tromaktiko: Φούντωσε ο πόλεμος της... πίτσας

Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2010

Φούντωσε ο πόλεμος της... πίτσας



Ενας ανελέητος πόλεμος εξελίσσεται στους ελληνικούς δρόμους. Οπλα του... οι πίτσες! Με στόχο να κερδίσουν την προτίμηση των καταναλωτών- έπαθλο δύσκολο εν μέσω οικονομικής κρίσης- οι πιτσαρίες, τόσο οι μεγάλες αλυσίδες όσο και τα μικρά συνοικιακά καταστήματα, επενδύουν σε κάθε είδους προσφορές. Εκπτώσεις που αγγίζουν το 50%, πίτσες και αναψυκτικά που χαρίζονται με κάθε παραγγελία, κουπόνια προσφοράς που «ξεφυτρώνουν» στα πιο απρόσμενα μέρη (από καταστήματα ηλεκτρονικών ως στο απόκομμα της... απόδειξης έκδοσης των κοινοχρήστων) είναι μόνο ορισμένα από τα μέσα που εφευρίσκουν για να κερδίσουν τις πληθυσμιακές ομάδες που στερούνται αγοραστικής δύναμης, κυρίως φοιτητές και νέους οικογενειάρχες.

Η αλυσίδα πιτσαρίας «Domino΄s Ρizza», τμήμα της αντίστοιχης πολυεθνικής εταιρείας, έχει επενδύσει σε μια επιθετική στρατηγική μάρκετινγκ με σκοπό να προστατεύσει τον τζίρο της εν μέσω κρίσης. Για κάθε πίτσα που παραλαμβάνεται από κάθε κατάστημα η δεύτερη παραδίδεται στην τιμή του... ενός ευρώ, ενώ για κάθε παραγγελία που γίνεται μέσω Ιnternet υπάρχει έκπτωση 40%. Οπως εξηγεί η κυρία Κατερίνα Μασούρα, υπεύθυνη Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας της Domino΄s, οι στρατηγικές αυτές έχουν διπλό στόχο. «Αφενός μειώνεται το λειτουργικό κόστος για την εταιρεία, κυρίως σε ό,τι αφορά την εργασία των μεταφορέων και των τηλεφωνητριών, και αφετέρου οι προσφορές που φέρνουν τον κόσμο στο κατάστημα έχουν και ένα επιπλέον πλεονέκτημα:μας επιτρέπουν να κερδίσουμε και εκείνους τους καταναλωτές που ενδιαφέρονται για την εικόνα, την καθαριότητα και γενικά το επίπεδο του καταστήματος» σχολιάζει μιλώντας στο «Βήμα».
Οπως αναφέρουν πάντως στελέχη της αγοράς, η οικονομική κρίση αγγίζει την πίτσα σε ό,τι αφορά την αξία των παραγγελιών, από την άλλη πλευρά όμως βοηθάει στο σύνολο των πωλήσεών της. Και αυτό διότι πολύς κόσμος επιλέγει πλέον να μένει στο σπίτι προτιμώντας φαγητό από delivery αντί για έξοδο. «Με τις προσφορές παραμένει ο συνολικός τζίρος σταθερός» σημειώνει η κυρία Μασούρα.
Στον αγώνα των προσφορών οι άλλες αλυσίδες δεν έμελλε να καθήσουν με σταυρωμένα χέρια. Η αλυσίδα «Ρizza Fan» ήταν από τις πρώτες που αντιλήφθηκαν ότι εν μέσω κρίσης δεν κερδίζει μόνο ο καλύτερος αλλά σίγουρα... ο φθηνότερος. Οι προσφορές της μάλιστα απευθύνονται στις πληθυσμιακές ομάδες που θίγονται περισσότερο από την κρίση, όπως η περιβόητη έκπτωση 40% που ισχύει αποκλειστικά για φοιτητές.
Την ίδια στιγμή τα κουπόνια της (που χαρίζουν έκπτωση 50% στον κομιστή) έχουν κατά καιρούς εμφανιστεί στα πιο απίθανα μέρη, όπως στα αποκόμματα που εκδίδουν οι εταιρείες κοινοχρήστων, στα ταξί ή στα καταστήματα Μedia Μarkt.
Στρατηγική συνεργασία με εταιρεία που εκ πρώτης όψεως δεν σχετίζεται με την πίτσα έχει κάνει και η «Ρizza Ηut». Προσπαθώντας να κερδίσει τους «γνωστούς-αγνώστους» που «τρώνε... πίτσα και παίζουν Ρro» (για να παραφράσουμε το γνωστό άσμα), η «Ρizza Ηut» έχει συνεργαστεί με την εταιρεία «Μultirama», με αποτέλεσμα να προσφέρονται εκπτωτικά κουπόνια για πίτσα αξίας 60 ευρώ σε οποιονδήποτε αγοράζει το δημοφιλές παιχνίδι του Ρlaystation «Ρro Εvolution Soccer 2011».
Αν νομίζετε ότι οι εν λόγω επιθετικές στρατηγικές μάρκετινγκ προσιδιάζουν μόνο στις πολυεθνικές αλυσίδες, η πραγματικότητα θα σας εκπλήξει. Οι συνοικιακές πιτσαρίες έχουν μπει κι αυτές στον «χορό» των προσφορών με σκοπό να περισώσουν τη φήμη και τον τζίρο τους. «Οι πολίτες πιέζονται οικονομικά και είναι “μαγκωμένοι” στις παραγγελίες τους. Τα περισσότερα τηλεφωνήματα αφορούν μία μόνο ερώτηση: ποιες είναι οι τιμές μας και αν έχουμε κάποιες προσφορές» λέει στο «Βήμα» η κυρία Ευαγγελία Βαΐτση, υπεύθυνη της πιτσαρίας «Τορόντο» στον Βόλο. «Αποφασίσαμε να καθιερώσουμε έκπτωση 50% σε όποιον έρχεται στο κατάστημα το μεσημέρι! Ετσι κατορθώσαμε να διατηρήσουμε “ζωντανή” την πελατεία σε μια κατά τ΄ άλλα νεκρή ώρα» αναφέρει.
 http://www.tovima.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!