tromaktiko: Grand Prix Βραζιλίας: 1-2 και πρωτάθλημα για την RedBull

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2010

Grand Prix Βραζιλίας: 1-2 και πρωτάθλημα για την RedBull



Η υπόθεση πρωτάθλημα κατασκευαστών τελείωσε σήμερα στο Interlagos αφού ο Sebastian Vettel και ο Mark Webber έκαναν το 1-2 και σε συνδυασμό με την 3η και 16η θέση των μονοθεσίων της Ferrari, και την 4η και 5η θέση των McLaren, πήρε το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Σε ότι αφορά το πρωτάθλημα των οδηγών, ο Sebastian Vettel πήρε την καρό σημαία και ανέβηκε στην 3η θέση του πρωταθλήματος των οδηγών. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο έτερος πιλότος της RedBull, Mark Webber ενώ στην τρίτη ο Fernando Alonso όπου παρέμεινε στην κορυφή του πρωταθλήματος των οδηγών. Η πρώτη 10αδα συμπληρώθηκε από τους Lewis Hamilton, Jenson Button, Nico Rosberg, Michael Schumacher, Nico Hulkenberg, Robert Kubica και Kamui Kobayashi. Ας δούμε όμως αναλυτικά τι έγινε στον αγώνα.
Ο καιρός ηλιόλουστος σήμερα στο Interlagos με 23 μονοθέσια να εκκινούν από το grid αφού η HRT του Christian Klien αντιμετώπισε πρόβλημα κατά τον γύρο εξόδου της και έτσι εκκίνησε από τα pit. Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Hulkenberg βρέθηκε στο στόμα των λύκων αφού είχε πίσω του όλους τους διεκδικητές του τίτλου. Ο Sebastian Vettel έκανε εκπληκτική εκκίνηση και πέρασε τον νεαρό Γερμανό στην πρώτη στροφή, ενώ λίγο μετά, στην 3η στροφή και ο Mark Webber πέρασε τον Hulkenberg, με τις δυο RedBull να ξεχύνονται μπροστά. Ο Hamilton έδωσε μια μικρή μάχη με τον Alonso, με τον Ισπανό να είναι νικητής και να αναβαίνει στην 4η θέση. Ο  Felipe Massa πλασαρίστηκε στην 8η θέση ενώ ο Jenson Button ανέβηκε στην 10η θέση, πίσω από τον Michael Schumacher.
Ο Fernando Alosno δεν ήθελε να χάσει την επαφή του με τις RedBull και πίεζε να περάσει τον Hulkenberg, πράγμα που το κατάφερε στον 7ο γύρο, αλλά είδε την διαφορά του με τις δύο RedBull να εκτινάσσεται στα 10 δευτερόλεπτα. Ο Hamilton θέλησε να περάσει και αυτός τον poleman αφού έχανε 1 δευτερόλεπτο στον γύρο αλλά στον 9ο γύρο σε ενδοεπικοινωνία με την ομάδα ανέφερε ότι δεν έχει πρόσφυση, πράγμα που το άφηνε κολλημένο πίσω από τον Γερμανό, έως ότου ο δεύτερος μπήκε για αλλαγή ελαστικών.
Ο χορός των pitstop άνοιξε στον 12ο γύρο με τον Jenson Button να είναι αυτός που θα μπει πρώτος στα pit ενώ στον επόμενο γύρο τον ακολούθησε ο Felipe Massa ο οποίος χρειάστηκε να μπει ξανά στον 14ο αφού το μπουλόνι τους εμπρός δεξιού τροχού του μονοθεσίου του δεν είχε τοποθετηθεί σωστά. Έτσι ο αγώνας του Βραζιλιάνου τερματίστηκε πρόωρα αφού έπεσε στη τελευταία θέση.  Στον 13ο γύρο μπήκε και o Rubens Baricchelo για pit stop αλλά και αυτός αντιμετώπισε ένα μικρό πρόβλημα που του στοίχισε σε χρόνο και σε θέσεις.
Ο Hamilton μπήκε για πρώτη φορά στα pit στον 21ο γύρο, όπου βγήκε μπροστά από τον Button ενώ o Fernando Alonso μπήκε στα pit 4 γύρους αργότερα. Στον 26ο ήταν σειρά του Vettel και στον 27ο του Webber να αλλάξουν ελαστικά, κρατώντας όλοι τους τις θέσεις τους που είχαν προτού μπουν στα pit. Αν μπορεί να χαρακτηριστεί κάποιος κερδισμένος ήταν ο Mark Webber ο οποίος μείωσε την διαφορά από τον Vettel αφού έκανε ταχύτερο pitstop.
