Η υπόθεση πρωτάθλημα κατασκευαστών
τελείωσε σήμερα στο Interlagos αφού ο Sebastian Vettel και ο Mark Webber
έκαναν το 1-2 και σε συνδυασμό με την 3η και 16η θέση των μονοθεσίων
της Ferrari, και την 4η και 5η θέση των McLaren, πήρε το πρωτάθλημα των
κατασκευαστών.
Σε ότι αφορά το πρωτάθλημα των οδηγών, ο Sebastian Vettel
πήρε την καρό σημαία και ανέβηκε στην 3η θέση του πρωταθλήματος των
οδηγών. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο έτερος πιλότος της RedBull, Mark
Webber ενώ στην τρίτη ο Fernando Alonso όπου παρέμεινε στην κορυφή του
πρωταθλήματος των οδηγών. Η πρώτη 10αδα συμπληρώθηκε από τους Lewis
Hamilton, Jenson Button, Nico Rosberg, Michael Schumacher, Nico
Hulkenberg, Robert Kubica και Kamui Kobayashi. Ας δούμε όμως αναλυτικά
τι έγινε στον αγώνα.
Ο καιρός
ηλιόλουστος σήμερα στο Interlagos με 23 μονοθέσια να εκκινούν από το
grid αφού η HRT του Christian Klien αντιμετώπισε πρόβλημα κατά τον γύρο
εξόδου της και έτσι εκκίνησε από τα pit. Με το που έσβησαν τα κόκκινα
φώτα, ο Hulkenberg βρέθηκε στο στόμα των λύκων αφού είχε πίσω του όλους
τους διεκδικητές του τίτλου. Ο Sebastian Vettel έκανε εκπληκτική
εκκίνηση και πέρασε τον νεαρό Γερμανό στην πρώτη στροφή, ενώ λίγο μετά,
στην 3η στροφή και ο Mark Webber πέρασε τον Hulkenberg, με τις δυο
RedBull να ξεχύνονται μπροστά. Ο Hamilton έδωσε μια μικρή μάχη με τον
Alonso, με τον Ισπανό να είναι νικητής και να αναβαίνει στην 4η θέση. Ο
Felipe Massa πλασαρίστηκε στην 8η θέση ενώ ο Jenson Button ανέβηκε στην
10η θέση, πίσω από τον Michael Schumacher.
Ο Fernando Alosno δεν ήθελε να χάσει
την επαφή του με τις RedBull και πίεζε να περάσει τον Hulkenberg,
πράγμα που το κατάφερε στον 7ο γύρο, αλλά είδε την διαφορά του με τις
δύο RedBull να εκτινάσσεται στα 10 δευτερόλεπτα. Ο Hamilton θέλησε να
περάσει και αυτός τον poleman αφού έχανε 1 δευτερόλεπτο στον γύρο αλλά
στον 9ο γύρο σε ενδοεπικοινωνία με την ομάδα ανέφερε ότι δεν έχει
πρόσφυση, πράγμα που το άφηνε κολλημένο πίσω από τον Γερμανό, έως ότου ο
δεύτερος μπήκε για αλλαγή ελαστικών.
Ο χορός των pitstop άνοιξε στον 12ο γύρο
με τον Jenson Button να είναι αυτός που θα μπει πρώτος στα pit ενώ στον
επόμενο γύρο τον ακολούθησε ο Felipe Massa ο οποίος χρειάστηκε να μπει
ξανά στον 14ο αφού το μπουλόνι τους εμπρός δεξιού τροχού του μονοθεσίου
του δεν είχε τοποθετηθεί σωστά. Έτσι ο αγώνας του Βραζιλιάνου
τερματίστηκε πρόωρα αφού έπεσε στη τελευταία θέση. Στον 13ο γύρο μπήκε
και o Rubens Baricchelo για pit stop αλλά και αυτός αντιμετώπισε ένα
μικρό πρόβλημα που του στοίχισε σε χρόνο και σε θέσεις.
Ο Hamilton μπήκε για πρώτη φορά στα pit
στον 21ο γύρο, όπου βγήκε μπροστά από τον Button ενώ o Fernando Alonso
μπήκε στα pit 4 γύρους αργότερα. Στον 26ο ήταν σειρά του Vettel και στον
27ο του Webber να αλλάξουν ελαστικά, κρατώντας όλοι τους τις θέσεις
τους που είχαν προτού μπουν στα pit. Αν μπορεί να χαρακτηριστεί κάποιος
κερδισμένος ήταν ο Mark Webber ο οποίος μείωσε την διαφορά από τον
Vettel αφού έκανε ταχύτερο pitstop.
