ζωή 158 ανθρώπων, στη Νότια Ινδία τον περασµένο Μάιο.
Σύµφωνα µε την επίσηµη αναφορά για τα αίτια του δυστυχήµατος, ο Ζλάτκο Γκλούσιτσα, ο 55χρονος πιλότος από τη Σερβία, βρισκόταν µεταξύ ύπνου και ξύπνιου κατά το µεγαλύτερο διάστηµα της πτήσης Ντουµπάι - Μαγκαλόρε.
Το αεροπλάνο βγήκε από τον διάδροµο προσγείωσης του αερολιµένα «Bajpe», µπήκε σε δασώδη περιοχή και αµέσως τυλίχθηκε στις φλόγες. Από τη µοιραία πτήση επέζησαν µόνο οκτώ άνθρωποι.
Ο ινδός συγκυβερνήτης φέρεται να προειδοποίησε επανειληµµένως τον πιλότο ότι η γωνία προσέγγισης στον διάδροµο ήταν λάθος. Από τις αποµαγνητοφωνηµένες συνοµιλίες τους προκύπτει επίσης πως τον συµβούλευσε να αναβάλει την προσγείωση και να προσπαθήσει ξανά. Μεταξύ άλλων, όµως, ακούγεται και το ροχαλητό του Γκλούσιτσα.
Τα περισσότερα θύµατα που επέβαιναν στο Boeing 737-800 των ινδικών αερογραµµών Air India Express, ιδιοκτησίας της κρατικής Air India, ήταν µετανάστες εργάτες που επέστρεφαν από τον Κόλπο. Πρόκειται για το χειρότερο αεροπορικό δυστύχηµα στην Ινδία από το 1996, όταν δύο τζετ είχαν συγκρουστεί πάνω από το ∆ελχί και 300 άνθρωποι σκοτώθηκαν. Ο Γκλούσιτσα εργαζόταν στις ινδικές αερογραµµές τα τελευταία τρία χρόνια και πρωτύτερα ήταν κυβερνήτης του σερβικού αεροµεταφορέα. Το πόρισµα της έρευνας αναµένεται να πυροδοτήσει µια ευρύτερη συζήτηση για τους κινδύνους που ελλοχεύουν όταν οι πιλότοι υποχρεώνονται σε υπερωρίες και πετούν κουρασµένοι. Τον Ιούνιο του 2008, µια πτήση της Air India για Βοµβάη ξέφυγε από τον προορισµό της, επειδή αποκοιµήθηκαν και οι δύο πιλότοι. Οταν επιτέλους τους ξύπνησαν οι εναέριοι ελεγκτές, το αεροσκάφος – και οι περίπου 100 επιβαίνοντες – βρισκόταν τουλάχιστον 300 χλµ. µακριά
irenepan.posterous.com