γνωστότατος επιχειρηματίας του Πειραιά. Ο συγκεκριμένος, σύμφωνα με το μηχανογραφικό της Υπηρεσίας Ναυτικών Μητρώων, εμφανίζεται ως «ναυτικός» που υπηρέτησε σε διάφορα πλοία τα τελευταία 20 χρόνια. Και πέρα από το γεγονός ότι σε τρία χρόνια θεμελιώνει δικαίωμα συνταξιοδότησης από το ΝΑΤ, σύμφωνα με πληροφορίες, εισέπραξε παρανόμως τα οικογενειακά επιδόματα από τον ΕΛΟΕΝ. Συνολικά εκτιμάται ότι οικειοποιήθηκε περισσότερα από 18.000 ευρώ, πράγμα για το οποίο συγκλήθηκε εκτάκτως το Δ.Σ. του Οργανισμού στις 30 Νοεμβρίου 2010.
Περιέργως, ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης, όταν πριν από μερικές ημέρες ενημερώθηκε για το θέμα, απαξίωσε να ασχοληθεί, το υποβάθμισε και εξέφρασε την άποψη ότι πρόκειται για …κακόβουλες διαδόσεις. Το ρεπορτάζ όμως βεβαιώνει ακριβώς το αντίθετο, αφήνοντας εκτεθειμένο τον υπουργό.
Σύμφωνα μάλιστα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες ο επιχειρηματίας ο οποίος σχετίζεται με τη Ναυτιλία, πραγματοποίησε εικονική ναυτολόγηση για σειρά ετών με την ανοχή ή και την συγκάλυψη Υπουργών, Αρχηγών Λ.Σ., Ανώτερων αξιωματικών Λιμενικού και πολιτικών υπαλλήλων και φυσικά και προέδρων Οργανισμών, ιατρών και δικαστικών οργάνων.
Στο παροπλισμένο «Αίολος Κεντέρης»
Κάποια δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας στον ηλεκτρονικό Τύπο προ ημερών, υποχρέωσαν τον εν λόγω επιχειρηματία, να σπεύσει και να «απολυθεί» από το παροπλισμένο πλοίο «Αίολος Κεντέρης» στο οποίο ήταν «ναυτολογημένος», τους τελευταίους μήνες. Η απόλυση του έγινε στις 23 Νοεμβρίου 2010. Απορίας άξιο είναι πως πραγματοποιήθηκε η απόλυση του «ναυτικού» χωρίς τη φυσική του παρουσία, όπως επιβάλλεται από τη νομοθεσία. Σύμφωνα με πληροφορίες τη συγκεκριμένη απόλυση, αρνήθηκε να υπογράψει ο πλοίαρχος του πλοίου.
«Καπετάνιος»
Σύμφωνα με την Υπηρεσία Ναυτικών Μητρώων, ο επιχειρηματίας φέρεται να είχε ναυτολογηθεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες σε διάφορα πλοία μεταξύ των οποίων και το πλοίο «Μυτιλήνη». Περιοδικά μάλιστα, φαίνεται να ναυτολογείται με νέο βαθμό. Είναι προφανές ότι ο επιχειρηματίας έχει ως στόχο να συνταξιοδοτηθεί με τον βαθμό του πλοιάρχου Α.
Από άλλες πηγές προκύπτει ότι ο επιχειρηματίας εξαπατούσε και την εφορία, εμφανίζοντας τις αμοιβές του, ως αμοιβές «ναυτικού» με αποτέλεσμα να φορολογείται με συντελεστή 1% αφού ήταν …χαμηλόβαθμος.
Επίσης πληροφορίες αναφέρουν ότι επί σειρά ετών, ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας, φέρεται να είναι ναυτολογημένος ακόμα και κατά τη περίοδο που υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία γεγονός ιδιαίτερα κολάσιμο.
