φθάνοντας στα άκρα την αντιπαράθεσή τους με την παραχωρησιούχο εταιρεία "Αιγαίο ΑΕ" αλλά και με το ελληνικό δημόσιο για το ακριβό αντίτιμο, ειδικά μετά την αύξηση κατά 40% στα διόδια των Μαλγάρων (ανήκουν ακόμη στο κράτος).
Της Μαρίας Καραούλη
Αίτημα όλων είναι να επανέλθει το κόστος των διοδίων στον δημόσιο σταθμό των Μαλγάρων στα 2 ευρώ, να αποσυρθεί δηλαδή η αύξηση των 80 λεπτών που επιβλήθηκε πρόσφατα, η οποία, κατά την άποψή τους, αποδίδεται στην "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου" ως αντιστάθμισμα των απωλειών της από τον ανενεργό σταθμό του Αιγινίου.
Σε ευρεία σύσκεψη όλων των φορέων που συμμετέχουν στην επιτροπή αγώνα, η οποία έγινε με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου του νομού, κατέληξαν να διοργανωθούν άμεσα δύο κινητοποιήσεις την προσεχή Κυριακή από τις 11 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι και το Σάββατο 18 Δεκεμβρίου τις ίδιες ώρες, όπου μέλη της επιτροπής θα ανοίξουν τις μπάρες στους σταθμούς διοδίων Μαλγάρων και Λεπτοκαρυάς, ώστε να αυτοκίνητα να διέρχονται χωρίς να πληρώνουν. Σε περίπτωση που οι κινητοποιήσεις τους δεν αποδώσουν, θα προχωρήσουν σε επ' αόριστον κατάληψη των σταθμών μετά τις γιορτές.
Στην ίδια σύσκεψη τέθηκε και το ενδεχόμενο διενέργειας τοπικού δημοψηφίσματος (προβλέπεται από τον "Καλλικράτη), χωρίς ωστόσο να προσδιοριστεί το ερώτημα.
"Η διενέργεια του δημοψηφίσματος είναι μια σοβαρή υπόθεση και πρέπει να γίνει με τους ανάλογους κανόνες που προβλέπονται για να είναι έγκυρο το αποτέλεσμά της", διευκρίνισε στη "Μ" ο επικεφαλής της επιτροπής αγώνα Παναγιώτης Αγγελίδης, "και την ευθύνη πρέπει να αναλάβουν οι δήμοι, όπως προβλέπεται από τον 'Καλλικράτη'. Σε πρώτη φάση προχωρούμε τις δύο κινητοποιήσεις και αν δεν έχουμε αποτέλεσμα, θα κλιμακώσουμε τον αγώνα με τη μόνιμη παρουσία μας στους δύο σταθμούς της Πιερίας".
Περάστε ελεύθερα
Κοινή ήταν η άποψη όλων κατά τη σύσκεψη να σταματήσουν τις επαφές τους με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, διότι, όπως ανέφερε και ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Ηλίας Χατζηχριστοδούλου "η προηγούμενη κυβέρνηση ξεπούλησε τη χώρα, η σημερινή κλείνει τα αυτιά της, ώρα να στείλουμε ηχηρό μήνυμα".
Στην περίπτωση που κλιμακωθούν οι κινητοποιήσεις, ο προσανατολισμός της επιτροπής, με την έμπρακτη συμπαράσταση του Επιμελητηρίου, είναι επί ένα εξάμηνο, αν χρειαστεί, να "κατασκηνώσουν" με βάρδιες στους δύο σταθμούς και να κρατούν ανοιχτές τις μπάρες, "με στόχο να αναγκάσουμε τόσο την εταιρεία όσο και το υπουργείο να διαπραγματευτούν", τόνισε στη "Μ" το μέλος της εθελοντικής ομάδας δράσης Πιερίας Ηλίας Τσολακίδης. "Όπως η κυβέρνηση αλλάζει τις συμβάσεις που έχει υπογράψει με τους εργαζόμενους, έτσι και εμείς θα την αναγκάσουμε να αλλάξει τη σύμβαση που υπέγραψε με την 'Αιγαίο'", πρόσθεσε.
Αναφανδόν υπέρ των κινητοποιήσεων και τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος δήλωσε στη σύσκεψη ο νέος δήμαρχος Πύδνας-Κολινδρού Βαγγέλης Πολύζος τονίζοντας: "Να κλείσουμε για μήνες, αν χρειαστεί, τα διόδια. Να τους κάνουμε ζημιά. Να μη χαρούν τις αυξήσεις που κάνουν κάθε τόσο".
Υπέρ της διεξαγωγής τοπικού δημοψηφίσματος τάχθηκε και ο απερχόμενος δήμαρχος Δίου, νεοεκλεγείς σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και μέλος της επιτροπής αγώνα κατά των διοδίων, Γρηγόρης Παπαχρήστος.
"Τέρμα οι κουβέντες με τους υπουργούς", συμφώνησε, "αναμασάμε τα ίδια και στο τέλος δε γίνεται τίποτε, γι' αυτό ναι στο δημοψήφισμα -οι τρεις δήμοι θα μπορέσουν να αναλάβουν τη διεξαγωγή του, τους δίνει το δικαίωμα ο κώδικας- αλλά να δούμε πρώτα τα δικά μας. Η Πιερία είναι που πλήττεται, γι' αυτό και το ζήτημα που πρέπει να τεθεί είναι: αν δεν γίνουν τα παράπλευρα οδικά έργα, δεν πληρώνουμε".
Να σημειώσουμε εδώ ότι άρχισαν οι εργασίες κατασκευής παράπλευρων διοδίων και στον Μακρύγιαλο.
Πληρώνουν οι χρήστες
Το υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι η αύξηση κατά 40% του αντιτίμου στα Μάλγαρα "κρίνεται αναγκαία λόγω αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ και ισοσκελίζεται σε έναν βαθμό, κατόπιν συμφωνίας με την 'Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ', με την κατάργηση των διοδίων Αιγινίου που προβλεπόταν στη σύμβαση παραχώρησης". Επιπλέον τονίζει ότι επί επτά χρόνια δεν υπήρξε καμία αύξηση στα Μάλγαρα, ενώ έχει δεσμευτεί να μην πληρώνουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ στα πλευρικά διόδια, παρά μόνο οι οδηγοί φορτηγών. Γενικότερα στη φιλοσοφία του υπουργείου είναι ότι τα διόδια πρέπει να τα πληρώνουν οι χρήστες και όχι οι κάτοικοι που ζουν μακριά από τις εθνικές οδούς.
http://newsn.wordpress.com/