Λίγο-πολύ όλοι έχετε περάσει από τα «τουριστικά» καταστήματα...
που εδρεύουν εντός της Νέας Αγοράς στο Μανδράκι πιθανών δεν έχετε φάει σε εστιατόριο εκεί γιατί είναι περισσότερο τουριστικό στυλ. Έτυχε όμως να βρεθώ εκεί για φαγητό πρόσφατα. Δεν θα σχολιάσω την ποιότητα του φαγητού και τις μερίδες που προσφέρονται. Είναι όμως καλό να κάνει μια βόλτα και η αγορανομία προς τα κει (αν λειτουργεί ακόμα η υπηρεσία) και να ελέγξει. Όταν όμως ζήτησα των λογαριασμό, αντί αυτού μου έφεραν ένα κομμάτι απόδειξης μηχανής (χωρίς να φαίνεται η φίρμα του εστιατορίου) με την ώρα έκδοσης 45’ πριν πάω εγώ στο μαγαζί, όπου το ποσό (τριπλάσιο από αυτό που μου ζήτησε) είχε διαγραφεί με στυλό και εν συνεχεία γραφτεί ένα άλλο ποσό με το στυλό. Βλέποντας ο υπάλληλος ότι το επεξεργάζομαι όλο απορία, μου λέει «Χτύπησα λάθος ποσό αν δεν σε πειράζει…» και εντός ολίγον δευτερολέπτων συμπληρώνει «…να σου φέρω άλλη αν έχεις πρόβλημα».
Αν και αισθάνομαι ότι δεν είμαι εγώ αυτός που έχει το πρόβλημα, πράγματι ζήτησα μια άλλη και μετά από λίγο ήρθε μια κανονική απόδειξη μηχανής με τα στοιχεία την επιχείρησης και Ω! του θαύματος άλλη τελική τιμή χαμηλότερη από πριν. Προφανώς θα μου έκανε έκπτωση επειδή «είχα πρόβλημα» ο κακόμοιρος. Αν είναι δυνατόν! Μιλάμε για απόπειρα κοροϊδίας με τον χείριστο και πλέον κουτοπόνηρο τρόπο.
Υποθέτω (με το «προβληματικό» μυαλό μου) ότι αν αυτό συνέβη σε μένα που δεν είμαι τουρίστας και είμαι και Έλληνας, όταν ο λογαριασμός δίνεται σε τουρίστες και δει αλλοδαπής προέλευσης που δεν ξέρουν και να διαβάζουν τι αναγράφεται στο «χαρτάκι» (αν τους δίνεται κιόλας), θα είναι ανάλογης χαρτοκοπτικής και τιμολόγησης.
Κι επειδή αυτό είναι πρακτική που την εφαρμόζουν κι άλλες επιχειρήσεις στην συγκεκριμένη περιοχή (τοστάδικα κλπ.) καλό θα είναι να είμαστε πιο προσεκτικοί κι εμείς αλλά κι οι αρμόδιες αρχές (κυρίως).
Να μην παραπονιόμαστε που μας φεύγουν κι οι τουρίστες… δεν είναι τόσο ανόητοι όσο νομίζουν μερικοί."
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