικιστικές» αναφορές.
Παράλληλα προς την προσπάθεια «αποεθνοποίησης» της ελληνικής Ιστορίας στα σχολικά βιβλία (μετά το βιβλίο της ΣΤ’ Δημοτικού ήρθε και το βιβλίο της Γ’ Γυμνασίου) στα επιτεύγματά της συγκαταλέγεται η προώθηση της τούρκικης γλώσσας ως ισότιμης με την ελληνική στα (υποτίθεται διαπολιτισμικά) εκπαιδευτικά προγράμματα των μειονοτικών σχολείων της Θράκης, προξενώντας αντιδράσεις και καταγγελίες για εκτουρκισμό του μουσουλμανικού πληθυσμού της Θράκης και καλλιέργεια αποσχιστικών αξιώσεων.
Αποκορύφωμα υπήρξε το γνωστό επεισόδιο της απομάκρυνσης της δασκάλας Χαράς Νικοπούλου, με πρωτοβουλία της Δραγώνα, από το σχολείο μειονοτικού χωριού στον Έβρο ύστερα από πιέσεις του τούρκικου προξενείου της Κομοτηνής λόγω της επιμονής της στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας.
http://www.topontiki.gr/