Ο αγώνας κυλούσε σχεδόν βαρετά με τις
δύο RedBull να έχουν κάνει διαφορά ασφαλείας από τον Alonso (η διαφορά
του Vettel με τον Alonso ήταν κοντά στα 20 δευτερόλεπτα) και τον Webber
να προσπαθεί να μειώσει την διαφορά του από τον Vettel. Ο Tonio Liuzzi
όμως στο 51ο γύρο, έχασε τον έλεγχο της Force India στην δεύτερη στροφή
και καταστρέφοντας την με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο ασφαλείας να βγει
στην πίστα. Θέλοντας να το εκμεταλλευτούν οι Massa, Hamilton, Button και
Rosberg μπήκαν για ακόμη μια φορά στα pit και έβαλαν φρέσκα ελαστικά,
με τον Rosberg να ξαναμπαίνει στον επόμενο γύρο αφού εκεί στην Mercedes
του έβαλαν λάθος ελαστικά.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε από την
πίστα με τον Vettel να έχει καθαρό πεδίο και να φεύγει ξανά μπροστά ενώ
οι Mark Webber και Fernando Alonso προσπαθούσαν να περάσουν τα αργότερα
μονοθέσια που βρέθηκαν μπροστά τους αφού υπό το καθεστώς αυτοκινήτου
ασφαλείας δεν επιτρέποντα προσπεράσεις, και αργότεροι συνδυασμοί είχανε
βρεθεί ανάμεσα τους. Έτσι ο Vettel, εκμεταλλευόμενος τα ντουμπλαρίσματα
έκανε αμέσως αμέσως διαφορά 3 δευτερολέπτων από τον Mark Webber και 8
από τον Fernando Alosno.
Η Ferrari του Alonso φαινόταν να είναι
σε άριστη κατάσταση και ο Ισπανός πίεζε ώστε να φτάσει τον Webber
κάνοντας 2-3 φορές ταχύτερο γύρο. Στις πίσω θέσεις, έγινε ένας μικρός
χαμός, αφού όλοι πάλευαν να προσπεράσουν αφού λόγω αυτοκινήτου ασφαλείας
οι διαφορές είχανε εξανεμιστεί. Τελικά ο Alonso κατάφερε να μειώσει την
διαφορά του με τον Αυστραλό κοντά στα 2.5 δευτερόλεπτα αλλά δεν ήταν
αρκετό.
Έτσι συμπληρώθηκαν οι 71 γύροι του
Βραζιλιάνικου Grand Prix στην πίστα του Interlagos με τον Sebastian
Vettel να παίρνει την καρό σημαία. Ταχύτερος γύρος του αγώνα από τον
Lewis Hamilton στον 66 γύρο με 1:13.851.
Η RedBull πήρε το πολυπόθητο πρωτάθλημα
κατασκευαστών με 469 βαθμούς, η McLaren έμεινε στην 2η θέση με 421 και η
Ferrari στην 3η με 389.
Σε ότι αφορά αυτό των οδηγών η τράπουλα ανακατεύτηκε ακόμη περισσότερο.
Ο Alonso με τους 15 βαθμούς που πήρε
παρέμεινε στην πρώτη θέση με 246 βαθμούς βλέποντας την διαφορά του με
τον Mark Webber να μειώνεται μόλις κατά 3 βαθμούς αφού ο Αυστραλός με
τους 18 βαθμούς που πήρε σήμερα έφτασε τους 238. Στην 3η θέση ανέβηκε ο
Sebastian Vettel φτάνοντας έτσι στους 231. Ο Hamilton έχει ακόμη
μαθηματικές ελπίδες για τίτλο αφού έχει 222 βαθμούς και ελπίζει σε ένα
θαύμα στο Abu Dhabi ενώ ο Jenson Button έμεινε οριστικά εκτός της
διεκδίκησης του πρωταθλήματος.
Το πρωτάθλημα θα κριθεί στην μαγευτική
πίστα του Abu Dhabi που θα διεξαχθεί την επόμενη εβδομάδα, το τριήμερο
12-14 Νοεμβρίου. Αναλυτικά τα αποτελέσματα, αλλά και οι βαθμολογίες τόσο
στο πρωτάθλημα οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια.