tromaktiko: Η μεθόδευση που μας άφησε αδιόριστους

Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Η μεθόδευση που μας άφησε αδιόριστους



Συνάδελφοι, από τους διορισμούς του περασμένου Αυγούστου 426 εκπαιδευτικοί, διοριστέοι του ΑΣΕΠ, με οριστικά αποτελέσματα από το 2009 έμειναν αδιόριστοι... Σε όλους σας δημιουργήθηκε η εντύπωση πως αυτό συνέβη λόγω των περικοπών που επέβαλλε το μνημόνιο στον χώρο της εκπαίδευσης. Αυτή η εντύπωση είναι απολύτως λανθασμένη, καθώς αφενός οι προκηρύξεις 2Π, 3Π και 4Π του 2008 περιείχαν τα απαραίτητα για τον διορισμό μας χρήματα, αφετέρου η απόφαση 102548/Δ2/20-8-2010 της Υπουργού Παιδείας μας απέδωσε και τα χρήματα από τις προκηρύξεις μας και τις αντίστοιχες οργανικές θέσεις σε 1302 διοριστέους του ΑΣΕΠ, το σύνολο των εκπαιδευτικών της β’ φουρνιάς του ΑΣΕΠ. Τι συνέβη ,όμως, και ενώ και τα χρήματα υπήρχαν και οι οργανικές θέσεις έμειναν αδιόριστοι 426 εκπαιδευτικοί με ΦΕΚ διορισμού για πρώτη φορά στην ιστορία του ΑΣΕΠ;

Η απάντηση βρίσκεται καλά κρυμμένη στην εγκύκλιο διορισμών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με Αριθμό Πρωτοκόλλου Φ.361.1/207/96261/Δ1, η οποία καλεί 593 διοριστέους εκπαιδευτικούς του ΑΣΕΠ της κατηγορίας ΠΕ70 δασκάλων να καταθέσουν αίτηση για τον διορισμό τους. Το ερώτημα είναι που βρέθηκαν 593 δάσκαλοι διοριστέοι του ΑΣΕΠ, όταν στους σχετικούς πίνακες του διαγωνισμού υπήρχαν μόνο 80 εναπομείναντες από τους περσινούς διορισμούς; Και από πού προέρχεται τελικά ο αριθμός 593; Αρχικά λύση στο θέμα έδωσε η εφαρμογή των διατάξεων του Ν.3255/2004, ο οποίος προβλέπει την ποσόστωση 60% ΑΣΕΠ- 40% ΕΝΙΑΙΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ στο σύνολο των διορισμών και εφόσον δεν υπάρχουν διοριστέοι του ΑΣΕΠ να συμπληρώνονται τα κενά από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών. Τότε η μορφή της εγκυκλίου θα έπρεπε να ήταν: 80 ασεπ- 54 ενιαίος πίνακας και 854 συμπληρωματικά από τον ενιαίο πίνακα προς κάλυψη των υπαρχόντων κενών. Η μορφή ,όμως, 395 ενιαίος πίνακας- 593 ασεπ ,που προέρχεται από τον νόμο 3848/2010 παρέμεινε, και ήταν φαινομενικά αδικαιολόγητη. Η ατυχή αυτή συγχώνευση 2 νόμων, του 3848/2010 και 3255/2004, έγινε με σκοπό να κλαπούν 513 θέσεις εκπαιδευτικών, οι οποίες με βάση την παραπάνω απόφαση της Υπουργού Παιδείας προορίζονταν για τους 1302 διοριστέους του ΑΣΕΠ, γιατί το Υπουργείο δεν διέθετε άλλες πιστώσεις για διορισμό πέραν αυτές που υπήρχαν στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ! Πήραν λοιπόν τις πιστώσεις 426 διοριστέων του ασεπ , που έμειναν αδιόριστοι και 87 που διορίστηκαν μέσω άλλης λίστας, για να τις δώσουν σε 513 δασκάλους του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών οι οποίοι δεν είχαν πιστώσεις για να διοριστούν, γιατί πολύ απλά με βάση τον 3848/2010 δεν είχαν δικαίωμα να διοριστούν!!! Αυτή η μεθόδευση φαίνεται και στην μορφή που πήρε το τελικό κείμενο του ΦΕΚ διορισμών με αριθμό φύλλου 772/Γ΄/23-08-10. Πιο συγκεκριμένα, στην σελίδα 3 της εγκυκλίου Φ.361.1/207/96261/Δ1 και στην παράγραφο 4 ορίζεται πως οι εγγεγραμμένοι στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών προηγούνται στις τοποθετήσεις, έναντι των διοριστέων του ασεπ που έπονται. Στο ΦΕΚ 772/Γ/23-8-2010 σελίδες 6292 έως και 6308 υπάρχουν 513 δάσκαλοι του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών που έπονται αδικαιολόγητα στις τοποθετήσεις των 80 διοριστέων του ασεπ. Θα ήταν παράλογο κάτι τέτοιο, αν δεν είχε γίνει προκειμένου να δοθεί η εντύπωση πως αυτοί είναι διοριστέοι του ασεπ. Συνεπώς, με πληθώρα παρατυπιών η ειδικότητα των δασκάλων κατάφερε το αδιανόητο: με 80 διοριστέους του ασεπ να διορίσει 908 δασκάλους από τον ενιαίο πίνακα διορισμών!

Επιπλέον, θα πρέπει να πούμε πως οι μεθοδεύσεις δεν σταμάτησαν εκεί. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 9 του Ν.3848/2010 ορίζεται σαφώς πως οι διορισμοί εκπαιδευτικών κατά την μεταβατική περίοδο γίνονται σε ποσοστό 60% από τον ΑΣΕΠ και σε ποσοστό 40% από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών. Με βάση την διάταξη αυτή όλες οι ειδικότητες των διοριστέων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση διασπάστηκαν σε δύο ομάδες, η πρώτη διορίστηκε το 2010 και η δεύτερη περιμένει ακόμα διορισμό. Η μόνη ειδικότητα που δεν διασπάστηκε αλλά διορίστηκαν και οι 80 εναπομείναντες διοριστέοι του ασεπ, παρά την πρόβλεψη του 3848/2010, ήταν η ειδικότητα των ΠΕ70 Δασκάλων. Η δικαιολογία για υφιστάμενες εκπαιδευτικές ανάγκες φαντάζει γελοία, όταν το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας έχει ξεκινήσει ευρύ πρόγραμμα συγχωνεύσεων κυρίως Δημοτικών σχολείων, πράγμα που σημαίνει πως σχετικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν υπήρχαν.

Το τελικό ερώτημα, συνάδελφοι, για εμάς που χάσαμε τον διορισμό μας από αυτήν την μεθόδευση είναι: να πάμε στον εισαγγελέα τα στοιχεία που έχουμε και να στείλουμε στο σπίτι τους όσους ενέργησαν εναντίον μας;

«διοριστέοι εκπαιδευτικοί ασεπ 2008»
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!