αθώοι χρήστες που βρίσκονται ανάμεσα στα διασταυρούμενα πυρά.
Την προηγούμενη εβδομάδα η Google άλλαξε τους όρους παροχής των υπηρεσιών της με τρόπο ώστε όποιος χρησιμοποιεί το Contacts API να πρέπει να επιτρέπει στην Google να έχει πρόσβαση στον κατάλογο επαφών. Με άλλα λόγια, εάν μια εταιρεία ή ένα κοινωνικό δίκτυο θέλει να επιτρέπει στους χρήστες του να εισάγουν τις Gmail επαφές τους, πρέπει να επιτρέπει και το αντίστροφο.
Για τις περισσότερες εταιρείες αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα, αλλά υπάρχει και μια μεγάλη εταιρεία η οποία δεν προσφέρει τέτοιου είδους ‘χάρες’, και αυτή είναι το Facebook. Το κοινωνικό δίκτυο δεν επιτρέπει στους χρήστες της Google να εισάγουν επαφές από εφαρμογές όπως Gmail, Buzz ή Orkut. Έτσι η Google μπλόκαρε την πρόσβαση του Facebook στο Contacts API της.
Εδώ τα πράγματα αρχίζουν να αποκτούν ενδιαφέρον. Ακολουθώντας την απόφαση της Google να αρνηθεί πρόσβαση στο Facebook API, το Facebook αποφάσισε να παρακάμψει την Google προσφέροντας στους χρήστες τη δυνατότητα να ‘κατεβάσουν’ τις επαφές τους και μετά να τις ‘ανεβάσουν’ στο Facebook. Όπως χαρακτηριστικά σχολιάζει το TechCrunch, αυτός είναι ο τρόπος του Facebook να πει στη Google ‘να πάει να ...κουρεύεται’
Η μάχη Google εναντίον Facebook
Η μάχη ανάμεσα στη Google και το Facebook δεν είναι απλά για το ποιά από τις εταιρείες θα απγορεύσει πρόσβαση στην άλλη ούτε πια από τις δυο θα εμφανίσει πιο απιδιάστικη συμπεριφορά. Σκοπός είναι η πλήρης κυριαρχία στον παγκόσμιο ιστό. Όποια εταιρεία ελέγχει την online παρουσία ατόμων, ελέγχει τον παγκόσμιο ιστό.
Προς το παρόν Facebook και Google αποτελούν τις κυρίαρχες επιλογές για login σε άλλους ιστότοπους (με χρήση των κωδικών των πιο πάνω λογαριασμών), με το Facebook να κερδίζει έδαφος -- περισσότεροι από 10.000 ιστότοποι κάθε μέρα, παρέχουν τη δυνατότητα στους χρήστες τους να κάνουν Login χρησιμοποιώντας τα στοιχεία του λογαριασμού τους από το Facebook. Θα πιστεύατε ότι το κουμπί “Like” βρίσκεται σχεδόν σε κάθε ιστοσελίδα αν και είναι μόνο επτά μηνών ...μωράκι;
Το Facebook ακολουθεί τόσο επιθετική πολιτική ώστε η Google υποχρεώθηκε να αμυνθεί κάνοντας τις δικές της κινήσεις στον τομέα κοινωνικής δικτύωσης. Πρόσφατα αγόρασε τις Slide και Ångströ, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί τα κοινωνικά δίκτυα. Όμως πλέον οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το ενδιαφέρον της εταιρείας έχει στραφεί στην ενσωμάτωση υπηρεσιών κοινωνικών δικτύων σε όλα τα προιόντα της.
Άσχετα από το τι ακριβώς ετοιμάζει η Google, το σίγουρο είναι ότι κάτι ετοιμάζει. Δεν είναι δυνατόν να επιτρέψει στο Facebook να αναδειχθεί σε κυρίαρχο του παιγνιδιού, γεγονός που αποτελεί τον κυριότερο λόγο για τον οποίο η Google άλλαξε τους όρους παροχής υπηρεσιών της.
Η μάχη για την ταυτότητα: δεν υπάρχει νικητής.
“Το Facebook έχει ωφεληθεί μονομερώς από την φορητότητα των δεδομένων εδώ και αρκετό καιρό”, σύμφωνα με τον συνιδρυτή του DataPortability Project Chris Saad. “ Η Google ζητά ανταποδοτική συμπεριφορά από ισότιμες εταιρείες του χώρου. Πολύ λογική αν όχι αργοπορημένη απαίτηση. Γιατί μόνο το Facebook να επωφεληθεί από το Contacts API της Google αν δεν μπορούσε να ισχύσει το ίδιο και αντίστροφα; Γιατί η Google να παραχωρήσει “γη και ύδωρ” στο νέο ανταγωνιστή;
Τελικά ο μόνος χαμένος από αυτή τη μάχη θα είναι ο τελικός χρήστης.
Το Facebook δεν θα χρησιμοποιήσει τις επαφές του Gmail σύντομα αλλά ούτε και πρόκειται να δούμε σχόλια τύπου Facebook σε εφαρμογή Google. Τέτοιες κινήσεις είναι αναμενόμενες από εταιρείες που βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση.
Σε μερικά χρόνια τα όρια ανάμεσά τους θα γίνου σαφέστερα. Ψηφιακά τείχη θα υψωθούν αν οι εταιρείες επιχειρήσουν να διαλέξουν σύμμαχο.
http://www.dailytech.gr