(κρατικά ή ιδιωτικά)
Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου της εταιρείας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ της 31/03/2008 για την τότε αύξηση της τιμής των διοδίων, είχε ανακοινωθεί πως….
…από την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2008 η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ, με σύμβαση παραχώρησης (ν.3605/2007) ανέλαβε την ανακατασκευή και συντήρηση του ήδη υφιστάμενου (σ.σ. και χρυσοπληρωμένου) αυτοκινητόδρομου από Ράχες (Μαλιακός κόλπος) μέχρι το Κλειδί Ημαθίας όπως επίσης την κατασκευή σηράγγων, γεφυρών και 23 νέων χλμ. αυτοκινητόδρομου για την παράκαμψη των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Το κόστος αυτών των έργων προσδιοριζόταν στο ύψος του 1.3 δις ευρώ περίπου, οι δε προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας του αυτοκινητόδρομου θα ήταν σύμφωνες με αυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Φυσικά κανένας νοήμων πολίτης δεν θα μπορούσε ούτε μπορεί να εκφράσει αντίρρηση στην αναγκαιότητα κατασκευής στην Ελλάδα αυτοκινητόδρομων σύγχρονων, ασφαλών και «που θα προστατεύουν το περιβάλλον» .
Σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης, το έργο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί σε 54 μήνες από την κύρωσή της από την Βουλή των Ελλήνων. Η κύρωση θα έπρεπε να γίνει 4 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης (29/6/2007) και τα έργα ν’ αρχίσουν «αμέσως μετά», δηλαδή αρχές 2008. Έστω ότι άρχισαν τα έργα από τον Απρίλιο του 2008. Σύμφωνα με την σύμβαση το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2012, δηλαδή σε 4 ½ χρόνια.
Αν επιμερίσουμε το συνολικό κόστος 1.3δις ευρώ στα 4 ½ χρόνια τότε υπολογίζουμε ότι το μέσο ετήσιο κόστος της δαπάνης είναι περίπου 290εκ. ευρώ τον χρόνο. Έχει υπολογιστεί από τα στοιχεία του προϋπολογισμού 2010 (budget2010 Υπ.Εθ.Οικ. κωδικοί 1360,1370,1380,1420,1450) πως τα χρήματα που εισπράττονται ετησίως από τέλη και φόρους για τ’ αυτοκίνητα είναι περίπου 2,2 δις ευρώ. Σ’ αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνονται άλλα 3,5 δις ευρώ από τους φόρους καυσίμων (κωδικοί 1430,1460). Να προσθέσουμε στα 2,2 δις το ποσό που αναλογεί στους φόρους από τα καύσιμα των αυτοκινήτων? Μπα, δε βαριέστε, εμείς είμαστε “large”, ας πάνε για το κλείσιμο της γνωστής μαύρης τρύπας.
Επομένως, η ετήσια δαπάνη κατασκευής αυτού του “super duper” αυτοκινητόδρομου στοιχίζει στον φορολογούμενο οδηγό το 13% των συνολικών τελών και φόρων. Δηλαδή αυτή την στιγμή μπορούν να τρέχουν στην χώρα 7-8 οδικά projects επιπέδου «αυτοκινητόδρομου Αιγαίου», να μη πληρώνουμε διόδια και τα έργα να χρηματοδοτούνται μόνο από τα τέλη κυκλοφορίας.
Λέμε λοιπόν
ΟΧΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ (κρατικά ή ιδιωτικά)
Διότι αποδεικνύεται για μία ακόμη φορά πως
«ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ»
Δεν απαντάται όμως ακόμη το ερώτημα:
« ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ; » (Γ. Α. Π. 2009)
Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου της εταιρείας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ της 31/03/2008 για την τότε αύξηση της τιμής των διοδίων, είχε ανακοινωθεί πως….
…από την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2008 η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ, με σύμβαση παραχώρησης (ν.3605/2007) ανέλαβε την ανακατασκευή και συντήρηση του ήδη υφιστάμενου (σ.σ. και χρυσοπληρωμένου) αυτοκινητόδρομου από Ράχες (Μαλιακός κόλπος) μέχρι το Κλειδί Ημαθίας όπως επίσης την κατασκευή σηράγγων, γεφυρών και 23 νέων χλμ. αυτοκινητόδρομου για την παράκαμψη των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Το κόστος αυτών των έργων προσδιοριζόταν στο ύψος του 1.3 δις ευρώ περίπου, οι δε προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας του αυτοκινητόδρομου θα ήταν σύμφωνες με αυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Φυσικά κανένας νοήμων πολίτης δεν θα μπορούσε ούτε μπορεί να εκφράσει αντίρρηση στην αναγκαιότητα κατασκευής στην Ελλάδα αυτοκινητόδρομων σύγχρονων, ασφαλών και «που θα προστατεύουν το περιβάλλον» .
Σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης, το έργο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί σε 54 μήνες από την κύρωσή της από την Βουλή των Ελλήνων. Η κύρωση θα έπρεπε να γίνει 4 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης (29/6/2007) και τα έργα ν’ αρχίσουν «αμέσως μετά», δηλαδή αρχές 2008. Έστω ότι άρχισαν τα έργα από τον Απρίλιο του 2008. Σύμφωνα με την σύμβαση το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2012, δηλαδή σε 4 ½ χρόνια.
Αν επιμερίσουμε το συνολικό κόστος 1.3δις ευρώ στα 4 ½ χρόνια τότε υπολογίζουμε ότι το μέσο ετήσιο κόστος της δαπάνης είναι περίπου 290εκ. ευρώ τον χρόνο. Έχει υπολογιστεί από τα στοιχεία του προϋπολογισμού 2010 (budget2010 Υπ.Εθ.Οικ. κωδικοί 1360,1370,1380,1420,1450) πως τα χρήματα που εισπράττονται ετησίως από τέλη και φόρους για τ’ αυτοκίνητα είναι περίπου 2,2 δις ευρώ. Σ’ αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνονται άλλα 3,5 δις ευρώ από τους φόρους καυσίμων (κωδικοί 1430,1460). Να προσθέσουμε στα 2,2 δις το ποσό που αναλογεί στους φόρους από τα καύσιμα των αυτοκινήτων? Μπα, δε βαριέστε, εμείς είμαστε “large”, ας πάνε για το κλείσιμο της γνωστής μαύρης τρύπας.
Επομένως, η ετήσια δαπάνη κατασκευής αυτού του “super duper” αυτοκινητόδρομου στοιχίζει στον φορολογούμενο οδηγό το 13% των συνολικών τελών και φόρων. Δηλαδή αυτή την στιγμή μπορούν να τρέχουν στην χώρα 7-8 οδικά projects επιπέδου «αυτοκινητόδρομου Αιγαίου», να μη πληρώνουμε διόδια και τα έργα να χρηματοδοτούνται μόνο από τα τέλη κυκλοφορίας.
Λέμε λοιπόν
ΟΧΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ (κρατικά ή ιδιωτικά)
Διότι αποδεικνύεται για μία ακόμη φορά πως
«ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ»
Δεν απαντάται όμως ακόμη το ερώτημα:
« ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ; » (Γ. Α. Π. 2009)