Η δημοπράτηση της Γραμμής 4, που πλέον θα εκτείνεται από το Γαλάτσι έως τον Βύρωνα και το Μαρούσι, θα λάβει χώρα τμηματικά, με κριτήριο την κάλυψη – κατά προτεραιότητα – πυκνοκατοικημένων και πυκνοδομημένων περιοχών. Εκτιμάται ότι εντός της τρέχουσας πενταετίας θα δοθούν σε λειτουργία ο κεντρικός κλάδος (Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός) και ο κλάδος του Βύρωνα (Ευαγγελισμός - Υμηττός), ενώ θα ακολουθήσουν τα τμήματα Ευαγγελισμός - Φάρος Ψυχικού και Φάρος Ψυχικού - Μαρούσι. Αναλυτικότερα: 1. Κεντρικός Κλάδος (Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός): Είναι το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 που αναμένεται να δημοπρατηθεί, με μήκος περίπου 8 χλμ. και προϋπολογισμό περίπου 1 δισ. ευρώ, το οποίο θα περιλαμβάνει 9 σταθμούς σε Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο (μετεπιβίβαση με Γραμμή 2), Κολωνάκι και Ευαγγελισμό (μετεπιβίβαση με Γραμμή 3).
2. Νέος Κλάδος Βύρωνα (Ευαγγελισμός - Υμηττός): Οι μελετητές της Αττικό Μετρό «τρέχουν» να προλάβουν προκειμένου να είναι το δεύτερο τμήμα της Γραμμής 4 που θα δημοπρατηθεί, με σκοπό να αποτελέσει μαζί με τον κεντρικό κλάδο το πρώτο σκέλος της Γραμμής 4 που θα τεθεί σε λειτουργία εντός πενταετίας. Ο νέος κλάδος, μήκους περίπου 3,5 χλμ. και προϋπολογισμού περίπου 350 εκατ. ευρώ, θα περιλαμβάνει 4 σταθμούς σε Ευαγγελισμό (μετεπιβίβαση με Γραμμή 3), Παγκράτι, Βύρωνα και Υμηττό.
Όπως επισημάνθηκε από αρμόδιους παράγοντες, ο λόγος που δόθηκε προτεραιότητα στον κλάδο του Βύρωνα είναι πολυπαραγοντικός: Είναι συνεκτικός με τον κεντρικό κλάδο. Είναι χαμηλού προϋπολογισμού συγκριτικά με τους άλλους κλάδους. Εξυπηρετεί περιοχή υψηλής πληθυσμιακής πυκνότητας. Ήταν έντονη η απαίτηση από την τοπική κοινωνία μετά το από τον Ιανουάριο του 2009 αίτημα ένταξης του Βύρωνα στο δίκτυο του Μετρό που κατέθεσε ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Παναγιώτης Κόνσουλας.
3. Κλάδος Ευαγγελισμός - Φάρος Ψυχικού: Είναι το αμέσως επόμενο τμήμα της Γραμμής 4 που θα δημοπρατηθεί με 6 σταθμούς σε Ευαγγελισμό, στα όρια Παγκρατίου - Καισαριανής - Βύρωνα, σε Άνω Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή, Κατεχάκη (μετεπιβίβαση με Γραμμή 3) και Φάρο Ψυχικού.
4. Κλάδος Φάρος Ψυχικού - Μαρούσι: Πρόκειται για το τελευταίο βασικό τμήμα της Γραμμής 4 που θα δημοπρατηθεί με 5 σταθμούς σε Φάρο Ψυχικού, Σίδερα Χαλανδρίου, ΟΑΚΑ, Παράδεισο Αμαρουσίου και τερματικό σταθμό στο Μαρούσι (μετεπιβίβαση με Γραμμή 1 ΗΣΑΠ).
Μελλοντικές Επεκτάσεις: Σχεδιάζονται οι επεκτάσεις της Γραμμής 4 από Άλσος Βεΐκου προς Περισσό και από Μαρούσι προς Πεύκη και Λυκόβρυση, καθώς και της Γραμμής 2 προς Ίλιον.
Όσον αφορά τη χρηματοδότηση του έργου, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου, θα προέλθει κατά κύριο λόγο από την αναδιάταξη του ΕΣΠΑ, με τη σύμφωνη γνώμη της υπουργού Περιβάλλοντος, και θα συμπληρωθεί από χαμηλότοκο δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αλλά σύντομα και από το Ε’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης που ξεκινά το 2013.