Ο αγώνας κυλούσε σχεδόν βαρετά με τις δύο RedBull να έχουν κάνει διαφορά ασφαλείας από τον Alonso (η διαφορά του Vettel με τον Alonso ήταν κοντά στα 20 δευτερόλεπτα) και τον Webber να προσπαθεί να μειώσει την διαφορά του από τον Vettel. Ο Tonio Liuzzi όμως στο 51ο γύρο, έχασε τον έλεγχο της Force India στην δεύτερη στροφή και καταστρέφοντας την με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο ασφαλείας να βγει στην πίστα. Θέλοντας να το εκμεταλλευτούν οι Massa, Hamilton, Button και Rosberg μπήκαν για ακόμη μια φορά στα pit και έβαλαν φρέσκα ελαστικά, με τον Rosberg να ξαναμπαίνει στον επόμενο γύρο αφού εκεί στην Mercedes του έβαλαν λάθος ελαστικά.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε από την πίστα με τον Vettel να έχει καθαρό πεδίο και να φεύγει ξανά μπροστά ενώ οι Mark Webber και Fernando Alonso προσπαθούσαν να περάσουν τα αργότερα μονοθέσια που βρέθηκαν μπροστά τους αφού υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας δεν επιτρέποντα προσπεράσεις, και αργότεροι συνδυασμοί είχανε βρεθεί ανάμεσα τους.  Έτσι ο Vettel, εκμεταλλευόμενος τα ντουμπλαρίσματα έκανε αμέσως αμέσως διαφορά 3 δευτερολέπτων από τον Mark Webber και 8 από τον Fernando Alosno.
Η Ferrari του Alonso φαινόταν να είναι σε άριστη κατάσταση και ο Ισπανός πίεζε ώστε να φτάσει τον Webber κάνοντας 2-3 φορές ταχύτερο γύρο. Στις πίσω θέσεις, έγινε ένας μικρός χαμός, αφού όλοι πάλευαν να προσπεράσουν αφού λόγω αυτοκινήτου ασφαλείας οι διαφορές είχανε εξανεμιστεί. Τελικά ο Alonso κατάφερε να μειώσει την διαφορά του με τον Αυστραλό κοντά στα 2.5 δευτερόλεπτα αλλά δεν ήταν αρκετό.
Έτσι συμπληρώθηκαν οι 71 γύροι του Βραζιλιάνικου Grand Prix στην πίστα του Interlagos με τον Sebastian Vettel να παίρνει την καρό σημαία. Ταχύτερος γύρος του αγώνα από τον Lewis Hamilton στον 66 γύρο με 1:13.851.
Η RedBull πήρε το πολυπόθητο πρωτάθλημα κατασκευαστών με 469 βαθμούς, η McLaren έμεινε στην 2η θέση με 421 και η Ferrari στην 3η με 389.
Σε ότι αφορά αυτό των οδηγών η τράπουλα ανακατεύτηκε ακόμη περισσότερο.
Ο Alonso με τους 15 βαθμούς που πήρε παρέμεινε στην πρώτη θέση με 246 βαθμούς βλέποντας την διαφορά του με τον Mark Webber να μειώνεται μόλις κατά 3 βαθμούς αφού ο Αυστραλός με τους 18 βαθμούς που πήρε σήμερα έφτασε τους 238. Στην 3η θέση ανέβηκε ο Sebastian Vettel φτάνοντας έτσι στους 231. Ο Hamilton έχει ακόμη μαθηματικές ελπίδες για τίτλο αφού έχει 222 βαθμούς και ελπίζει σε ένα θαύμα στο Abu Dhabi ενώ ο Jenson Button έμεινε οριστικά εκτός της διεκδίκησης του πρωταθλήματος.
Το πρωτάθλημα θα κριθεί στην μαγευτική πίστα του Abu Dhabi που θα διεξαχθεί την επόμενη εβδομάδα, το τριήμερο 12-14 Νοεμβρίου. Αναλυτικά τα αποτελέσματα, αλλά και οι βαθμολογίες τόσο στο πρωτάθλημα οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια.

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!