Αξίζει να τονιστεί ότι εάν παραβλέψει κανείς τη ναυτολόγηση του επιχειρηματία σε παροπλισμένα πλοία όπως το «Αίολος Κεντέρης», η εμφάνισή του ως μέλους πληρώματος σε εν ενεργεία πλοίο, είναι προφανές ότι όχι μόνον στερούσε το ψωμί άλλου ναυτικού, αλλά και το πλοίο ταξίδευε ουσιαστικά με μειωμένη σύνθεση, με ότι αυτό συνεπάγεται σε ώρα έκτακτης ανάγκης. Σε κάποια πάντως πλοία, ο επιχειρηματίας είχε ναυτολογηθεί ως «πλεονάζον» προσωπικό!
Τρέχουν οι λιμενικοί…
Φόβους για αλλοίωση στοιχείων που αφορούν στις τελευταίες «ναυτολογήσεις» εκφράζουν αξιωματικοί του Λιμενικού καθώς το Υπουργείο μέχρι σήμερα – και παρά το γεγονός ότι το θέμα έγινε γνωστό από τις 23 Νοεμβρίου από ναυτιλιακό blog και από τον δημοσιογράφο Θ. Λαμπρόπουλο – δεν προέβη σε καμία ενέργεια.
Πάντως από το ρεπορτάζ διαπιστώσαμε, ότι οι εικονικές ναυτολογήσεις του επιχειρηματία, είναι καταγεγραμμένες στο μηχανογραφικό σύστημα της Υπηρεσίας Ναυτικών Μητρώων. Οι καταγραφές σταματούν μέχρι πριν από δύο χρόνια καθώς για περίεργους λόγους, οι τελευταίες ναυτολογήσεις για όλους τους ναυτικούς, διατηρούνται στα αρχεία του ΝΑΤ που με τη σειρά του οφείλει να ενημερώσει το Ναυτικό Μητρώο.
Προκειμένου να προστατευθεί η αξιοπρέπεια του Λιμενικού το οποίο ταλανίζεται ποικιλοτρόπως τον τελευταίο χρόνο, ορισμένοι ανώτεροι αξιωματικοί, απαίτησαν από τον Αρχηγό του Λιμενικού να μετακινήσει άμεσα από τη θέση του, τον ναυτολόγο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά. Πρόκειται για έναν πλωτάρχη για τον οποίο μάλιστα όλα τα κλιμάκια υπέγραψαν μέσα σε ελάχιστες ώρες, ενώ το θέμα φρενάρισε στο γραφείο του Αρχηγού.
Να σημειωθεί ότι ο νυν αρχηγός δήλωσε παραίτηση και ο Υπουργός Γιάννης Διαμαντίδης την έκανε αποδεκτή από τις 8 Οκτωβρίου 2010. Παραμένει όμως στη θέση του (σ.σ. προφανώς λόγω έκδοσης του νέου Προεδρικού Διατάγματος που θα «αποσυντονίσει» περεταίρω το Λιμενικό ) και παρά το γεγονός ότι έχει παραιτηθεί, πριν μερικές ημέρες υπέγραψε τις τοποθετήσεις των Προξενικών Λιμεναρχών – τυπικά σωστό αλλά όχι ηθικό όπως αναφέρουν συνάδελφοί του. Η άρνησή του να υπογράψει την μετάθεση ενός πλωτάρχη, έκανε ιδιαίτερη αίσθηση στα στελέχη του Λ.Σ. Επίσης να σημειωθεί ότι ο Αρχηγός δεν διέταξε ΕΔΕ μέχρι σήμερα ενώ άγνωστη παραμένει και η θέση του Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη.
Ναυτικό έγκλημα η εικονική ναυτολόγηση
Για την ιστορία και σύμφωνα με το Νομοθετικό Διάταγμα 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (ΦΕΚ Αʼ 261/3.10.1973) η εικονική ναυτολόγηση καθιερώθηκε ως ναυτικό έγκλημα όπως είναι και η παράνομη απουσία μέλους πληρώματος σε ώρα επιφυλακής, η εγκατάλειψη θέσης, η λιποταξία, η παράνομη εισαγωγή ναρκωτικών (άρθρα 205 έως 239) κλπ. Για το αδίκημα της «εικονικής ναυτολόγησης» μεταξύ άλλων διώκονται ο εκάστοτε πλοίαρχος, ο εκπρόσωπος της ναυτιλιακής εταιρίας και άλλοι.
Το οικογενειακό επίδομα του 2006 που καταβλήθηκε το 2007 ήταν:
• Για ένα παιδί 1.47 ΕΥΡΩ για κάθε ημέρα θαλάσσιας υπηρεσίας
• Για δύο παιδιά 3.52 ΕΥΡΩ για κάθε ημέρα θαλάσσιας υπηρεσίας
• Για τρία παιδιά 6.47 ΕΥΡΩ για κάθε ημέρα θαλάσσιας υπηρεσίας
• Για τέσσερα παιδιά 10.24 ΕΥΡΩ για κάθε ημέρα θαλάσσιας υπηρεσίας
• Για πέντε παιδιά 15.86 ΕΥΡΩ για κάθε ημέρα θαλάσσιας υπηρεσίας
• Για έξι παιδιά 20.66 ΕΥΡΩ για κάθε ημέρα θαλάσσιας υπηρεσίας
• Για επτά παιδιά και άνω 28.28 ΕΥΡΩ για κάθε ημέρα θαλάσσιας υπηρεσίας
ΓΕΝΕ και ιατρικές εξετάσεις
Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που διαπιστώνεται ότι στελέχη ναυτιλιακών εταιριών, ναυτολογούνται εικονικά σε διάφορα πλοία. Πρόσφατα στην Κάλυμνο κατηγορήθηκε πρόεδρος Ναυτιλιακής Εταιρίας για εικονική ναυτολόγηση στο πλοίο «Νήσος Κάλυμνος». Το αποτέλεσμα της δίκης δεν καταγράφηκε πουθενά ενώ ο κατηγορούμενος εξελέγη πρόσφατα και Δημοτικός Σύμβουλος του νησιού ως στέλεχος της μείζονος αντιπολίτευσης.
Πρέπει να τονιστεί ότι η ναυτολόγηση ενός ναυτικού, δεν είναι υπόθεση που απασχολεί μόνον τον ναυτολόγο στον οποίον θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να εμφανιστεί αυτοπροσώπως.
Ο εν λόγω επιχειρηματίας, πριν από κάθε ναυτολόγησή του, όπως και κάθε ναυτικός, θα έπρεπε να περάσει προσωπικά από το Γραφείο Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας για συμπλήρωση του σχετικού εντύπου. Στη συνέχεια πρέπει να περάσει από ΤΕΝΕΛ προκειμένου να γίνει έλεγχος εάν είναι φυγόποινος ή φυγόδικος. Επίσης θα πρέπει να προσκομίσει ιατρικές εξετάσεις και να υποβληθεί σε αιματολογικό έλεγχο για χρήση αλκοόλ και ναρκωτικών.
Είναι απορίας άξιο, πως ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας, ελάμβανε τις απαραίτητες βεβαιώσεις προκειμένου να εισαχθούν στον φάκελο της ναυτολόγησής του. Άρα επιβάλλεται άμεσα να ανοίξει ο φάκελος του συγκεκριμένου επιχειρηματία, προκειμένου να αποκαλυφθούν όλοι όσοι συνέβαλαν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στην εξυπηρέτησή του (Λιμενικοί, γιατροί, δικαστικοί κλπ).
Επιστολή
Τέλος σημειώνεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα έφθασε στο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων επιστολή, η οποία ζητά από τις αρμόδιες Υπηρεσίες τα ακόλουθα:
1. Αληθεύει ότι ο κ. ……. εμφανίζεται στο Ναυτικό Μητρώο ως ναυτολογημένος κατά διάφορες περιόδους τα τελευταία 20 χρόνια, ενώ εργάζεται στη στεριά; Εάν ναι, σε ποια πλοία και για ποια χρονικά διαστήματα.
2. Είναι ή όχι εικονική η ναυτολόγηση του κ. ….. και για ποιες περιόδους;.
3. Τι ενέργειες έγιναν από πλευράς Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, και από πλευράς Ηγεσίας Λιμενικού Σώματος;
4. Πότε ενημερώθηκε για το θέμα ο Υπουργός Θ.Υ.Ν.ΑΛ.;
5. Έχει ενημερωθεί ο αρμόδιος εισαγγελέας από την Υπηρεσία σας και πότε; (Αρ. Εγγράφου)
6. Τι άλλες ενέργειες πρόκειται να γίνουν από τις αρμόδιες Υπηρεσίες ως προς τα άτομα που συγκάλυψαν το γεγονός (εφόσον φυσικά οι πληροφορίες αποδειχθούν αληθινές).
7. Πόσοι και ποίοι Λιμενικοί και άλλοι υπάλληλοι ή και άλλα άτομα εμπλέκονται στο θέμα αυτό;
8. Εάν επιβεβαιώνεται η εικονική ναυτολόγηση, υπήρξε οικονομική ζημία σε βάρος του Δημοσίου από τον φερόμενο ως «ναυτικό»; Σε ποιο ύψος ανέρχεται;
9. Εκτός από τον ΕΛΟΕΝ που φέρεται να παραχώρησε επιδόματα αρκετών χιλιάδων ευρώ μέχρι σήμερα, υπήρξε και εξαπάτηση της Οικονομικής Εφορίας; Ο εν λόγω επιχειρηματίας υπέβαλλε φορολογική δήλωση ως χαμηλόβαθμος ναυτικός, καταβάλλοντας μόνον 1% φόρο;
10. Είναι αλήθεια ότι όλα τα κλιμάκια Λ.Σ., υπέγραψαν για την μετάθεση του πλωτάρχη Τριαντάφυλλου Λάμπρου, ναυτολόγου του ΚΛΠ, αλλά αρνείται να υπογράψει ο Αρχηγός; Ποια είναι η αιτιολογία αυτής της άρνησης;
11. Ο Προϊστάμενος του Πλωτάρχη δεν φέρει καμίαν ευθύνη;
12. Κινητοποιήθηκε για το θέμα το Γραφείο Εσωτερικών Υποθέσεων;
Η επιστολή κοινοποιήθηκε μεταξύ άλλων στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, την Εισαγγελία Πειραιά, και το Ναυτοδικείο.
Μετά από όλα αυτά, γίνεται αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Υπηρεσίες επιβάλλεται άμεσα να κάνουν εκκαθάριση του Ναυτικού Μητρώου και κυρίως να αποκαλύψουν όσους στεριανούς μπαρκάρουν τα ναυτικά τους φυλλάδια ενώ έχουν εισοδήματα από άλλες πηγές
Περιέργως, ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης, όταν πριν από μερικές ημέρες ενημερώθηκε για το θέμα, απαξίωσε να ασχοληθεί, το υποβάθμισε και εξέφρασε την άποψη ότι πρόκειται για …κακόβουλες διαδόσεις. Το ρεπορτάζ όμως βεβαιώνει ακριβώς το αντίθετο, αφήνοντας εκτεθειμένο τον υπουργό.
Σύμφωνα μάλιστα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες ο επιχειρηματίας ο οποίος σχετίζεται με τη Ναυτιλία, πραγματοποίησε εικονική ναυτολόγηση για σειρά ετών με την ανοχή ή και την συγκάλυψη Υπουργών, Αρχηγών Λ.Σ., Ανώτερων αξιωματικών Λιμενικού και πολιτικών υπαλλήλων και φυσικά και προέδρων Οργανισμών, ιατρών και δικαστικών οργάνων.
Στο παροπλισμένο «Αίολος Κεντέρης»
Κάποια δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας στον ηλεκτρονικό Τύπο προ ημερών, υποχρέωσαν τον εν λόγω επιχειρηματία, να σπεύσει και να «απολυθεί» από το παροπλισμένο πλοίο «Αίολος Κεντέρης» στο οποίο ήταν «ναυτολογημένος», τους τελευταίους μήνες. Η απόλυση του έγινε στις 23 Νοεμβρίου 2010. Απορίας άξιο είναι πως πραγματοποιήθηκε η απόλυση του «ναυτικού» χωρίς τη φυσική του παρουσία, όπως επιβάλλεται από τη νομοθεσία. Σύμφωνα με πληροφορίες τη συγκεκριμένη απόλυση, αρνήθηκε να υπογράψει ο πλοίαρχος του πλοίου.
