Μιλώντας ύστερα από κεκλεισμένων των θυρών συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών, ανέφερε ότι το ποσό αυτό θα δοθεί ως αποζημίωση στην εταιρεία για το γεγονός ότι είναι κλειστός ο εναέριος χώρος της Τουρκίας και όταν πετά η εταιρεία προς τη Ρωσία, αναγκάζεται να παρακάμπτει τη χώρα, πληρώνοντας σημαντικά ποσά για καύσιμα.
Ο υπουργός των Οικονομικών σημείωσε ότι το ποσό αυτό θα πρέπει να διατεθεί μέχρι τον Απρίλιο, ενώ υπέδειξε ότι δεν υπάρχει καμία εγγύηση αν η εταιρεία μπορεί να λύσει τα χρονίζοντα προβλήματά της. Ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε ότι αν κλείσει η εταιρεία, θα χάσουν τη δουλειά τους 1000 εργαζόμενοι, ενώ θα υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις στον τουρισμό και την οικονομία.
Ο Χαρίλαος Σταυράκης ανέφερε επίσης ότι αποστάληκε προ-κοινοποίηση της πρόσθεσης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ δεν θέλησε να απαντήσει σε ερώτημα αν θα πρέπει να αναμένεται απάντηση πριν δοθούν τα χρήματα. Ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε ότι σύμφωνα με γνωμάτευση του Γενικού Εισαγγελέα, δικαιούνται χορηγίας μόνο εταιρείες που λειτουργούν σήμερα και όχι δεν πετούν, δηλαδή η Eurocypria και η Helios.
Ο κ. Σταυράκης ανέφερε ότι η συζήτηση για πιθανή συμμετοχή στρατηγικού επενδυτή στις Κυπριακές Αερογραμμές γίνεται εδώ και χρόνια. Ωστόσο, η σωτηρία της εταιρείας προέχει τώρα και θα είναι καλύτερα, είπε, να αποφασιστεί αν θα ενταχθεί στρατηγικός επενδυτής όταν πλέον η εταιρεία βρίσκεται σε θέση ισχύος και όχι στην κακή κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η εταιρεία.
Εκ μέρους των συντεχνιών ο Πρόεδρος της ΣΥΝΥΚΑ-ΣΕΚ, Ανδρέας Πιερίδης, ανέφερε ότι υπάρχει προφορική συγκατάθεση από τις Βρυξέλλες για να δοθούν τα χρήματα στην εταιρεία.
Οι Κυπριακές Αερογραμμές, είπε, έχουν μέλλον και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις με το ποσό αυτό να οδηγηθεί στην κερδοφορία η εταιρεία. Ωστόσο, είπε, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος από εξωγενείς παράγοντες, όπως η αύξηση των καυσίμων.
Από πλευράς κομμάτων ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Σταύρος Ευαγόρου, σημείωσε ότι η εταιρεία λαμβάνει 28 δράσεις – μέτρα για εξοικονομήσεις.
Χαιρέτισε επίσης το γεγονός ότι πρώτη φορά διεύθυνση – διοίκηση και συντεχνίες συμφωνούν στην ανάγκη λήψης μέτρων για σωτηρία της εταιρείας. Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Αβέρωφ Νεοφύτου, υπενθύμισε ότι πέρσι ο Χαρίλαος Σταυράκης ζητούσε 35 εκατομμύρια ευρώ για να σώσει τη Eurocypria, διαβεβαιώνοντας ότι θα διασωθούν και οι 320 θέσεις εργασίας.
Σήμερα ο ίδιος υπουργός, είπε, ζητά 20 εκατομμύρια για να πετούν οι Κυπριακές Αερογραμμές μέχρι τον Απρίλιο, ενώ στη συνέχεια δεν δίνει διασφαλίσεις. Κανένα σχόλιο, είπε χαρακτηριστικά.