Στα δικαστήρια θα οδηγούνται οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας που θα επιβιβάζονται στα µέσα µαζικής µεταφοράς χωρίς να πληρώνουν εισιτήριο: Αυτό θα συμβεί με τροπολογία που θα καταθέσει την Τετάρτη ο...
υπουργός Μεταφορών ∆ηµ. Ρέππας στο νοµοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, έτσι η «εισιτήριο-αποφυγή» θα θεωρείται ποινικό αδίκηµα πληµµεληµατικού χαρακτήρα. Το Σαββάτο που μας πέρασε είχαμε νέα κρούσµατα σφράγισης και καταστροφής ακυρωτικών µηχανηµάτων εισιτηρίων σε σταθµούς του Μετρό, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, αλλά και σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
υπουργός Μεταφορών ∆ηµ. Ρέππας στο νοµοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, έτσι η «εισιτήριο-αποφυγή» θα θεωρείται ποινικό αδίκηµα πληµµεληµατικού χαρακτήρα. Το Σαββάτο που μας πέρασε είχαμε νέα κρούσµατα σφράγισης και καταστροφής ακυρωτικών µηχανηµάτων εισιτηρίων σε σταθµούς του Μετρό, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, αλλά και σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Μέχρι τώρα οι λαθρεπιβάτες τιμωρούνται µόνο µε διοικητικό πρόστιµο, το οποίο ανέρχεται στο 60πλάσιο της τιµής του εισιτηρίου που δεν πλήρωσαν. Με βάση τις πρόσφατες αυξήσεις των εισιτηρίων, η λαθρεπιβίβαση σε αστικά λεωφορεία, τρόλεϊ και τραµ επισύρει πρόστιµο ύψους 72 ευρώ, ενώ στο Μετρό και τον ηλεκτρικό σιδηρόδροµο το ύψος του προστίµου ανεβαίνει στα 84 ευρώ.
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου ο εντοπισμός των παραβατών θα είναι πλέον αρμοδιότητα του Σώµατος Ελεγκτών Κοµίστρου, το οποίο θα επανδρώνουν ένστολοι εργαζόμενοι και θα αναλάβει δράση με την ψήφιση του νοµοσχεδίου.
Παράλληλα, µε άλλη νοµοθετική ρύθµιση του υπουργείου Υποδοµών θα αντιµετωπιστεί και το φαινόµενο της άρνησης πληρωµής διοδίων στις εθνικές οδούς από τους οδηγούς. Ωστόσο, η «εισιτηριο-αποφυγή» και η άρνηση πληρωµής των διοδίων δεν µπορούν να αντιµετωπιστούν ενιαία, καθώς στην πρώτη περίπτωση αποκλειστικός δικαιούχος είναι το κράτος (σε αυτό ανήκουν οι συ γκοινωνιακές ∆ΕΚΟ),ενώ αντίθετα στη δεύτερη περίπτωση δικαιούχοι είναι κατά βάση ιδιωτικές κοινοπραξίες.