«Καπετάνιος»
Σύμφωνα με την Υπηρεσία Ναυτικών Μητρώων, ο επιχειρηματίας φέρεται να είχε ναυτολογηθεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες σε διάφορα πλοία μεταξύ των οποίων και το πλοίο «Μυτιλήνη». Περιοδικά μάλιστα, φαίνεται να ναυτολογείται με νέο βαθμό. Είναι προφανές ότι ο επιχειρηματίας έχει ως στόχο να συνταξιοδοτηθεί με τον βαθμό του πλοιάρχου Α.
Από άλλες πηγές προκύπτει ότι ο επιχειρηματίας εξαπατούσε και την εφορία, εμφανίζοντας τις αμοιβές του, ως αμοιβές «ναυτικού» με αποτέλεσμα να φορολογείται με συντελεστή 1% αφού ήταν …χαμηλόβαθμος.
Επίσης πληροφορίες αναφέρουν ότι επί σειρά ετών, ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας, φέρεται να είναι ναυτολογημένος ακόμα και κατά τη περίοδο που υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία γεγονός ιδιαίτερα κολάσιμο.
Αξίζει να τονιστεί ότι εάν παραβλέψει κανείς τη ναυτολόγηση του επιχειρηματία σε παροπλισμένα πλοία όπως το «Αίολος Κεντέρης», η εμφάνισή του ως μέλους πληρώματος σε εν ενεργεία πλοίο, είναι προφανές ότι όχι μόνον στερούσε το ψωμί άλλου ναυτικού, αλλά και το πλοίο ταξίδευε ουσιαστικά με μειωμένη σύνθεση, με ότι αυτό συνεπάγεται σε ώρα έκτακτης ανάγκης. Σε κάποια πάντως πλοία, ο επιχειρηματίας είχε ναυτολογηθεί ως «πλεονάζον» προσωπικό!
Τρέχουν οι λιμενικοί…
Φόβους για αλλοίωση στοιχείων που αφορούν στις τελευταίες «ναυτολογήσεις» εκφράζουν αξιωματικοί του Λιμενικού καθώς το Υπουργείο μέχρι σήμερα – και παρά το γεγονός ότι το θέμα έγινε γνωστό από τις 23 Νοεμβρίου από ναυτιλιακό blog και από τον δημοσιογράφο Θ. Λαμπρόπουλο – δεν προέβη σε καμία ενέργεια.
Πάντως από το ρεπορτάζ διαπιστώσαμε, ότι οι εικονικές ναυτολογήσεις του επιχειρηματία, είναι καταγεγραμμένες στο μηχανογραφικό σύστημα της Υπηρεσίας Ναυτικών Μητρώων. Οι καταγραφές σταματούν μέχρι πριν από δύο χρόνια καθώς για περίεργους λόγους, οι τελευταίες ναυτολογήσεις για όλους τους ναυτικούς, διατηρούνται στα αρχεία του ΝΑΤ που με τη σειρά του οφείλει να ενημερώσει το Ναυτικό Μητρώο.
Προκειμένου να προστατευθεί η αξιοπρέπεια του Λιμενικού το οποίο ταλανίζεται ποικιλοτρόπως τον τελευταίο χρόνο, ορισμένοι ανώτεροι αξιωματικοί, απαίτησαν από τον Αρχηγό του Λιμενικού να μετακινήσει άμεσα από τη θέση του, τον ναυτολόγο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά. Πρόκειται για έναν πλωτάρχη για τον οποίο μάλιστα όλα τα κλιμάκια υπέγραψαν μέσα σε ελάχιστες ώρες, ενώ το θέμα φρενάρισε στο γραφείο του Αρχηγού.
