tromaktiko: Απάντηση για τα 800 πιλοτικά δημοτικά σχολεία

Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Απάντηση για τα 800 πιλοτικά δημοτικά σχολεία



Είμαι εκπαιδευτικός όπου έχω την ευτυχία να γνωρίζω από κοντά τη λειτουργία των πιλοτικών σχολείων...
Δυστυχώς το υπουργείο παιδείας για άλλη μια φορά προχώρησε σε αυτήν την αλλαγή χωρίς να ζητηθεί η γνώμη τόσο των εκπαιδευτικών , όσο και των σχολικών συμβούλων.
Οι διδακτικές μας ώρες παραμένουν οι ίδιες , κάτι που θέλω να ξεκαθαριστεί από την αρχή.
Οι σφοδρές αντιρρήσεις που φέρνουμε λοιπόν δεν έγκειται λοιπόν σε 'μικροσυμφέροντα"
Οι αντιρρήσεις μας αφορούν αποκλειστικά το μαθητή.
Τα παιδάκια 6 χρονών καλούνται να καθίσουν σε ένα θρανίο από τις 8 ως τις 2.Η δασκάλα που έπρεπε να είναι το βασικό πρόσωπο αναφοράς εναλλάσεται με πάρα πολλά πρόσωπα.Όλες οι παιδαγωγικές απόψεις πήγαν στον κάλαθο των αχρήστων , μόνο και μόνο για να δείξουμε ότι γίνεται μια αλλαγή στα δημοτικά.
Κάθε άλλο βάζουμε "Πρώτα το μαθητή".Αυτό δεν συμβαίνει με τίποτα.Τα παιδάκια της πρώτης και της δευτέρας , έχοντας συνηθίσει τη δασκάλα τους που είναι τις περισσότερες ώρες μέσα , κάθε φορά που μπαίνουν άλλα πρόσωπα τα παιδάκια αντιδρούν κλαίγοντας , μη θέλοντας να φύγει η δασκάλα τους.
Κουράζονται με όλα αυτά τα "νέα" μαθήματα με αποτέλεσμα από το τέλος της τέταρτης ώρας_και πολύ βάζω-να κουράζονται.Ή αρχίζουν το χασμουρητό ή γίνονται τρομερά ανήσυχα , ανάλογα την ιδιοσυγκρασία του κάθε παιδιού.Και τα παιδιά ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΔΙΚΟ!!!Είναι απόλυτα φυσιολογική αυτή τους η αντίδραση , κάτω από τέτοια πίεση.
Βάζουν στην πρώτη δημοτικού τα Αγγλικά , υποτίθεται να χτυπήσουν την παραπαιδεία και να παίρνουν την επάρκεια από το σχολείο.Η πραγματικότητα είναι η εντελώς αντίθετη.Οι γονείς τρέχουν να γράψουν τα παιδιά τους στο φροντιστήρια και τα φροντιστήρια να τρίβουν τα χέρια τους για την ανέλπιστη σε οικονομική κρίση ΄πελατεία τους.
Πότε θα παίξει αυτό το παιδάκι;Πότε θα ασχοληθεί με δικά του ενδιαφέροντα;Πότε θα δει τους γονείς του για να παίξει και να συζητήσει μαζί τους;Αλλά όχι , ο γονιός κουρασμένος από τη δουλειά και αγχωμένος με τη γενικότερη οικονομική κρίση πρέπει τις ελάχιστες ώρες που βλέπει το παιδί του να της περάσει διαβάζοντας όλο το κατεβατό των μαθημάτων.Πότε θα δει το παιδί του λοιπόν;Πότε θα μιλήσει με το γιό του και την κόρη του που μεγαλώνοντας και φτάνοντας στην πέμπτη και στην έκτη δημοτικού το παιδί του μπαίνει στην προεφηβεία και χρειάζεται Ï! �υνεχώς συζήτηση;Δεν προλαβαίνει.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί προσπαθούμε όσο είναι το δυνατόν να κάνουμε την περισσότερη δουλειά στο σχολείο.Σκεφτόμαστε μέχρι και την παραμικρή άσκηση που θα δοθεί στο σπίτι να είναι έτσι ώστε να είναι εμπεδωτική -κάτι που το κάναμε από παλιά έτσι και αλλιώς -αλλά να είναι σύντομη.
Όμως από μια ασκησούλα να βάλεις στα μαθήματα , ξέρετε πόσες μαζεόνται με το 7ώρο;
Μέσα στις τάξεις οι μαθητές δεν βρίσκονται όλα στο ίδιο επίπεδο.Άλλα τις τελειώνουν σε μια ωρίτσα , άλλα χρειάζονται 2 ή και 3 ώρες.
Εδώ θα θέλαμε τις αλλαγές από το υπουργείο.
Καταρχάς σε κανένα , μα σε κανένα σχολείο του εξωτερικού τα παιδιά δεν έχουν 7ώρα.'Ελεος πια.Ύστερα με διαγνωστικές δοκιμασίες στην αρχή της χρονιάς στη γλώσσα και στα μαθηματικά ανάλογα με την επίδοσή τους πάνε και στο αντίστοιχο τμήμα.Με αυτό τον τρόπο βοηθάμε και τον αδύνατο μαθητή , αλλά και από την άλλη κάποιος που έχει έφεση να πάει ακόμα πιο μπροστά.Δηλαδή ένα παιδάκι μπορεί να πηγαίνει στην τρίτη τάξη και να παρακολουθεί τη γλώσσα της τρίτης αλλά την επόμενη ώρα να παρακολουθεί τα μαθηματικά της τετάρτης.΄΄Ολα τα υπόλοιπα μαθήματ! α είναι κανονικά στην τάξη τους.
Αυτό γίνεται χρόνια στο εξωτερικό με θαυμάσια αποτελέσματα.
Αλλά όχι , εμείς εδώ φορτώνουμε στα παιδιά μαθήματα αψηφώντας τις πραγματικές τους ανάγκες .Φορτώνουμε μαθήματα χωρίς να υπάρχει και η κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή.Βάζουμε πληροφορική , χωρίς να υπάρχει αίθουσα πληροφορικής.Ναι και εδώ προτοτυπούμε.
Λοιπόν ας αφήσουμε τα λόγια τα μεγάλα .Ας ερωτηθούμε επιτέλους και μια φορά και εμείς πώς θέλουμε πραγματικά να λειτουργήσουμε.Γιατί στο φινάλε "Πρώτα ο μαθητής" είναι κάτι που το γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα.Εμείς βρισκόμαστε μέσα στις σχολικές αίθουσες και παλεύουμε για το καλύτερο των μαθητών μας(άσχετα τον πόλεμο που δεχόμαστε αυτές τις μέρες μέσα από το μπλογκ σας)
Σαφώς καλύτερα από τους αρμόδιους που παίρνουν τέτοιες αποφάσεις και έχουν χρόνια να μπουν και να διδάξουν σε σχολικές αίθουσες.
Ρωτήστε τον εκπαιδευτικό.Κάτι ξέρει!!!

ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!