Να σημειωθεί ότι ο νυν αρχηγός δήλωσε παραίτηση και ο Υπουργός Γιάννης Διαμαντίδης την έκανε αποδεκτή από τις 8 Οκτωβρίου 2010. Παραμένει όμως στη θέση του (σ.σ. προφανώς λόγω έκδοσης του νέου Προεδρικού Διατάγματος που θα «αποσυντονίσει» περεταίρω το Λιμενικό ) και παρά το γεγονός ότι έχει παραιτηθεί, πριν μερικές ημέρες υπέγραψε τις τοποθετήσεις των Προξενικών Λιμεναρχών – τυπικά σωστό αλλά όχι ηθικό όπως αναφέρουν συνάδελφοί του. Η άρνησή του να υπογράψει την μετάθεση ενός πλωτάρχη, έκανε ιδιαίτερη αίσθηση στα στελέχη του Λ.Σ. Επίσης να σημειωθεί ότι ο Αρχηγός δεν διέταξε ΕΔΕ μέχρι σήμερα ενώ άγνωστη παραμένει και η θέση του Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη.
Ναυτικό έγκλημα η εικονική ναυτολόγηση
Για την ιστορία και σύμφωνα με το Νομοθετικό Διάταγμα 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (ΦΕΚ Αʼ 261/3.10.1973) η εικονική ναυτολόγηση καθιερώθηκε ως ναυτικό έγκλημα όπως είναι και η παράνομη απουσία μέλους πληρώματος σε ώρα επιφυλακής, η εγκατάλειψη θέσης, η λιποταξία, η παράνομη εισαγωγή ναρκωτικών (άρθρα 205 έως 239) κλπ. Για το αδίκημα της «εικονικής ναυτολόγησης» μεταξύ άλλων διώκονται ο εκάστοτε πλοίαρχος, ο εκπρόσωπος της ναυτιλιακής εταιρίας και άλλοι.
Το οικογενειακό επίδομα του 2006 που καταβλήθηκε το 2007 ήταν:
• Για ένα παιδί 1.47 ΕΥΡΩ για κάθε ημέρα θαλάσσιας υπηρεσίας
• Για δύο παιδιά 3.52 ΕΥΡΩ για κάθε ημέρα θαλάσσιας υπηρεσίας
• Για τρία παιδιά 6.47 ΕΥΡΩ για κάθε ημέρα θαλάσσιας υπηρεσίας
• Για τέσσερα παιδιά 10.24 ΕΥΡΩ για κάθε ημέρα θαλάσσιας υπηρεσίας
• Για πέντε παιδιά 15.86 ΕΥΡΩ για κάθε ημέρα θαλάσσιας υπηρεσίας
• Για έξι παιδιά 20.66 ΕΥΡΩ για κάθε ημέρα θαλάσσιας υπηρεσίας
• Για επτά παιδιά και άνω 28.28 ΕΥΡΩ για κάθε ημέρα θαλάσσιας υπηρεσίας
ΓΕΝΕ και ιατρικές εξετάσεις
Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που διαπιστώνεται ότι στελέχη ναυτιλιακών εταιριών, ναυτολογούνται εικονικά σε διάφορα πλοία. Πρόσφατα στην Κάλυμνο κατηγορήθηκε πρόεδρος Ναυτιλιακής Εταιρίας για εικονική ναυτολόγηση στο πλοίο «Νήσος Κάλυμνος». Το αποτέλεσμα της δίκης δεν καταγράφηκε πουθενά ενώ ο κατηγορούμενος εξελέγη πρόσφατα και Δημοτικός Σύμβουλος του νησιού ως στέλεχος της μείζονος αντιπολίτευσης.
Πρέπει να τονιστεί ότι η ναυτολόγηση ενός ναυτικού, δεν είναι υπόθεση που απασχολεί μόνον τον ναυτολόγο στον οποίον θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να εμφανιστεί αυτοπροσώπως.
Ο εν λόγω επιχειρηματίας, πριν από κάθε ναυτολόγησή του, όπως και κάθε ναυτικός, θα έπρεπε να περάσει προσωπικά από το Γραφείο Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας για συμπλήρωση του σχετικού εντύπου. Στη συνέχεια πρέπει να περάσει από ΤΕΝΕΛ προκειμένου να γίνει έλεγχος εάν είναι φυγόποινος ή φυγόδικος. Επίσης θα πρέπει να προσκομίσει ιατρικές εξετάσεις και να υποβληθεί σε αιματολογικό έλεγχο για χρήση αλκοόλ και ναρκωτικών.
Είναι απορίας άξιο, πως ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας, ελάμβανε τις απαραίτητες βεβαιώσεις προκειμένου να εισαχθούν στον φάκελο της ναυτολόγησής του. Άρα επιβάλλεται άμεσα να ανοίξει ο φάκελος του συγκεκριμένου επιχειρηματία, προκειμένου να αποκαλυφθούν όλοι όσοι συνέβαλαν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στην εξυπηρέτησή του (Λιμενικοί, γιατροί, δικαστικοί κλπ).
Επιστολή
Τέλος σημειώνεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα έφθασε στο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων επιστολή, η οποία ζητά από τις αρμόδιες Υπηρεσίες τα ακόλουθα:
1. Αληθεύει ότι ο κ. ……. εμφανίζεται στο Ναυτικό Μητρώο ως ναυτολογημένος κατά διάφορες περιόδους τα τελευταία 20 χρόνια, ενώ εργάζεται στη στεριά; Εάν ναι, σε ποια πλοία και για ποια χρονικά διαστήματα.
2. Είναι ή όχι εικονική η ναυτολόγηση του κ. ….. και για ποιες περιόδους;.
3. Τι ενέργειες έγιναν από πλευράς Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, και από πλευράς Ηγεσίας Λιμενικού Σώματος;
4. Πότε ενημερώθηκε για το θέμα ο Υπουργός Θ.Υ.Ν.ΑΛ.;
5. Έχει ενημερωθεί ο αρμόδιος εισαγγελέας από την Υπηρεσία σας και πότε; (Αρ. Εγγράφου)
6. Τι άλλες ενέργειες πρόκειται να γίνουν από τις αρμόδιες Υπηρεσίες ως προς τα άτομα που συγκάλυψαν το γεγονός (εφόσον φυσικά οι πληροφορίες αποδειχθούν αληθινές).
7. Πόσοι και ποίοι Λιμενικοί και άλλοι υπάλληλοι ή και άλλα άτομα εμπλέκονται στο θέμα αυτό;
8. Εάν επιβεβαιώνεται η εικονική ναυτολόγηση, υπήρξε οικονομική ζημία σε βάρος του Δημοσίου από τον φερόμενο ως «ναυτικό»; Σε ποιο ύψος ανέρχεται;
9. Εκτός από τον ΕΛΟΕΝ που φέρεται να παραχώρησε επιδόματα αρκετών χιλιάδων ευρώ μέχρι σήμερα, υπήρξε και εξαπάτηση της Οικονομικής Εφορίας; Ο εν λόγω επιχειρηματίας υπέβαλλε φορολογική δήλωση ως χαμηλόβαθμος ναυτικός, καταβάλλοντας μόνον 1% φόρο;
10. Είναι αλήθεια ότι όλα τα κλιμάκια Λ.Σ., υπέγραψαν για την μετάθεση του πλωτάρχη Τριαντάφυλλου Λάμπρου, ναυτολόγου του ΚΛΠ, αλλά αρνείται να υπογράψει ο Αρχηγός; Ποια είναι η αιτιολογία αυτής της άρνησης;
11. Ο Προϊστάμενος του Πλωτάρχη δεν φέρει καμίαν ευθύνη;
12. Κινητοποιήθηκε για το θέμα το Γραφείο Εσωτερικών Υποθέσεων;
Η επιστολή κοινοποιήθηκε μεταξύ άλλων στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, την Εισαγγελία Πειραιά, και το Ναυτοδικείο.
Μετά από όλα αυτά, γίνεται αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Υπηρεσίες επιβάλλεται άμεσα να κάνουν εκκαθάριση του Ναυτικού Μητρώου και κυρίως να αποκαλύψουν όσους στεριανούς μπαρκάρουν τα ναυτικά τους φυλλάδια ενώ έχουν εισοδήματα από άλλες πηγές
skai.gr